Karlılık düşüyor, konsolidasyon yakın

“Enerjide istediğimiz yere gelemediğimizi görüyoruz ve çıkmayı hedefliyoruz” diyen Tahincioğlu yeni dönem hedeflerini, yatırım planlarını şöyle anlatıyor...

5 EKİM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Karlılık düşüyor, konsolidasyon yakın

Ayçe Tarcan Aksakal

[email protected]

Tahincioğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Özcan Tahincioğlu, gayrimenkulde 3 yıl önceki hedeflerini erken realize ettiklerini belirterek “Tahminimizden hızlı büyüdük” diyor. 3 yıl sonra gayrimenkulden elde ettikleri cironun 2 milyardan 12 milyar TL’ye çıkacağını belirten Tahincioğlu, eskiye göre gerçekleştirdikleri proje adetlerinin ve boyutlarının da büyüdüğünü söylüyor. “Eskiden gayrimenkulde 5 proje yapıyorken bugün aynı anda 18 proje yürütüyoruz” diyen Tahincioğlu, ABD’deki gayrimenkul yatırımlarını da büyüteceklerini belirtiyor. Revo Capital ile start up’lara da yatırım yapan Tahincioğlu’nun “başarısız” bulduğu için çıkacağı tek iş ise enerji sektörü. “Enerjide istediğimiz yere gelemediğimizi görüyoruz ve çıkmayı hedefliyoruz” diyen Tahincioğlu, yeni dönem hedeflerini, yatırım planlarını şöyle anlatıyor: 

  •  Son 3 yılda, hayatınızda ne değişti? 

 Son 3 yılda gayrimenkul projelerimizin hem boyutu hem adedi arttı. Daha fazla Emlak Konut projesi almaya başladık. Son dönemde, İstinye, Küçükyalı ve Kayaşehir’de 3 büyük Emlak Konut projesi aldık. l Projeler, eskiye göre ne kadar büyüdü? n Eskiden devam eden projelerimizin sayısı 5 ise bugün aynı anda 18 projeyi yürütüyoruz. 3 yıl önce en büyük projemiz 500 milyon TL’lik iken bugün en büyük projemiz 4 milyar TL. 

  •  Neden böyle bir değişim oldu? 

 Bu, tamamen bizim stratejimizden kaynaklanıyor. Hedeflerimizi yüksek koymuştuk. 

  •  Hedefiniz neydi? 

 Bundan 3 yıl önce “Gelecek 5 yıl içinde Türkiye’nin ilk 5 gayrimenkul oyuncusundan biri olacağız” dedik. Bu hedefimizi, 3 yılda yakaladık. Bugün, 3 yıl önceki büyüme hedefimizin üzerine çıktık. 

  •  Hedeflerinizi aşmanızı ne sağladı? 

 Hedefimizi büyüme odaklı koyduk, tabii sadece büyümeye değil kârlı büyümeye önem verdik. Emlak Konut’un 10 ihalesine girdiysek 3’ünü aldık, kârlı ve değer katabileceğimiz yerlere odaklandık. Büyüme hedefli bir strateji izledik, böylece projelerimizi hem adet hem boyut bazında büyüttük. 

İzlediğiniz diğer stratejiler neler oldu?

 Öncelikle, “agresif” büyümeyi kafamıza şirketlerikoyduk. Bunu da yapabilmemizi sağlayan güç, müşteri memnuniyeti oldu. Sadık bir müşteri kitlemiz var. Onlar sayesinde büyüyoruz. 

 Sadık müşteri kitlesini nasıl oluşturdunuz? 

 Her projede sadece topraktan ilk girene değil, projenin sonuna doğru alana bile değer artışından pay bırakacak şekilde fiyatlandırmamızı yapıyoruz. Müşterilerimize daha fazla kazandırmaya çalıştığımız için kâr oranlarımız rakiplerimize göre daha düşük. Ancak bu da hızlı büyümeyi getiriyor. 

  •  Gayrimenkuldeki temel sıkıntı nedir? 

 Son dönemde sektörde kârlılık oranları ciddi biçimde azaldı. Çünkü, böyle dönemlerde firmalar reel bazda fiyat artışı yapamaz hale geliyor. Hammaddemiz olan arsanın maliyeti artmasına karşın satış bedelimiz düşüyor. Bu da sektörde kârlılıkların ciddi anlamda düşmesine yol açtı. Yakın zamanda, sektörde konsolidasyon olma ihtimali yüksek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.