Hobi değil gayet ciddiyim

Ferit Şahenk’le grubun girdiği yeni işlerini, mevcut işlerdeki hedeflerini ve ajandasını konuştuk.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hobi değil gayet ciddiyim

Türkiye’de bir et lokantasına gittiğinizde karşınıza belli yemekler çıkarırlar. Dikkat edin, Nusret biraz daha değişiktir. Bunun yanında bizbir kebap konsepti Uzerinde çalışıyoruz. İstiyoruz ki bizim menümüzün yüzde 40’ı her kebapçıya gittiğinizde yiyeceklerinizden, yUzde 60’ı da “unutulan yemeklerimizden” olsun. Burada hedeflediğimiz iki müşteri kitlesi var. Biri Türk insanı, diğeri yabancılar. Bunun yanında Türkiye’ye has özel işler yapmamız lazım. Bence Türkiye’de yUzde 100 iyi bir deniz mahsulleri menüsü yok. Bu gibi alanlarda yapılacak çok iş var.

Capital: E-ticaret de var. Güney Korelilerle bir anlaşma yaptınız. Nasıl bir anlaşma bu?
- Bizim SK Group’la yaptığımız ortak girişim, e-ticaret alanındaki ikinci işimiz olacak. 30 Nisan itibarıyla Bonubon markasıyla başka bir şirket daha kurduk. O da çok hızlı gelişiyor. 300 bin aktif Uyeye ulaştık ki bu oldukça hızlı bir gelişim. Daha da hızlanacak, orada milyon ve katları Uye hedefliyoruz. SK Group, GUney Kore’nin 3’UncU bUyUk grubu. Ağırlıklı enerji, telekomUnikasyon ve petro-kimya alanlarında faaliyet gösteriyor. Bu alanlarda lider konumda ve yaklaşık 70 binin Uzerinde çalışanla 52 milyar dolarlık bir ciroya sahip. Sahip oldukları 11st.co.kr online platformu Uzakdoğu’da eBay’den sonra ikinci sırada yer alıyor. Geçen yıl itibarıyla 4 milyar dolar ciroya ulaşmış durumdalar. Bizim SK ile kuracağımız ortaklık yine yUzde50-50 paylaşımlı olacak. Türkiye’de onların platformunu Türkçe olarak kuracağız. Şirketin adı Doğuş Planet oldu ama platformun adı henüz belli değil. İşi biz bu yıl sonu itibarıyla tamamlamayı ve önümüzdeki yılbaşında da piyasaya çıkmayı düşünüyoruz.

Capital: Bu yatırımlarla birlikte portföyde nasıl bir değişiklik olur?
- Tabii finans bizim amiral gemimiz. Geçtiğimiz yıl ilk kez finansın cirosu, bizim kurumsal ciromuzun 4 puan altına düştü. Yani yüzde 48-52 gibi bir denge oluştu.

Capital: Bu düşüşün nedeni neydi?
- Düşüşün iki nedeni var. Birincisi geçen yıl otomotiv işimiz çok iyi gitti. İkincisi ise BBVA satışı sonrası bizim yüzde 31 olan payımız yüzde 25’e düştü. Bu da ciroda bir farklılık yarattı. Portföy dağılımı olarak baktığımızda gerek restoran ve eğlence gerek marina tarafı gerilerde. Şu anda iki tarafın toplamı yüzde 10’un altındadır.

Capital: Yeni işlere açık bir görüntü çiziyorsunuz. Başka işlere de girmeyi planlıyor musunuz?
- Bizim ilk önce yeni girdiğimiz alanları sindirmemiz gerekiyor. Bizim stratejimiz yaptığımız işlerde ilk 3’te yer almak. Yeni girdiğimiz işlerde de bu hedefe ulaşmamız gerekli. Amacımız, 2000 yılında Türkiye’deki holdinglerin çoğunun yaptığı gibi her işe girmek ve dağılmak değil. Girdiğimiz işlerin hepsi belli bir stratejiye bağlı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz