"Lassa'yı dünya markası yapacağız"

Yiğit Gürçay ile lastik pazarındaki gelişmeleri, rekabetteki son durumu konuştuk...

10.10.2016 10:19:450
Paylaş Tweet Paylaş
"Lassa'yı dünya markası yapacağız"
Bridgestone Corporation ve Sabancı Holding ortaklığında 28’inci yılını geride bırakan lastik üreticisi Brisa, yüzde 33 pazar payıyla yoluna devam ediyor. Yüzde 9,4 ile dünya ortalamasının çok üzerinde büyüme gösteren Türkiye lastik pazarında 2015 sonunda 22,4 milyon adetlik satış oldu. Bunun 6,6 milyon adedi ise Brisa’ya ait. Şirketin iç pazarda gösterdiği bu başarılı performans, yurtdışına da ilham vermiş durumda. Eylül 2015’te genel müdürlük koltuğuna oturan Yiğit Gürçay’ın büyüme planında Brisa’nın iç pazardaki güçlü konumunu korumak ilk sırada yer alıyor. Diğer hedef ise yurtdışına dönük. Lassa’yı global bir oyuncu noktasına taşıyacaklarını vurgulayan Gürçay, “Lassa’yı bir dünya markası yapmak adına önümüzde çok ciddi fırsatlar var” diyor ve ekliyor: “Yurtdışı stratejisi olarak kendimize şöyle bir plan yaptık: 5 yıllık süre içinde belirlediğimiz 10 ülkede Lassa’yı ilk 10 oyuncu arasına sokmayı hedefliyoruz. Odaklandığımız ve fırsat gördüğümüz pazarlar İspanya, Fransa, Yunanistan, Balkanlar, Çin, Güney Kore, Kuzey Afrika ve İran gibi geniş bir coğrafyayı kapsıyor.” “Pazarın üçte birine hakim bir marka olarak her zaman pazarın üzerinde büyüdük. Büyümeye de devam ediyoruz” diyen Gürçay, içeriye dönük büyümenin nereden geleceğini ise şöyle özetliyor: “Söz konusu büyümeyi hem iki büyük markamız Bridgestone ve Lassa ile hem de son dönemde odaklandığımız Dayton markamızla sağlayacağız. Dayton bizim ucuz segmentteki markamız. Dayton’dan büyümemize önemli bir katkı olacağını öngörüyoruz.” 1 Eylül 2015’ten bu yana lastik sektörünün lideri Brisa’nın kaptan köşkünde oturan Yiğit Gürçay ile lastik pazarındaki gelişmeleri, rekabetteki son durumu konuştuk:
* Daha çok hızlı tüketim ve ilaç sektöründe tecrübeli bir isimsiniz. Neden sektör değiştirdiniz? Genel müdür oluş sürecinizi anlatır mısınız?
 Evet, benim yöneticilik kariyerim, hızlı tüketim ve ilaç ağırlıklı denebilir. 20 yılı bulan kariyerimde, bu iki sektörde yurtiçi ve yurtdışı çeşitli görevlendirilmelerim oldu. Aslında yaklaşık 1 yıl önce Brisa’ya geçişim köklü bir sektör değişimi olarak görülebilir. Bu geçiş tamamen tesadüf diyebilirim. İş dünyasında network çok önemli. Bu network sayesinde Sabancı Grubu’ndan isimlerle tanışma fırsatımız oldu. İyi bir fırsat olacağını düşündüm. 20 küsur yıllık kariyerimin son 8 yılı hariç diğer kısımları ağırlıklı olarak tüketim, pazarlama, tüketici odaklı ürünlerle ilgiliydi. Açıkçası böyle hızlı değişimleri, farklılıkları severim.
* Gelmeden önce Brisa’yı nasıl bilirdiniz? Geldiğinizde nasıl bir şirket buldunuz?
 Brisa’yı çok pozitif algılıyordum. Sektörle ilgili bilgilerim bir tüketicinin bilgisinden fazla değildi. Ama şirkete bakışım şuydu: Kendi alanında lider, inovatif, güçlü bir marka. Tabii öncesinde ciddi bir araştırma yaptım. Görüşmelerim oldu. Dışarıdan gördüğüm şirketle geldiğimde bulduğum şirket arasında çok fark yok aslında. Pazarında lider, çok güçlü, markası kuvvetli ve inovatif bir şirket. Önemli yatırım hedefleri ve genişleme planları olan bir şirket. Zaten görevi devraldığımda bu büyüme planlarına dair belli adımlar da atılmış durumdaydı. İmaj olarak beklediğimi buldum diyebilirim. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz