Kâr odaklı modeller artık şirketleri geleceğe taşımıyor

Süha Taşpolatoğlu, Türkiye’de sürdürülebilirlik stratejilerini ve çalışmalarını anlattı...

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kâr odaklı modeller artık şirketleri geleceğe taşımıyor
SAĞLIK alanında sürdürülebilirlik, gelecek nesillerin devamı için hayati önem kazanıyor. Dünyanın ilaç devlerinden Roche da bu anlayışla henüz çözümlenmemiş sağlık sorunları için yüksek kaliteli çözümler yaratmak, üretmek ve pazara sunmayı vazgeçilmez olarak görüyor. Roche Türkiye, 2011 yılında belirlediği yerel sürdürülebilirlik politikasıyla kapsamlı bir strateji oluşturdu. Şirket bünyesinde “Sürdürülebilirlik ve İletişim Komitesi” kuruldu. “Şirket kültürüne sürdürülebilirlik yaklaşımının yerleşmesi için çalışıyoruz” diyen Roche Türkiye Genel Müdürü Süha Taşpolatoğlu, bu alandaki stratejilerini şöyle aktarıyor: “Şirket çalışanlarının sürdürülebilirlik bakış açısı kazanmaları ve içselleştirerek, iş ve özel yaşamlarına yansıtmalarına yönelik çalışmalar yürütüyoruz.” 105 ülkeyi kapsayan CEMAI bölgesine sürdürülebilirlik bilincini yaygınlaştırmayı hedef olarak belirleyen Roche Türkiye’nin genel müdürü Süha Taşpolatoğlu, Türkiye’de sürdürülebilirlik stratejilerini ve çalışmalarını şöyle anlatıyor:

Roche’ta sürdürülebilirlik stratejisi ne zaman başlatıldı ?

- Stratejik Çerçevemizin 2010 yılındaki lansmanın ardından oluşturduğumuz ve tüm departmanları temsil eden çalışanların katılımıyla kurulan “Sürdürülebilirlik ve İletişim Komitesi”nin katkılarıyla paydaşlarımız nezdinde kurum itibarını 3 ana alan etrafında yönetiyoruz. Bu alanları Roche’un çalışmak için en mükemmel işyeri olması, şirket politika ve süreçlerinin sürdürülebilirlik felsefesine uygun hale getirilmesi, ana mesajlarımızı, paydaşlarımızı da dahil ederek iletmek ve sivil toplum katılımcılığını şirket kültürü olarak benimsemek olarak belirledik. İtibar çalışmalarımızın odağında yer alan sürdürülebilirlik ayağında 2011 yılında yerel sürdürülebilirlik politikamızla strateji oluşturarak hedeflerimizi belirledik. Bu alanda çeşitli aksiyonları hayata geçirdik. Bugünün ihtiyaçlarına çözüm üretmenin yanı sıra geleceğin henüz çözümlenmemiş sağlık sorunlarına odaklanmayı kurumsal vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışının vazgeçilmez bir parçası olarak görüyoruz. Roche, çalıştığı her ülkede toplumla ilişkileri iyi yönetmeyi esas alan, yerel ihtiyaç ve beklentilere cevap vermeye odaklanan, ekonomik, sosyal ve çevresel sorumluluklarını tam anlamıyla yerine getiren bir şirket olmayı ana hedefi olarak görüyor.

Türkiye’deki sürdürülebilirlik stratejiniz nasıl şekilleniyor?
- İnsan, toplum sağlığı ve hastaların tedaviye erişimini kolaylaştırma ana hedefiyle yola çıkan şirketimizin Türkiye’deki sürdürülebilirlik politikasını şöyle özetleyebiliriz: Sürdürülebilir bir geleceğin şekillenmesine katkı yapma gücümüz olduğuna inanıyor. Paydaşlarımızın ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alıyoruz. Ekonomik, sosyal ve çevresel sorumluluklarımızı yerine getirmek için çalışıyor ve paydaşlarımıza değer katıyoruz. İşimizi etik, şeffaf ve hesap verebilir bir kurumsal yönetim anlayışıyla ve sürdürülebilir büyüme vizyonuyla yürütüyoruz. İnsan sağlığı varlık amacımız... Hastaların tedaviye erişimini kolaylaştırmanın yollarını arıyoruz. Kaliteye önem veriyor ve Ar-Ge ve yüksek teknoloji yatırımları yapıyoruz. Faaliyetlerimizin çevresel etkilerini azaltmak için hedefler koyarak iyileştirme planları yapıyoruz. Sivil toplum kuruluşlarıyla işbirlikleri geliştirerek toplumun bilgilendirilmesi yönelik programlar geliştiriyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz