İlk 5 şirket arasına gireriz

Nef Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur’la hızlı büyümeyi, yeni projelerini ve hayallerini konuştuk...

20.10.2016 16:04:210
Paylaş Tweet Paylaş
İlk 5 şirket arasına gireriz
Nef, Türkiye’nin tartışmasız en hızlı büyüyen şirketlerinden… Kurulduktan 4 yıl sonra 1 milyar TL sınırını aşıp devler ligine girdi. 6 yıl önce kurulmasına karşın son 2 yıldır markalı konut pazarının açık ara pazar lideri. Geçen yıl cirosunu 1,3 milyar TL’nin üzerine çıkararak ulaşılması güç bir başarıya imza atan Nef’in 34 yaşındaki kurucusu Erden Timur, yaptığı işe inovatif yaklaşarak başarıyı yakaladığını söylüyor. Timur’un bundan sonraki hedefi, gayrimenkul sektörünün 600 yıldır değişmeyen tabularını yıkıp üretim metodunu değiştirmek. Eğer bunu yaparsa bin konutluk bir projenin teslim süresini 36 aydan 6 ayın altına düşürebilecek. Timur, inşaat sektöründe üretim sürecini hızlandıracak sistemi geliştirmek için ABD’de MIT ve Harvard’daki akademisyenlerle çalışıyor. “Gayrimenkul sektöründe henüz uluslararası bir marka yok” diyen Timur, 5 yıl içinde dünyanın en büyük ilk 10 metropolünde olmayı hedefliyor. Yurtiçindeyse 2 yıl önce elde ettikleri pazar liderliğini sürdürme niyetinde olduklarını söyleyen Timur, “2014’ün ardından 2015’te de 2 bin 700 adet konut satışı ve 1,3 milyar TL ciro elde ederek sektör liderliğini sürdürdük. 2016 için hedefimiz 1,5 milyar TL ciro elde etmek” diyor. Nef Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur’la hızlı büyümeyi, yeni projelerini ve hayallerini konuştuk:
* Nef, 6 yıl önce kurulmasına karşın çok hızlı büyüdü. Kısa sürede nereye geldiniz?
 Nef’in hikayesi 6 yıl önce başladı. 4 yılda sıfırdan 1 milyar TL ciroya geldik. Son 3 yıldaysa 6 bin 584 konut ürettik. Önümüzdeki 3 yılda 9 bin konut üretmeyi planlıyoruz.
* Nasıl bu kadar hızlı büyüdünüz?
 Yapı Kredi Plaza’da bir tane ofisimiz vardı. Bu dönemde 24 proje yaptık. 6’sının kataloğu vardı, geri kalanın kataloğu bile olmadı. 1 milyar TL’lik satış yaparken bir tane satış ofisimiz yoktu. Ataköy’deki projede ilk kez satış ofisimiz oldu. Neden bizim sektördeki firmaların AVM’lerde 20 metrekarelik bir dükkanı olmasın? Kanyon’da 20 metrekare yeriniz olsa ayda 4 konut satsanız 2 milyon TL ciro eder. Bizim Yapı Kredi Plaza’daki ofisimizde ayda 500-600 konut sattığımız aylar oldu. Ayda en az 200-300 konut satıyoruz. AVM’lerde ayda 2 milyon TL ciro yapan hiçbir şirket yok.
* Size göre niye bu kadar iyi satıyorsunuz?
 Çünkü bizim sektörde inovasyon çok az. Bizim dünyada başka hiçbir şirkette olmayan 18 patentimiz, faydalı modelimiz var. Şimdi New York’taki projemizi satacağız. New York’taki projemiz sadece Nef farklılıklarını ortaya koyduğumuz için sektörün Oscar’ı olan MIPIM’de dünyanın en iyi projesi ödülünü aldı. Yani dünyada da bizim sektörde farklılık bu kadar az. Bodrum’da yıllardır proje yapılıyor. Ancak kimse yaşamın kendisiyle balıkçı teknesi gibi detaylarla uğraşmıyor. Biz Bodrum’daki yazlık projemizde gönlümüzden bir değer satıyoruz. İnsanın derdiyle dertlenecek bir şey yapmak lazım.
* Fark yaratmak adına başka neler yapıyorsunuz?
 Projelerimizde dışarıda görebileceğiniz bir ürünü kesinlikle kullanmıyoruz. Don Perignon’un şişelerini tasarlayan tasarımcıyla çalıştık. Ona bize özel musluk tasarlattık. Başarı detayda gizli. Baktığınızda 50 yıldır bizim sektör aynı şeyi pazarlıyor. Hemen hemen 600 yıldır ürünümüz aynı, oda ve salonlardan oluşuyor. Ürün hiç değişmemiş. Bu da statükonun bir göstergesi. Bir kişi bile çıkıp ürünü değiştirmeye cesaret edememiş. Biz bunun aksini yaptık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz