Migros'un yeni planı

Özgür Tort’la, yeni hissedar ortaklığı sonrası planlarını, önümüzdeki döneme ilişkin stratejilerini konuştuk...

1 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Migros'un yeni planı
MİGROS, 61 YILLIK TARİHİNDE ÖNEMLİ HİSSEDAR DEĞİŞİKLİKLERİ yaşadı. 2007’de Koç Holding tarafından satışa çıkarılan hisseler, 2008’de Moonlight Capital tarafından alındı. Geçtiğimiz yıl da Migros’un yüzde 40,25 hissesi Anadolu Endüstri Holding’e satıldı. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, yeni hissedar yapısının kendileri için önemli bir olduğunu söylüyor. Yeni ortaklık yapısı sonrasında stratejik hissedar kazandıklarını belirten Tort, temel stratejilerine aynen devam edeceklerini belirtiyor. Tort, “Anadolu Endüstri Holding’in şirketimize ortak olması bize büyümede orta ve uzun vadede ekstra bir iştah katacak” diye konuşuyor. 2015’i yüzde 16 büyüme ve 9,5 milyar TL ciroyla kapatacaklarını söyleyen Tort, “2015 bizim için çok güzel bir yıl oldu. 2016’da aynı büyüme ve yatırım miktarlarını gerçekleştirme niyetindeyiz” diyor. Migros son 7 yılda 2 kattan fazla büyüyerek 4,3 milyar TL’den 9,5 milyar TL ciroya yaklaştı. Mağaza sayısını da 2,5 kat artırarak 1.400’e yükseltti. Özgür Tort’la, yeni hissedar ortaklığı sonrası planlarını, önümüzdeki döneme ilişkin stratejilerini konuştuk:
*2015 zor bir yıldı. Sizin için nasıl geçti? Hedeflerinizin ne kadarı gerçekleşti? 
 2015 büyüme anlamında bizim için çok güzel bir yıl oldu. Son 3 yılda ortalama yüzde 12’nin üzerinde büyüme gerçekleştirdik. 2015’te bu ortalamayı aşarak yüzde 16 büyümeyi başardık. 
* Yüzde 16’lık büyümeyle pazardaki yeriniz ne oldu? 
 Migros’un organize perakendedeki payı yüzde 14,5 seviyesinde. 2015’te 9,5 milyar TL ciroya yaklaştık. 
* 2015’te ortalamanın üzerinde büyüme bekliyor muydunuz? 
 Büyümemiz yeni açtığımız mağazalar kadar mevcut mağazalarımızdaki büyümeden kaynaklandı. Baktığınızda elde ettiğimiz büyüme bu yılın ürünü değil. Biz son 4-5 yıldır çok temel konulara çok ciddi ehemmiyet verdik.
*Neydi bu konular? 
 Bunların en başında Migros markalı ürünlere yaptığımız büyük yatırım var. Şu anda undan süte, peynirden ete kadar akılınıza gelebilecek her türlü temel ihtiyaç mallarında müthiş bir fiyat rekabeti yaratıyoruz. Migros, bütün temel ihtiyaç mallarında piyasada oluşan en uygun fiyatı sağlar hale geldi. Tabii bu durum bizim için çok önemli bir aşamaydı. Bu iş, bir yılda olacak bir konu değil. Kaliteyi koruyarak fiyat rekabeti yapabilmek çok önemli bir başarı. Yoksa fiyatı düşürmek çok kolay. Biz yıllardır kaliteden vazgeçmeden Migros’a yakışan ürünü piyasadaki en uygun fiyata vermenin mücadelesini veriyoruz. Bugün geldiğimiz noktada temel ihtiyaç birimi dediğimiz her üründe fiyatlarımızı yüzde 20 düşürdük. Artık tüketicinin fiyat algısını kırdığımızı çok net görüyoruz. 
* Migros markalı ürünlerin payı ne kadar arttı? 
 Migros markalı ürünlerde şirketin büyümesinin hemen hemen 2 katı civarında ciro artışı var. 
* Migros markalı ürünlerin dışında başka hangi alanlara odaklandınız? 
 Mesaimizin büyük bölümünü verimliliğe ve sürdürülebilir büyümeye ayırdık. 2015’te de bu konular odağımızdaydı. Sürdürülebilir büyümeyi hem yeni mağaza açarak hem de mevcut mağazalardaki satış artışıyla başardık. Bizi verimli kılan esas itibarıyla mevcut mağazalarımızın cirolarını artırması oldu. Yeni mağazalarımızın bir kısmını da verimliliğin yarattığı kaynağa borçluyuz. Dünya perakendesinde kârlılıklar düşerken biz operasyonel verimlilik artışıyla sürekli gelişimi mümkün kıldık. Dolayısıyla bizim için kilit kavram operasyonel verimlilik oldu. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.