"Mobile geçmeyen daha kısa yaşar"

Emre Aydın'la mobil ticaret ve Çiçeksepeti hakkında konuştuk.

27 EKİM, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Mobile geçmeyen daha kısa yaşar
Emre Aydın, Çiçeksepeti’ni çiçek siparişi verirken kendi yaşadığı sıkıntından ilham alarak 2003 yılında kurdu. 2006’da tamamen Çiçeksepeti’ne odaklanarak şirketi hızlı bir şekilde büyüttü. Bugün Türkiye’de çiçek siparişi denildiğinde akla gelen ilk marka haline gelen Çiçeksepeti, e-ticaretten sonra mobil ticarette de öncü olmak istiyor. Mobil ticaretin kaçınılmaz olduğunu ve mobil ticaretin ilk akıllı telefonlarla hayatımıza girdiğini ifade eden Emre Aydın, “Şirketlerin aplikasyonu ya da mobile uygun bir web sitesi bile yokken insanlar mobil cihazlarından zar zor da olsa onlara ulaşmaya çalışıyordu. Aslında herkes başarısız da kötü de olsa mobil ticarete başlamıştı” diyor. Çiçeksepeti’nin satışlarının yüzde 20-25’i, trafiğinin ise yarısının mobilden geldiğini belirten Aydın, 2016 yılında satışlarda mobilin payının yüzde 40’lara çıkabileceğini düşünüyor. Mobilin iletişimi, iş yapış şeklini ve pazarlamayı değiştirdiğini söylüyor ve ekliyor: “Mobile uyumlu hale gelmek göründüğü kadar kolay değil. Ciddi bir yatırım yapmak ve emek harcamak gerekiyor. Bu zorluk da bir süre sonra tıpkı internetteki gibi aşılacak. Ancak fark yaratanlar yine daha kimse yapamıyorken mobilde iyi hale gelenler olacak.” Emre Aydın’la mobil ticaret ve Çiçeksepeti hakkında konuştuk:
* Çiçeksepeti kurulduğunda e-ticaret yaygın değildi. Şirketin ivmelenmesi nasıl gerçekleşti?
2003 yılında Çiçeksepeti’ni kurduğumda kurumsal ERP danışmanlık şirketim vardı. 2006 yılına kadar esas işim başka olduğu için şirket çok fazla büyümedi. Şirketi kurduğumda bize benzer çok fazla çiçek siparişi üzerine uzmanlaşmış web sitesi vardı. Aslında çoğu kişi için olumsuz olarak kabul edilebilecek bu durum, beni daha çok motive etti. Çünkü, birçok site vardı ama hiçbiri yeterince iyi hale gelememişti ve insanların ihtiyacını karşılayamıyordu. Bu işi iyi yaparsam onların hepsini geçebileceğimi düşündüm. Bu motivasyonla 2006 yılından sonra bütün işlerimi bırakıp sadece Çiçeksepeti’ne odaklandım ve çok hızlı büyümeye başladık. Var olan rakipleri tek tek geçtik. 2011 yılında Hummingbird Ventures’tan, 2012 yılında Amazon’dan yatırım aldık. Şu anda Türkiye’nin online çiçek siparişi denilince akla gelen ilk markası haline geldik.
* E-ticaretin mobil ticarete dönüşmesi süreci hakkında ne düşünüyorsunuz?
 Aslında akıllı telefonların piyasaya çıkması ve insanların internet erişimini buradan gerçekleştirmeye başlamasıyla mobil ticarete adım atıldı. Aplikasyonu ya da mobile uygun bir web sitesi yokken bile insanlar mobil cihazlarından zar zor da olsa şirketlere ulaşmaya çalışıyordu. Aslında herkes başarısız da kötü de olsa mobil ticarete başlamıştı. 2011 yılından itibaren mobil trafiğimiz her yıl artan bir büyüme gösterdi. 2013-2014 yılları ise herkesle beraber bizim de mobile, web kadar odaklandığımız bir dönem oldu. 1-2 yıl içinde web sitesinden çok mobile odaklanacağımızı düşünüyorum. Mobilin avantajları var. İnsanların telefonlarına bir kere girdiğiniz zaman, onun bağımlılığı aplikasyonu yüklemeyen insanlara göre çok daha yüksek oluyor. Bizim de mobile odaklanmamızın sebeplerinden biri bu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz