Küçük 'ün ilk 3 planı

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ile yurtdışına yönelik iddialı hedeflerini anlattığı sohbetimizden çıkan satır başları...

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Küçük 'ün ilk 3 planı


Capital: Şu anda radarınızda hangi ülkeler var?
- Şu anda Afrika gündemimizde. Kuzey Afrika’da zaten varız. Güney Afrika’ya daha inemedik, Güney Afrika’nın dışında Hindistan’da incelediğimiz bir pazar. Endonezya, Malezya ise iki sene sonra radarımıza girecek.

Capital: Ülke sayısını 5 yıllık bir projeksiyonda kaça çıkarmayı planlıyorsunuz?
- Ülke sayısından ziyade bizim için gittiğimiz ülkede derinleşmek önemli. Mevcut pazarlarda liderliğe oynamak istiyoruz.

Capital: Lider olmaya yaklaştığınız lokasyonlar nereler peki?
- Kazakistan ve Irak’ta lideriz. Mısır ve Gürcistan’da yine 2 yıl sonra lider olacağız. Zaten hedefimiz 2 yıl sonra gittiğimiz ülkelerin en az 6-7 tanesinde oyun kurucu olmak.

Capital: Sizin için global olmanın anlamı nedir? Var mı böyle bir vizyon?
- 2023 ’te Avrupa’nın en başarılı ilk 3 markasından birisi olacağız.

Capital: Avrupa’ya henüz girmemiş olduğunuzu düşünürsek nasıl başaracaksınız bu vizyonu?
- Biz Avrupa’ya girmeyeceğiz demiyoruz. Bizim için şu anda öncelikli değil diyoruz. Belki ben 3-5 yıl sonra Avrupa’da inorganik şekilde, 500 tane mağazası olan bir zinciri satın alarak bu pazara nüfus edebilirim,

Capital: Ne kadar zaman içinde bu planı devreye sokmayı düşünüyorsunuz?
- 2023’e 10 yıl var. Son 10 yılda nereden nereye geldiğimize bakarsak, önümüzdeki 10 yılda da çok şey başarabiliriz. 2001 yılında gelip benimle söyleşi yapsaydınız, bugünkü tabloyu size anlat-saydım herhalde inanmazdınız. Biz bu vizyona inandık ve başardık. Ben 1 milyar dolar ciro yapacağım dediğimde en yakın meslektaşlarım bile bana inanmadı. Ancak şu anda, 2023 hedeflerimizi gerçekleştireceğimize herkes inanıyor.

Capital: O zaman Avrupa’ya giriş büyük ihtimalle inorganik olacak. Bunu gerçekleştirmek için neyi bekliyorsunuz tam olarak?
- Yine ölçeği büyütmemiz şart. Bunu ürün anlamında söylemiyorum. İnsan kaynağı ve finan-sal anlamda ölçek büyütmek, bölgede, coğrafyada tanınır olmak gerekiyor. Tedarikçi ölçeğini büyütmemiz gerekiyor. Bunlar büyüdüğünde otomatik olarak Avrupa’da söz sahibi olmak kolaylaşacak. Diğer türlü Londra’da, Paris’te mağaza açarsın ama “Avrupa’da mağazam var” demekten öteye gidemezsin.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz