"Mobilin payı katlandı"

Ebebek, 2012 yılında mobil ticarete başladı. O tarihten itibaren de mobilin payı katlanarak arttı. Bugün e-ticaret cirosunun yüzde 35’ini bu kanaldan yapıyor. E-ticaret ziyaretçi trafiğinin yüzde 60’ı da bu kanaldan geliyor. ebebek’in kurucusu ve CEO’su HALİL ERDOĞMUŞ’a göre gelecek yıl bu zamanlarda e-ticaret cirosunun yüzde 65’i mobil kanaldan gelecek. Türkiye’deki mobil uygulamaları pek beğenmediğini belirten Erdoğmuş, yeni bir internet ve mobil versiyon için hazırlandıklarını da söylüyor.

22.09.2015 11:48:280
Paylaş Tweet Paylaş
"Mobilin payı katlandı"

MOBİL TİCARETE GİRECEKLERE DİKKAT!
SADECE MOBİL ZOR

Direkt mobil uygulamayla işe başlayın demek doğru olmayabilir. Bu ancak mobilde kitlelere kolay ulaşabileceğinizi düşünüyorsanız ve iyi bir Google arama yapınız varsa olabilir. Türkiye’de sadece mobil ticaret yapalım demek zor. Ama mobil ticareti, internet sitesinden daha ön plana almayı doğru görüyorum.
KATEGORİNİZ ÖNEMLİ
 İşinizin hangi alanda, kategoride olacağı da bu kararı alırken önemli. Yatırım yaptığınız kategori niş ve mobile uygunsa tek kanal uygun olabilir. Rakiplerinizin internet, mağaza, mobil gibi her kanalı varsa sizin de her kanalınız olmalı. Bir de ziyaretçi trafiğinin nereden sağlanacağı çok önemli. Arka tarafta yapıyı iyi kurgulamanız ve para vermeden ziyaretçi getirebilmeniz çok önem kazanıyor.
SMS’E DİKKAT
1-2 yıl önceye kadar SMS önemini yitirmişti. Ancak bugün SMS’lere mobil link eklenebiliyor. SMS okunma oranları geçen yıla göre 5 kat arttı. İnsanlara doğru saatlerde, örneğin iş çıkışlarında doğru SMS’ler atarsanız, mobil ticarete çekebilirsiniz.

"EBEVEYN ARAMA SERVİSİ KURUYORUZ"
AMAZON’A BAKARIM

 Dünyada mobil ya da internette örnek aldığımız ya da yakından takip ettiğimiz bir uygulama bulunmuyor. Ama e-ticaret uygulaması olarak bir duayen Amazon. com’un neler yaptığına arada bakıyorum. Örneğin bugünlerde sektörden farklı yeni bir projemiz var. Ebeveyn arama servisi kuruyoruz. Turkcell’le ortak çalıştığımız projede, ilk prototipimiz hazır. Amazon Amerika’da bunun çok daha karmaşık bir versiyonunu kullanıyor. Biz o kadar ileri gitmek istemedik. Bizim alışveriş davranışlarımız Batı’dan farklı olabiliyor, önce tüketici hazır mı diye bakacağız. 
5 BİN ANNEYE ULAŞACAĞIZ
 İlk etapta 100 anneyle deneme yapacağız. Annelere üç düğmeli küçük bir alet veriyoruz. Anne önceden belirlediği markalarda bir düğmeyle bebek bezi, bir düğmeyle mama ve bir diğer düğmeyle de hızlı tüketim ürünü sipariş edebiliyor. Düğmeye basılmasıyla bizim çağrı merkezimizden bir arkadaş arayıp siparişi onaylıyor. Bunu cep telefonundan mobil olarak yapabilirdik ama fark ettik ki pek çok kişi uygulama indirmeye çok gönüllü değil. Burada hedefimiz bir yıl içinde 5 bin anneye ulaşabilmek. Bunun bir sonraki adımı, müşterilerimizin alışveriş davranışlarını net olarak anlayarak düğmeyi otomatik siparişe çevirmek olabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz