"HEDEFİMİZ KARLI BÜYÜME"

CELAL ÇAĞLAR, OYAK’ta hem çimento hem otomotiv grubunun başında. 14 şirketin yönetiminden bizzat sorumlu. Yönettiği büyüklük ise 15 milyar TL’yi aşıyor. Geleceğe dönük tek hedeflerinin her yıl kârlı biçimde büyümeye devam etmek olduğunu söylüyor. Büyüme planında ise hem organik hem inorganik yatırımlar var. Nissan yatırımı da bunlardan biri… Düğmeye basmak için doğru zamanı beklediklerini söyleyen OYAK Otomotiv ve Çimento Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar, “OYAK – Nissan olarak Türkiye’ye 500 milyon dolarlık bir ortak yatırım yapılacak. Sadece doğru zamanı ve doğru konjonktürü bekliyoruz” diyor.

20 NİSAN, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
HEDEFİMİZ KARLI BÜYÜME
OYAK Otomotiv ve Çimento Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar, OYAK’ın tepe yönetimindeki kritik isimlerden biri. 2000 yılında OYAK CEO’su Coşkun Ulusoy ile birlikte göreve geldiklerinde, 600 milyon TL’lik bir yapıyı devralmışlardı. O günden bu yana OYAK, ciro bazında tam 33 kat büyüdü. Toplam ciro 20 milyar TL’yi aştı. Kârlılık ise her geçen yıl yükseldi. Çağlar, 15 yıl geriye dönüp baktığında tüm ekip olarak ciddi bir başarıya imza attıklarını söylüyor. Başarının formülünü ise “Esneklik, hız ve verimlilik” olarak özetliyor. “Bu üçünden biri eksik kalırsa başarı olmaz” diye konuşan Çağlar, aynı formülün Türkiye için de geçerli olduğunu vurguluyor: “Türkiye’nin potansiyeli çok yüksek. Ama 2008’den beri herhangi bir sıçrama olmadı. Bunu rakamlar da gösteriyor. Artık bu yıl, hem sanayide hem hizmetlerde hem teknolojide büyük sıçramalar yaratacak yatırımlara geçilmesi şart. Vakit her geçen gün daralıyor.” “OYAK olarak tek hedefimiz her yıl kârlı biçimde büyümeye devam etmektir” diyen OYAK Otomotiv ve Çimento Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar ile gelecek planlarını, çimento ve otomotiv pazarlarındaki son gelişmeleri ve global dengeleri konuştuk: 
* Yönetimi size bağlı 14 şirket var. Kaç milyar TL’lik ciroyu yönetiyorsunuz? 
* Çimento ve otomotiv grubunda toplam 14 şirket var. OYAK Renault’da payımız yüzde 49 olduğu için bunu Fransızlar konsolide ediyor. Renault MAİS ve Orfin’de yüzde 50 ve 51 payımız olduğu için biz konsolide ediyoruz. Tüm bunları hesaba kattığımızda, çimento ve otomotiv grubunun 2014 yılı kombine cirosu 15 milyar TL’den fazla oldu. Bu rakam Türkiye’deki birçok holdingden çok daha büyüktür. Tabii bunun büyük bölümü otomobilden geliyor. Biz holding değiliz. Bir emeklilik fonuyuz. Nakit varlıkları bir kenara koyup sadece şirketleri ele aldığımızda, otomotiv ve çimento grubunun payı, yaklaşık yüzde 50’dir. 
* 2014 yılı hem OYAK hem otomotiv ve çimento grubu için nasıldı? 
* Ben 2015 itibarıyla OYAK’taki 15’inci yılıma girdim. 2000 yılında CEO’muz Coşkun Bey ile yeni bir takım olarak gelmiştim. Diyebilirim ki 2014, şirketler bazında OYAK için son 14 yılın en iyisiydi. Tüm sektörlerimiz için çok iyi bir yıl olduğunu söyleyebilirim. Biz, 290 bin kişilik bir emeklilik fonuyuz ve bizim ölçümüz bu emeklilik fonuna yaptığımız katkı oranıdır. Nema oranı, 2013 sonunda yüzde 15,3 idi. 2014 sonu itibarıyla ise kesinlikle yüzde 15’in üzerinde olacaktır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz