KARADENİZ’İN KÂRLILIK ARTIRAN STRATEJİSİ

Boyner'de kaptan köşkünde oturan Aslı Karadeniz'in Çarşı’nın Boyner’e dönüşmesinde katkısı büyük.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
KARADENİZ’İN KÂRLILIK ARTIRAN STRATEJİSİ
Aslı Karadeniz, 2002 yılından itibaren Boyner Mağazacılık’ta kaptan köşkünde oturuyor. Çarşı’nın 2001 krizi sonrasında hızla toparlanmasında ve Boyner’e dönüşmesinde onun katkısı büyük. 1995 yılında Boyner’e transfer olan Karadeniz, aslında şirkete katıldığı ilk günden itibaren adından hep başarıyla söz ettirdi. İş dünyasında en başarılı yöneticiler arasında yerini aldı. 2009’un ilk günlerinde Karadeniz’le ofisinde buluştuk. Yılı nasıl bitirdiklerini, şirket bünyesinde yaşanan son değişimleri konuştuk. Ciro olarak yılı yüzde 5’in üzerinde bir büyüme ile kapattıklarını ifade eden Karadeniz, “Türkiye’de yüzde 6,5 oranında bir küçülme gerçekleşirken bizim yüzde 5’in üzerinde büyümemiz başarıdır. Oysa hedefimiz geçtiğimiz yıl 456 milyon TL olan ciromuzu korumaktı, şimdi onun biraz üzerine çıkmış olduk. Bu bakımdan memnunuz. Kârlılığımız da 2008’in çok
üzerinde olacak” diyor. 30 çok katlı, 12 konsept ve 15 outlet mağazasıyla toplam 57 mağazası olan Boyner Mağazacılık, 4 bin çalışan istihdam ediyor. Katlı mağazacılıkta Türkiye’de lider pozisyonda bulunuyor. Geçtiğimiz yıl sektörde daha önce girmedikleri Erzurum, Rize ve Kahramanmaraş’ta yeni mağazalar açtıklarını söylüyor. 2009’da özellikle seri sonu operasyonlarını büyütmeye odaklandıklarını belirtiyor. “Outlet işi popüler hale geldi. Beymen seri sonu mağazaları açmaya başladık. Toplamda geçen yıl içinde 6 tane mağaza açılışı gerçekleştirdik” diye konuşuyor. Sektörde kârlılıklar düşerken, kârlılığını artıran Boyner’in bu başarısının arkasında ise uyguladığı yeni stratejiler var. Bu stratejilerin başında operasyonel verimliliği mecburiyet haline getirmek, tasarruf tedbirleri almak, daha uygun fiyatlı ürünlere odaklanmak ve mağazalardaki kendi özel markalarının oranını artırmak geliyor. Müşterilerin benzer üründe daha ucuz alternatiflere yöneldiğine dikkat çeken Karadeniz, gelir durumundan bağımsız herkesin ucuza kaydığını söylüyor. Bu durum karşısında ürün portföylerinin yüzde 30’unu daha makul fiyatlı ürünlerle değiştirdiklerini ifade ediyor. Karadeniz, “Eskiden uygun fiyatlı ürünlerin oranı yüzde10’lar düzeyindeydi” diye de ekliyor. Sektörde kârlılıkların düşmesi Boyner’in özel markalara yönelmesine neden oldu. Kendi markalarını ürettiklerinde kâr marjlarının yükseldiğini ifade eden Karadeniz, bu nedenle Beymen’den 4 adet marka satın aldıklarını söylüyor. Boyner Mağazacılık, 2010’da yüzde 10’luk bir büyüme bekliyor. Bu büyümenin ağırlıklı olarak Anadolu’da daha önce girilmeyen illere açılacak mağazalardan gelmesi planlanıyor. Peki gelecek 5 yılda Boyner Mağazacılık nerede olacak? Bu soruya Karadeniz şu yanıtı veriyor: “Birkaç yıl Türkiye odaklı büyüdük. Artık yeni pazarlara bakmak gerekecek. Irak ve Türk
Cumhuriyetleri büyümek için ilgi çekici. Ayrıca stratejik olarak satın almalar gündemimizde. Satışını yaptığımız 7 kategoride bizi güçlendirecek alımlar yapmak mantıklı. Araya kriz girince marka alımları ertelendi ama yavaş yavaş marka alımları canlanıyor.” 

BOŞ ZAMANLARINDA MAĞAZA GEZİYOR
Sabah 9’da işe gelip akşam 7’de ofisten çıkan Karadeniz, boş zamanlarında da mağazaları geziyor. “Bu benim için hem iş hem hobi haline geldi” diyen Karadeniz, iş dışında ise bol bol açık hava yürüyüşü yapmayı ve sinemaya gitmeyi seviyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz