"Global üretici markası olacağız"

Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya ile şirketin son yıllarda geçirdiği önemli değişimi ve gelecek hedeflerini konuştuk...

25 EYLÜL, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
"Global üretici markası olacağız"

  •  Toplam kaç marka için üretim yapıyorsunuz? 

 14 dünya markası. 

  •  Bu markaların üretim tedarikçisi olarak onlar için nasıl bir öneme sahipsiniz? 

 Nike’ın dünyada 6 tane stratejik üreticisi var. O 6 stratejik üreticiden 4’ü Uzak Doğu’da, 1 tanesi Amerika’da. Yeşim Tekstil olarak biz bütün Avrupa ve Orta Doğu bölgesinin üreticisi konumundayız yani 6 stratejik üreticiden bir tanesiyiz. 

  •  Müşteri sayınızda son yıllarda değişiklik oldu mu? 

 Evet. Üretimde ciddi bir konsolidasyona gittik. Eskiden 25-30 müşterimiz vardı. Son 7 yılda küçük şirketleri elemek zorunda kaldık. Buradaki amacımız stratejik olarak büyük şirketlere daha fazla yatırım yapıp, onların ihtiyaçlarını karşılamak ve onlarla büyümekti. Konsolidasyon önümüzdeki yılların iş modeli. Bizim büyüyen büyük şirketlere büyük kapasiteler açmamız lazım. Örneğin en yeni müşterimiz Under Armour. Doğuş Grubu’nun getirdiği Under Armour, Avrupa’da çok hızlı büyüyen bir marka. Cirosunun yüzde 85’i Amerika’dan geliyor ama şu anda ciddi şekilde Avrupa’da ve Rusya’da büyüyor, biz de Yeşim Tekstil olarak onların üreticisi konumuna geliyoruz. İlk üretime bu yıl eylül ayında başlayacağız. Onun için Yeşim’de yüzde 10-15 kapasite artırdık. Konfeksiyonda onlar için bir tesis kurduk. 

  •  Önümüzdeki dönemde müşteride konsolidasyon devam eder mi? Yoksa yeni markaları bünyenize katma gibi hedefleriniz var mı? 

 Aslında önümüzdeki 5 yıl içinde ciddi büyüme hedeflerimiz var. 2023’te ciromuzu 2’ye katlamayı ve 600 milyon dolara çıkarmayı istiyoruz. 

  • Bu hedefe ulaşmak için neler yapacaksınız?

 Mevcut müşterilerimizin büyüme stratejisine paralel bir büyüme hedefliyoruz. 5 yıl içinde portföye 1-2 tane daha büyük şirket ekleyebiliriz. Biz müşterilerimizin beklentilerine cevap verdiğimiz süre içinde müşterilerimiz bazı tedarikçilerini kapatıp işi bize aktarıyor. Çünkü bizimki özellikli bir konum. Gümrük bizim maliyetlerimize ciddi bir etkide bulunuyor. Gümrüksüz mal verebileceğimiz yerlerde üretim yapıyor oluşumuz, sürdürülebilirlikteki iyi konumumuz bizi tercih edilen bir şirket yapıyor. Dolayısıyla 5 yılda mevcut müşterilerimizle işimizi 2’ye katlayacağımıza inanıyorum. 

  •  Kimlerden pazar payı alıyorsunuz?

 Türkiye’deki bazı şirketlerden de pay alıyoruz. Müşterilerin hedeflerini iyi okuyamadıkları için maalesef stratejik olarak elenenler var. Ama özellikle Uzak Doğu’dan pay alıyoruz. İleriye dönük en büyük hedefimiz Uzak Doğu’dan daha büyük pay almak. Özellikle internet satışının artmasından dolayı perakendede ciddi bir değişim oluyor. Müşterilerimiz doğrudan tüketiciye ulaşmak istiyor, bu model geliştikçe bunu yapabilecek güçlü üreticilere ihtiyaç artıyor. Bunu da birçok üreticiyle yapmaları mümkün değil. Onun için tedarikçilerini daraltıyorlar. İleride belki müşterilerimiz malı satacak biz de müşterilere doğrudan buradan yollayacağız. Avrupa, Rusya ve Orta Doğu ciddi pazarlar. Bu pazarlara müşterilerimizin beklentilerine uygun yatırım yapabilirsek, örneğin internet satışı için tek bir adet ürünü üretip müşteriye gönderecek modeli hayata geçirirsek o zaman bütün üretimin çoğunu burada hayata geçirebiliriz. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.