Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, Türkiye’deki büyüme yolculuklarını, bundan sonraki hamlelerinin neler olacağını anlattı.

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

İşte bunu rakipleriniz kopyalayamaz. Mükemmel bir iş ortamı sağlamak çok zor kopyalanabilen bir özellik. Bunun yanı sıra ürünün kendisi, kalitesi, üründeki inovasyon, hizmetteki inovasyon gibi birçok fark yaratılacak nokta var. Aslında en iyi farklılaşma şekillerinden biri müşterileri dinlemek. Kimse müşterilerini dinlemediğini söylemez, ama bunun strateji olmasını sağlamak çok zordur.

Capital: Siz müşteriye dinleyerek farklılaşabildiniz mi?
- Müşterileri dinleyerek ortaya çıkardığımızhizmetler var. Bunlardan biri, ürünleri enflasyonun altında fiyatlandırmak. Binden fazla ürünümüzde enflasyonla çıkan fiyatlarımızı düşürdük. Sonuç muhteşem oldu. Bu, inovatif bir hizmetti. Türkiye’de başka kimse yapmadı.

Capital: Gördüğümüz kadarıyla genel müdürlük koltuğunda hızlı değişim var. Bu durum piyasada Tes-co’nun aradığını bulamadığı yönünde yorumlanıyor. Hedefler tutmadığı için mi genel müdür sirkülasyonu bu kadar hızlı?
- Gerçekçi olmak gerekirse ben geçmişi bilmiyorum. Tesco’da yöneticilerin farklı pazar deneyimlerine sahip olması önemli. Örneğin ben bundan önce uzun süre Kore’deydim. Benim gibi birçok yönetici, çok farklı pazarlarda deneyim kazanıyor. Yönetici seviyesindeki kişilerin çeşitli ülke deneyimlerine sahip olması Tesco’nun özelliklerinden biri. Yöneticiler genellikle 3-5 yıl bir pazarda kalıyor. Her bir göreve pazarın ihtiyacını doğru karşılayabilecek kişiler seçiliyor. Benden önce buranın CEO’su olan Paul Ritchie şu anda Çin’de. Onun için Çin çok mücadeleci bir pazar. Bana da “Tayland’da çok başarılı oldun, aynı başarıyı Türkiye’de devam ettirebilirsin” dendi. Bu yüzden buradayım.

Capital: Bu sizin bulunduğunuz 7’nci ülke. Sizce Türk tüketicisi diğer ülkelerin tüketicilerinden nasıl ayrılıyor? Farklılıkları var mı?
- Birçok farklı ülkede farklı müşteri grupları oluşturdum. Aslında müşteriler her yerde 5 şey istiyor diyebilirim: Kaliteli ürün, doğru fiyat ve promosyon, yardımsever çalışanlar, temiz mağaza ve kasada beklemeden ödeme. Farklılıklara gelince, Türk tüketicisi için ürünlerde farklılık önemli. Türkler için peynir, süt ürünleri, taze ürünler ve et çok önemli.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz