"Mobil reklamda yolun başındayız"

SEM Data Driven Genel Müdürü Ali Yılmaz'a göre mobil reklamcılık henüz yolun başında.

27 EKİM, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Mobil reklamda yolun başındayız
Mobil cihazlarda zamanın yüzde 86’sı uygulamalarda, yüzde 14’ü ise web tarayıcılarında geçiriliyor. SEM Data Driven Marketing Genel Müdürü Ali Yılmaz, “Mobil cihazlarda insanlar zamanlarının yüzde 84’ünü uygulamalarda geçiriyor ve büyük ekran için tasarlanan reklam formatlarının çoğu buna uygun değil” diyor. Uygulama sahiplerinin kullanıcıyı anlayıp onların ihtiyaç ve beklentilerine uygun reklam formatları geliştirmesi gerekeceğine dikkat çeken Yılmaz, bunun için de kullanıcı verisinin daha etkili kullanılmasının, programlı satın almanın (programmatic buying) tercih edilmesinin ve ilk etapta akış içinde yer alan doğal reklamlara odaklanılmasının önem taşıdığını anlatıyor. SEM Data Driven Marketing Genel Müdürü Ali Yılmaz ile mobil reklamın geleceğini konuştuk:
NASIL ZAMAN GEÇİRİYORUZ?
“2015 yılında Flurry Analytics, ComScore ve Net- MarketShare tarafından yayınlanan araştırmaya göre mobil cihazlarda zamanın yüzde 86’sının uygulamalarda, yüzde 14’ünün ise web tarayıcılarda geçirildiğini görüyoruz. Aynı araştırmaya göre bu rakamlar 2 yıl önce, yüzde 80’e yüzde 20 oranındaydı. Dolayısıyla uygulamalarda geçirilen zaman, yıldan yıla artış göstermeye devam ediyor. Peki kullanıcılar, bu kategorilerde nasıl vakit geçiriyor? Uygulamalarda geçirilen zamanın yüzde 37’si oyunlar, yüzde 31’i sosyal medya ve eğlence uygulamaları, yüzde 11’i de mesajlaşma uygulamaları olarak dağılıyor. Bu 3 kategori, uygulamalarda geçirilen zamanın yaklaşık yüzde 80’ini oluşturuyor. Geri kalan yüzde 20 de e-posta, haberler, ödemeler gibi daha üretken uygulamalarda harcanıyor. Burada dikkat çekici nokta, aynı araştırmanın 2012 istatistiklerine göre oyun, sosyal medya ve eğlence kategorilerinde geçirilen zamanın azalmış ve azalan payın tamamen mesajlaşma uygulamalarına kaymış olması. Web tarayıcılarda kullanıcıların ne yaptıklarını gösteren güncel bir araştırma olmamakla beraber, yapılan aktivitenin yarı yarıya web’de gezinme/araştırma yapma ve arama yapma olduğu tahmin ediliyor. Arama aktivitesi, hem uygulama hem tarayıcı üzerinden yapılabildiğinden mobilde geçirilen vakit olarak herhangi bir oran hesaplanamıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz