Pazar doydu ama büyüme sürüyor

BSH Türkiye, Orta Doğu, Afrika ve BDT Bölge Başkanı Norbert Klein ile geçtiğimiz 5 yıldaki performanslarını, yeni döneme ilişkin hedeflerini, beyaz eşya pazarını konuştuk...

5 EKİM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Pazar doydu ama büyüme sürüyor

Ayçe Tarcan Aksakal

atarcan@capital.com.tr

BSH Group, 13,1 milyar Euro’luk cirosuyla dünyanın en büyük 2’nci ev aletleri üreticisi. Dünyada 41 üretim merkezi bulunuyor, en büyük fabrikası ise Çerkezköy’de. Türkiye’yi 3 yıl önce 89 ülkenin olduğu bölgenin merkezi haline getiren BSH, 2 milyara yakın insanın yaşadığı bölgenin sorumluluğunu ise 15 yıldır BSH Türkiye’yi yöneten Norbert Klein’a verdi. Yeni göreviyle birlikte seyahat sıklığı artan Klein, bu durumdan hiç şikayetçi olmadığını aksine çok sayıda ülkeden sorumlu olmasının motivasyonunu artırdığını söylüyor. Son 5 yılda BSH Türkiye’nin çok başarılı bir grafik çizdiğini ve devasa büyüme yakaladığını anlatan Klein, “Önümüzdeki dönemde Türkiye’deki sağlam konumumuzu korumanın yanında Afrika ve Orta Doğu gibi gelişmekte olan pazarlarımızda büyümemizi artırmak istiyoruz” diyor. BSH Türkiye, Orta Doğu, Afrika ve BDT Bölge Başkanı Norbert Klein ile geçtiğimiz 5 yıldaki performanslarını, yeni döneme ilişkin hedeflerini, beyaz eşya pazarını konuştuk: 

  •  BSH açısından son 5 yıl nasıl geçti? 

 Geçtiğimiz 5 yılda, devasa bir büyüme yaşadık. Bunun birkaç nedeni var. İlki, 5 yıl önce 4 milyon birim üretmekte olduğumuz Çerkezköy’deki üretim tesislerimize yatırım yaparak kapasitemizi 7 milyon birim seviyesine çıkardık. Çerkezköy fabrikamız BSH Grubu’nun dünya genelindeki 42 fabrikasının en büyüğü oldu. 

  •  Son 5 yılda, ne kadar büyüdünüz? 

 Türkiye pazarındaki yurt içi satışlarımızı ele alırsak piyasa hassasiyetimizi önemli oranda artırdık. Bugün, yurt içi pazarda yüzde 30’dan fazla pazar payına sahibiz. Türkiye pazarında çok güçlü bir konuma geldik. 

  •  Pazar payınız ne kadar arttı? 

 5 yılda pazar payımızı 5 puan artırdık. 

  •  Son 5 yılda Türkiye’de hayal kırıklıklarınız oldu mu? 

 Markalarımızın performansından oldukça memnunuz. Geçtiğimiz 10 yıl içerisinde, Türkiye pazarında çoğu şeyi doğru yaptığımızı düşünüyorum, aksi halde pazar payımızı artıramazdık. Türkiye’deki başarımız bizi grup içinde 5’inci sıraya getirdi. Bu da, bütün grup içinde büyük yatırımları almamızı, daha fazla görev üstlenebilmemizi ve en önemlisi de merkezin güvenini elde etmemizi sağladı. 

  •  Hedeflerin tamamını gerçekleştirdiniz mi? 

 Her zaman hedeflerimizin üzerine çıktık, hedeflerimizin üzerine çıkmaya da alışkınız. BSH Türkiye’nin başarısının sırrı da Alman ve Türk kültürünün mükemmel uyumunda gizli. Alman kültürü uzun vadeli bakmayı, çok derin, detaylı analiz yapmayı gerektiriyor. Türk kültürü ise daha kısa vadeli ancak hiçbir zaman pes etmeyen bir anlayışa sahip. Biz burada iki farklı kültürün gücünü oldukça başarılı bir şekilde bir araya getirebildiğimiz için son derece başarılı olduk. 

  •  Türkiye’de beyaz eşya pazarı belli bir doygunluğa ulaştı mı? 

 Pazar gelişimini sürdürüyor, ancak pazarın doygunluk seviyesine geldiğini söyleyebiliriz. Türkiye’deki her evde bir buzdolabı, fırın ve çamaşır makinesi var. Yine Türkiye’deki hanelerin yüzde 65’inde bulaşık makinesi bulunuyor. 

  • Pazardaki büyüme nereden geliyor?

 Büyüme ürünlerin değişiminden ve tüketicinin yeni ürünlere yönelmesinden kaynaklanıyor. Artık Türkiye’de tüketiciler artan satın alma gücüyle daha yüksek değere veya daha iyi performansa sahip bir ürünü satın alabiliyor. 10 yıl önce, satın alma gücü düşük olan tüketici artık uluslararası bir markayı tercih edebiliyor. Bu pazarda gördüğümüz önemli trendlerden biri. Ayrıca ürün değiştirme oranının hızlandığını, tüketicinin ürünlerini geliştirme eğiliminde olduğunu görüyoruz. 

  •  Pazarda gördüğünüz diğer eğilimler neler? 

 Ankastre eşyalarda gerçekten güçlü bir büyüme görüyoruz, yani daha önce ayrı bir fırın alan kişiler, şimdi ankastre beyaz eşyalar için modern bir mutfağı tercih ediyor. Bu da pazarı geliştiriyor. 

  •  Önümüzdeki dönemde sektörde pazar payları aynı şekilde mi devam eder? 

 Türkiye’de beyaz eşya pazarında birinci, ikinci ve üçüncü oyuncunun sıralaması uzun yıllar boyunca bu şekilde, istikrarlı kalacak. İlk 3 oyuncunun pazar payının kolay kolay, kayda değer şekilde değişeceğini tahmin etmiyorum. 

  •  Bugüne kadar Türkiye pazarına ne kadar yatırım yaptınız? 

 2005’ten bu yana Türkiye’ye 1 milyar Euro yatırım yaptık. Şu anda, Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi konumundayız. 

  •  BSH Türkiye’nin cirosu nedir? 

 Bugün, Türkiye’deki şirketimizin toplam cirosu 5,5 milyar TL seviyesinde. BSH Türkiye’de ise toplam 6 bin 700 kişi çalışıyor. 

  •  İhracatınız nedir? 

 İhracat konusunda oldukça güçlüyüz. Geçen yıl, yaklaşık 900 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Son 3 yıldır bölgenin merkezi durumunda olmamız ihracatımızın sürekli artmasına yol açıyor. 

  •  Türkiye’den kaç ülkeyi yönetiyorsunuz? 

 2014’te itibaren 89 ülkenin bulunduğu, Afrika’dan Rusya’ya kadar uzanan geniş bir coğrafyanın yönetimini üstlendim. Türkiye, bölgede önemli bir merkez haline geldi. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz