Rakamlar ortada... 2012 yılında Türkiye’de 15-65 yaş arası kadın nüfusun
sadece yüzde 28,7’si iş hayatına katıldı. Türkiye, bu skorla 34 OECD
ülkesi arasında sonuncu oldu. 2023 için Türkiye’nin kadın iş gücüne
katılım hedefi yüzde 35. AB’nin 2020 yılı kadın istihdam hedefi ise
yüzde 75. Kısacası kadın istihdamında lig atlamak için Türkiye’nin
önünde uzun bir yol var. Ancak şimdiden bunu başaran şirketler de
mevcut. Türkiye’de ilk kez Capital Dergisi bu şirketleri ortaya koymak
adına kadın istihdam rakamlarıyla öne çıkan şirketleri araştırdı. Kadın
çalışan, ve kadın yönetici sayılarına bakarak iş dünyasının “Kadın Dostu
Şirketler”ini ortaya koydu. İşte Türkiye’nin kadınlarla fark yaratan
şirketleri...
Tabloları görmek için görsellere tıklayın. Dünya
Ekonomik Forumu'nun"Toplumsal Cinsiyet Uçurumu Raporu”nda Türkiye,
genel sıralamada 135 ülke arasında 124’üncü sırada yer aldı. Ekonomik
Katılım ve Fırsatlar İndeksi’nde ise 129’uncu sırada. OECD’nin 2012 yılı
çalışma ve iş gücü istatistiklerine göreyse Türkiye’nin kadın
istihdamında karnesi çok zayıf. 15-65 yaş arası kadın nüfusunun sadece
yüzde 28,7’sinin iş hayatına katıldığı Türkiye, bu skorla 34 ülke
arasında sonuncu. İşte bu rakamlar üzerine Aile ve Sosyal Politikalar
Bakanlığı harekete geçti. Bakanlık himayesinde “İşte Eşitlik Platformu”
kuruldu. Kadınların ekonomiye katılımı sürecinde cinsiyet eşitliğinin
sağlanması amacıyla kurulan bu platform, Türkiye’nin "Ekonomik Katılım
ve Fırsatlar İndeksi”ndeki yerini 3 yıllık süreçte yüzde 10 seviyesinde
yukarı taşımayı hedefliyor.
Ülkelerin, kadınların iş hayatına katılımı ve onlara sunulan fırsatlar
açısından değerlendirildiği ve sıfırdan l’e kadar puanlandığı indekste,
Türkiye’nin 2012 notu 0,414 oldu. Platform bu notu 0,455’e çıkarma
hedefinde... 2023 için Türkiye’nin kadın iş gücüne katılım oranı hedefi
yüzde 35 iken, Avrupa Birliği’nin 2020 yılı kadın istihdam hedefi yüzde
75.
Rakamlar ortada... Kadın istihdamında lig atlamak için Türkiye’nin
önünde uzun bir yol var. Ancak şimdiden bunu başaran pek çok şirket de
mevcut. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’mn da desteğiyle Türkiye’de
ilk kez Capital Dergisi, kadın istihdam rakamlarıyla öne çıkan
şirketleri araştırdı. Capital 500 şirketleri, finans kuruluşları ve
holdingleri kapsayan araştırmayla iş dünyasının “Kadın Dostu
Şirketleri”ni ortaya koydu.~ ZİRVE KOÇ VE İŞ BANKASI NIN
Türkiye’nin en fazla istihdam sağlayan grubu olan Koç Holding aynı
zamanda Türkiye’nin en fazla kadın çalıştıran grubu. 18 bin 95 kadın
çalışana sahip olan grubu 16 bin 845 kadın istihdam eden Sabancı Holding
ve 13 bin 210 kadın çalışanı olan Doğuş Holding izliyor. Türkiye’nin en
fazla kadın istihdamı sağlayan şirketler listesine baktığımızda ise ilk
10’da 7 tane bankanın yer aldığını görüyoruz. Çalışanlarının yarısından
fazlasını kadınların oluşturduğu İş Bankası toplam 12 bin 306 kadın
çalışan istihdam ediyor. Kadın çalışan sayısıyla İş Bankası’nı izleyen
Garanti Bankası’nın 10 bin 795 kadın çalışanı var. Bankada kadın
çalışanların oranı yüzde 57. Garanti Bankası İnsan Kaynakları
Koordinatörü Osman Tüzün, kadın çalışanların iş ve özel hayatlarında
desteğe ihtiyaç duydukları konuları tespit ettiklerini ve buradan
hareketle, pek çok yeni çalışmayı başlattıklarını söylüyor. Tüzün şöyle
devam ediyor:
“Bunlardan en önemlisi, Garanti Kadınlar Kulübü. Garanti Kadınlar Kulübü
çatısı altında, kişisel imajdan, sağlıklı beslenmeye kadar pek çok
değişik konuda, kadın çalışanlarımızın hayatını kolaylaştıracak
seminerler düzenliyoruz. Ücretini büyük oranda karşılayarak organize
ettiğimiz, hobi ve kişisel gelişim içerikli kurslarımızı seçerken, kadın
çalışanlarımızın da ilgisini çekecek konulara dikkat ediyoruz. Ayrıca
çalışanlarımıza yıllardır, Türkiye çapındaki kreşlerle ve yaz
okullarıyla indirim anlaşmaları yaparak destek oluyoruz.”
Sekiz bin 482 kadın çalışanı olan Akbank da en fazla kadını istihdam
eden şirketler arasında. Akbank İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür
Yardımcısı Bade Sipahioğlu Işık, Akbank’ta uzun yıllardır kadın-erkek
dengesi gözetildiğine dikkat çekiyor. Kadın istihdam oranını yakından
takip ettiklerini belirten Işık, “Bu oranın önümüzdeki yıllarda da yine
dengeli bir biçimde sürdürülmesini hedefliyoruz. Kadın istihdamın-
da politikamız pozitif ayrımcılıktan ziyade kadın-erkek eşitliğini
korumak; kadını iş hayatında desteklemek ve teşvik etmek” diyor.
EŞİTLİK Mİ AYRIMCILIK MI?
Bugün pek çok şirket istihdam politikasında kadınlara pozitif ayrımcılık
yapmak yerine cinsiyet eşitliğini gözetmeyi tercih ediyor. Kadın
çalışan oranı en yüksek şirketlere baktığımızda da İK politikalarında
cinsiyet eşitliğine özellikle dikkat ettiklerini görüyoruz. Kadın
çalışan oranı en yüksek şirketler arasında yer alan Sabancı Holding’in
İK grup başkanı Neriman Ülsever de bu noktaya dikkat çekiyor. Ülsever
şöyle konuşuyor:~
“Konuya çoğulculuk ve eşitlik penceresinden bakıyoruz. Kadın ve
erkeklerin birlikte çalışmasından doğacak sinerjiye dikkat çekmek
istiyoruz. Kadının erkekle eşit şartlarda çalışma hayatının içinde
olması toplumsal kalkınmadan aile refahına birçok olumlu etkiyi
beraberinde getiriyor. Kadının doğasından gelen empati, işbirliğine
açıklık, hesaplanabilir riskler almak gibi özellikler iş hayatına olumlu
katkı yaratıyor.” Egon Zehnder Yönetici Ortağı Murat Yeşildere ise
pozitif ayrımcılıktan yana tavır koyuyor. Yeşildere şöyle devam ediyor:
“Birçok karar verici pozitif ayrımcılığa inanmıyor. Pozitif ayırımcılık
ve hatta kota uygulamasının zaman zaman haksız durumlar yaratabileceği,
bazı çalışanların veya bireylerin yetkinlik değil, cinsiyetleri
nedeniyle görev alacağı gerçeğini değiştiremeyiz. Ancak olağanüstü
durumlar, olağanüstü önlemleri gerektirir. Bu yüzden de en azından
‘normalleşme’ sağlanana kadar, kadınların eşit fırsat almasını
sağlayacak pozitif ayırımcılık ve kota benzeri uygulamaları kişisel
olarak destekliyorum.”
Boyner Holding İK Direktörü İdil Türkmenoğlu, cinsiyet eşitsizliğini bir
demokrasi sorunu olarak gördüklerini söylüyor. Kadın-erkek çalışan
oranlarında eşitliği sağladıklarını belirten Türkmenoğlu şöyle devam
ediyor: “Pozitif ayrımcılık, genel olarak ayrımcılığa maruz kalınan
alanlarda ‘sonuçları eşitlemek’ için kullanılan bir strateji. Oysa,
bizim bu stratejiye hiç ihtiyacımız olmadı. Hem istihdama katılma
oranında hem yönetim kademelerinde kadın çalışanlar için ‘özel önlem’
almak zorunda kalmadık.”
EŞİTLİK SONUÇLARA YANSIYOR
Goldman Sachs analistlerine göre kadın erkek istihdamında, cinsiyet
eşitliğinde fark yaratabilen ülke ekonomileri GSYİH’lerini yüzde 25’e
varan ölçüde artırabiliyor. Üst yönetimde cinsiyet eşitliğini gözeten
şirketlerse, operasyon sonuçlarında yüzde 56 daha iyi performans
gösteriyor. McKinsey’nin araştırmasına göre 9 liderlik davranışından
daha zengin bakış açısı, empati, takım çalışması, kavramsal düşünme
yetkinlikleri ve stratejik bakış gibi 5’inde kadınlar erkeklerden daha
başarılı. Bugün ajandalarda ekonomik büyümenin sürdürülebilirliği için
verimlilik ve inovasyonun ardından kadının ekonomiye katılımının
artırılması geliyor. Pek çok şirket istihdama kadın ve erkeğin eşit
oranda katılmasını bir ekonomik model olarak benimsemeye başlamış
durumda.~
Bu şirketlerden biri de Vodafone. Telekomünikasyon sektöründe kadın
çalışan oranı yüzde 23,2 iken, bu oran Vodafone Türkiye’de yüzde 41.
Sektörünün yaklaşık 2 katı kadın çalışana sahip olan şirketin kurumsal
çeşitlilik direktörü Gizem Keçeci, Vodafone Türkiye için istihdamda
cinsiyet eşitliğinin sağlanmasının çok önemli olduğunu açıklıyor. Keçeci
şöyle devam ediyor: “İş süreçlerinden başlayarak toplumsal ve ekonomik
hayatta fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla Ekim 2012’de ‘Kurumsal
Çeşitlilik Direktörlüğü’nü tesis ettik. ‘Kurumsal Çeşitlilik ve
Dahiliyet’ programımıza uygun personel geliştirme süreçleri
gerçekleştiriyoruz. Pozisyon için aday olan, eşit yetkinlik ve
nitelikteki aday havuzumuzda yüzde 50 kadın ve yüzde 50 erkek eşitliği
olmasını işe alım performansımızın bir göstergesi olarak görüyoruz. İşe
alım ekibimizin üzerinde çalıştıkları yönetim pozisyonlarına kadın
adayların getirilmesini ve dolayısıyla bu yönetim pozisyonlarındaki
kadın çalışan sayımızı birer birer artırmayı hedefleyen ARTI1
uygulamamız bulunuyor.”
YÖNETİMDE KADIN ELİ
Harvard Üniversitesi Profesörü Rosabeth Moss Kan-ter’e göre şirketlere
“kadın elinin değmesi” ve kültürün bu yönde şekillenmesi için liderlik
pozisyonlarındaki kadın payının yüzde 30’a ulaşması gerekiyor. Bu
noktadan sonra kadınların fikirler, değerler ve yaklaşımlardaki etkisi
üst düzeye ulaşıyor. 2009 yılında Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan
bir çalışmaya göre, 27 AB ülkesinde halka açık şirketlerin yönetim
kurulu başkanlarının yüzde 3’ü kadınken bu durum Türkiye için yüzde 6.
Dünya Ekonomik Forumu tarafından gerçekleştirilen benzer bir çalışmada
da kadın CEO’ların OECD ve BRIC ülkelerindeki temsiliyet oranı dikkat
çekici. Söz konusu ülkelerde kadın CEO’ların ortalaması yüzde 5’in
altındayken, Finlandiya, Norveç ve Türkiye yüzde 12 ve üzeri oranlarla
en fazla kadın CEO’ya sahip üç ülke. Kadınların üst yönetime katılımı
konusunda Türkiye, Avrupa’ya kıyasla daha olumlu bir tablo çiziyor.
AB ülkelerinde tartışılmakta olan üst yönetimde kadın konusu Türkiye’nin
de gündemine girdi. 2012 Şubat’ında SPK tarafından hazırlanan ve Resmi
Gazete’de yer alan tebliğ ile yönetim kurulunda en az bir kadın üye
bulundurma ilkesi getirildi. BCG Proje Lideri Aslı Kurbay, kota konusuna
birçok kadın yöneticinin mesafeli yaklaştığını söylüyor ve devam
ediyor: “Kadın yöneticiler, yetenek ve çalışmaları sonucu elde ettikleri
pozisyonların kota uygulaması gibi pozitif ayrımcılık sayesinde olduğu
gibi bir imaj vermek istemiyor.” HRM Danışmanlık’tan Elif Ejdar Özel ise
“Türk holdinglerdeki kadın gücü daha çok aile üyesi kadınlara yönetim
kurullarında yer verilmesinden kaynaklanıyor” diyor.~
Türkiye’de kadın yönetici konusunda duyarlı şirketlerden biri olan
Migros’un yetkilileri “Kadın çalışanlarımızın hızla yükselerek yönetim
kademelerinde önemli yerlere gelmeleri desteklediğimiz bir konu”
diyorlar. Yöneticilerinin yarısı kadınlardan oluşan Doğa Kolejleri’nin
CEO’su Uğur Gazanker ise “Pozitif ayrım-cılık yapıyoruz. Kadınların
iletişim konusunda doğal bir yeteneği var. Kadınların üstünlüğünü kabul
ediyor ve destekliyoruz” diye konuşuyor.
ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER
Kadın Dostu Şirketler Araştırması, Türkiye’de kadın istihdamında öne
çıkan sektörleri de ortaya koyuyor. Özellikle daha esnek çalışabilme
fırsatları olan sektörler, kariyerlerinin önemli birkaç noktasında çocuk
sahibi olabilmek için iş hayatına ara vermek zorunda kalan kadınlar
tarafından tercih ediliyor. BCG’den Aslı Kurbay, bu sektörlerin sağlık,
finans, perakende, eğitim gibi sektörler olduğuna dikkat çekiyor. Kadın
Dostu Şirketler araştırmasından çıkan sonuçlar da bu görüşü destekliyor.
Türkiye’nin kadınlara en çok iş sağ-
ayan ilk 10 şirketi içinde banka, sağlık ve perakendenin ağırlığı
hissediliyor. Kurbay, kadınların gerek iş gücüne katılım gerekse de
yönetim kademelerinde üst seviyelere gelme oranlarının bu sektörlerde
daha yüksek olduğunu ifade ediyor.
PERYÖN Başkanı Yiğit Oğuz Duman, “Çok uluslu şirketlerin, holdinglerin,
bankaların başında kadınlar var ama toplam olarak ekonomideki katma
değerlerine bakarsak, hâlâ oldukça geri bir noktadayız” diye konuşuyor.
Doç. Dr. Ufuk Çakmakçı, özellikle medya, telekomünikasyon ve teknoloji
sektörlerinde ve satış-pazarlama organizasyonlarında kadın yönetici
sayılarının artma eğiliminde olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor:
“Özellikle tüketiciyle temasın öne çıktığı, ihtiyacı anlamanın gerektiği
şirketler, kadın yöneticilerin hızla yukarılara tırmandığı örnekleri
oluşturuyor. Kadınların iş-ilişki polaritesini daha dengeli
yönetebil-meleri bu sektörlerde öne çıkmalarını destekliyor.”
MCT Danışmanlık Yönetici Ortağı Tanyer Sönme-zer, gelecekte her
sektörden şirketin üst yönetiminde kadınların daha fazla yer alacağını
öngördüğünü söylüyor. Turkcell Grup Genel Müdür Yardımcısı Meltem
Kalender Öztürk, telekom sektöründe yüzde 23 olan kadın çalışan oranını
yükselttiklerine dikkat çekiyor ve “Kadınlar için güven ve imkan
yaratmak çok önemli ve Turkcell olarak bunu başarıyoruz” diyor.~ ARTIRMA ÇALIŞMALARI
Peki, şirketler kadın istihdamını artırmak için neler yapıyor? Örneğin
sanayi devlerinden Borusan Holding, sanayide kadın istihdamının
artırılmasını ve kadının güçlendirilmesini desteklemek üzere “Annemin
İşi Benim Geleceğim” projesini hayata geçirdi. Grup bu kapsamda 10
ildeki 10 Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) “Borusan Neşe Fabrikası”
adıyla, 0-6 yaş grubu çocuklara yönelik kreş ve gündüz bakım evleri
açıyor. Bu projeyle Anadolu’daki kadın istihdamının daha da artacağına
dikkat çeken Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, “20132016 yılları
arasında devam edecek projede ilk Borusan Neşe Fabrikası, Adıyaman
OSB’de açılacak. Adıyaman’ın yanı sıra 2013 yılı içinde Malatya II,
Şanlıurfa, Afyonka-rahisar Organize Sanayi Bölgeleri’nde de Borusan Neşe
Fabrikaları’nın yapımına başlanacak” diyor.
Kadın dostu holdingler arasında yer alan Kale Grubu’nun yönetim kurulu
başkanı Zeynep Bodur Okyay, “Kadınların karar mekanizmalarında, eğitim
seviyeleri ve çalışma yaşamındaki durumlarına paralel biçimde temsil
edilmesine çok önem veriyoruz. Kadınlara yönelik bir ilki
gerçekleştirerek, inşaat sektörüne kadın usta yetiştirmeye başladık.
‘Kadın Ustalar’ programımızda yaptığımız gibi eğitim sistemi ile işgücü
piyasası arasında direkt bağlantı kurulması çok önemli” diye konuşuyor.
THY de kadın dostu şirketler içinde ön plana çıkıyor. THY yetkilileri
“Kadın çalışanlarımızı özellikle çocuk sahibi oldukları dönemlerde,
ücretli ve ücretsiz izin kullanımı konusunda destekliyoruz. Ayrıca çocuk
sahibi olan kadın çalışanlarımıza kreş hizmeti veriyoruz. Çocuk sahibi
olup THY kreşini kullanmayan çalışanlarımız, çocuklarını kendi
istedikleri kreşlere gönderdikleri durumda, kendilerine her ay standart
bir ödeme yapılıyor” açıklamasını yapıyor.
Anadolu Grubu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hurşit Zorlu ise kadın
çalışanlara yeni kariyer fırsatları sunmak ve liderlik gelişimlerini
destekleyici ortamlar yaratmak için çalıştıklarını söylüyor. Zorlu, “Bu
anlamda son 2 yılda grup şirketlerimizden McDonald’s, Alternatif Lease
ve Adel Kalemcilik’te genel müdür koltuklarını kadın yöneticilerimizle
doldurduk” diyor. ~ GÜLER SABANCI / SABANCI HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
'KADINLAR AYRICALIK DEĞİL EŞİTLİK İSTİYOR'
YÜZDE 33 YETMEZ
Sabancı Holding’de 9 kişilik yönetim kurulunda 3 kadın var.
Topluluğumuzun toplam çalışan sayısının yüzde 33’ü kadın. Bu, ülke
ortalamasının üzerinde olsa da yeterli değil. Sabancı Topluluğu’nda
kadın yönetici oranımız yüzde 30. Kadın çalışanlarımızın şirket içinde
yükselmesi için çaba gösteriyoruz. GELECEK KADINLARIN
Türkiye gittikçe büyüyen bir ülke, dolayısıyla kadınların iş gücüne
katılımı çok artacak. Mecburiyetten artacak ama biz böyle olsun
istemiyoruz. Biz eşitlik istiyoruz. Biz gerçekten yetkinliklerimizle
seçilmek istiyoruz. Rakamlar önümüzdeki 10 yılların kadınların yılları
olacağını gösteriyor. Kadınların iş gücüne katılımıyla başarı sağlanacak
işlerden, tüm ülke, kadınıyla erkeğiyle fayda sağlayacak. Bu yüzden hep
beraber çaba göstermeliyiz. KARAR VERİCİ DE KADIN
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki tüketici, gelişen ve refah düzeyi
artan toplumlarda çalışan ve para kazanan kadın, karar verici oluyor.
Lastik almaya, araba seçimine kadınlar karar veriyor. Yani hiçbir şey
bilmiyorsak yönetici olarak, müşterilerimizi tanımamız açısından,
organizasyonlarımızda kadınlara ihtiyacımız var. Biz kadınlar olarak
üstünlük ve ayrıcalık istemiyoruz. Biz, eşitlik istiyoruz.
BEGÜMHAN DOĞAN FARALYALI / DOĞAN HOLDİNG YKB.
ÖN PLANA ÇIKABİLECEKLERİ ORTAMLAR YARATIYORUZ'
FIRSAT EŞİTLİĞİ
Doğan Grubu’nda ise alım, terfi ve görevlendirmelerde fırsat eşitliği
var. Kültürümüzde kadın-erkek ayrımı yer almaz. Bunun sonucunda kadınlar
yıllardır kurumumuz içinde üst pozisyonlarda yer alıyor. Kadınların
başarılarının görünür kılınması, bir yandan iş arayan kadın adayları
bize başvurma konusunda, diğer yandan kadın çalışanlarımızı işlerini
sahiplenmeleri konusunda cesaretlendiriyor. MEDYADA KADIN
Medya, dijital ve hizmet sektörlerinde kadın bakış açısına büyük ihtiyaç
duyuluyor. Kadınlar da bu sektörlerde rahat çalışıyor. Sağladığımız
istihdamın büyük bölümünün medya şirketlerimizden geldiğini
düşünürseniz, grup olarak sektör kompozisyonumuzun bu oranlara etkisi
olduğu kesin. ESNEK ÇALIŞMA
Erkek ve kadın çalışanların bağlılıklarını artırmada öne çıkan etken,
potansiyellerini kullanmalarını sağlamak. Doğan Grubu olarak kadınların
gelişimine ve sorumluluk almalarına fırsat yaratıyoruz. Formal ve
yapılandırılmış, prosedür haline dönüştürülmüş kuralların yerine, daha
çok ön plana çıkabilecekleri ortamların oluşturulmasını sağlıyoruz.
Doğum sonrası veya başka özel durumlarda işe ve şirkete bağlı olarak
esnek çalışabilme imkanı veriyoruz.~ KADINLARIN TERCİHİYİZ
Hem çalışan hem yönetici seviyelerinde kadın çalışanlarımızın devir
oranı oldukça düşük, kıdem ortalamaları da epey yüksek. Bu sonuçlar ve
grubumuzda kadınların ileri kariyer noktalarına gelebilmeleri kadınlar
tarafından tercih edilen bir grup olmamızı sağlıyor.
GAMZE ÇUHADAROĞLU / DANONE BEBEK BESLENMESİ NUMİL GENEL MÜDÜRÜ
"KADIN GÜCÜNÜN ARTIRILMASI DÜNYANIN GÜNDEMİNDE"
KADININ GÜCÜ
Kadın istihdamının artması, is hayatında ve tüm toplumsal platformlarda
kadın varlığı ve gücünün artırılması, dünya gündeminin en öncelikli
konuları arasında. BM ve BM Kalkınma Programı basta olmak üzere,
uluslararası camia bu konuya büyük önemle eğiliyor. Küresel çapta
fakirlikle mücadele, demokratiklesme, sağlık, çevre ve sürdürülebilirlik
gibi alanlarda da sürdürülebilir ilerleme ve kalkınmanın yolu, kadının
gücünün artmasından geçiyor. GÜNDEMDE KADIN VAR
Son 10 yıllık dönemde tüm dünyada ilham verici bir basarı öyküsü
olusturan ülkemizde, is dünyası etkileyici bir gelisim gösterdi. Bu
kurumların yapılarında ve başarılarında her noktada imzasını hissettiren
kadın gücünün, daha fazla desteklenmesiyle söz konusu dinamizme
katkısını daha da artıracağı süphe götürmez bir gerçek. Hükümetimizin de
gündeminde önemli bir yere sahip bulunan kadın istihdamı konusuna, hem
is dünyası, hem sivil toplum kuruluşları önemle eğiliyor. TARİHE NOT
Gelişen Türkiye'de zamanın ruhunu yakalayan, değişimi yönetebilen ve
buna yönelik dönüşümü gerçekleştiren Aile ve Sosyal Politikalar
Bakanlığı’nın değerli destekleri ile Capital Dergisi’nin
gerçekleştirdiği bu araştırma, kadının iş hayatındaki yeri hakkında
tarihe çok önemli bir not düşülmesini sağlayacak. Kadının gücünün ve
liderliğinin desteklenmesi konusu şirketimizi her zaman çok
heyecanlandırıyor. GURUR DUYUYORUZ
Biz annelerin ve bebeklerinin her koşulda yanında olmayı hedefliyoruz.
İlk altı ay sadece anne sütü anlayışı başta olmak üzere, hayatın ilk
döneminde en doğru seçimlerin yapılabilmesi için çalışmalarımızı
pediatristler, aile hekimleri ve annelerle işbirliği içinde yürütüyoruz.
Kadın dostu kimliğimizle, çok değerli bu araştırmayı desteklemekten
büyük gurur ve heyecan duyuyoruz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?