"Pazarı büyütmeye geldik"

Aslında Best Buy’ın Türkiye’ye gelmesi uzun süredir bekleniyordu. 1,5 yıl önce hazırlıklarına başlayan şirket, önümüzdeki dönemde 3 mağaza açacak.

1 TEMMUZ, 20090
Paylaş Tweet Paylaş
"Pazarı büyütmeye geldik"
Türkiye, son yıllarda tüketici elektroniği devlerinin gözbebeği oldu. MediaMarkt, Electroworld, Darty gibi önemli yabancı perakendeciler Türkiye’ye yatırım yaptı. Bu alanda son atılım da 45 milyar dolar cirosu, 13 ülkede 4 binin üzerinde mağazası olan ABD’li tüketici elektroniği devi Best Buy’dan geldi. Yaklaşık bir buçuk yıl önce Türkiye’de ofis kuran ve üst yönetim ekibini belirleyen Best Buy, Türkiye’deki ilk mağazasını ekimde İzmir’de açmaya hazırlanıyor.
Best Buy International CEO’su Robert  Willett, Türkiye planlarını şöyle özetliyor: “Biz pazarı büyütmek için girdik. Önemli olan potansiyel ve bu potansiyel çok büyük. Operasyona başlayacağımız şehirlerde çok kısa sürede liderliği elde edeceğimize inanıyoruz. Cirodaki liderlik de bunun bir sonucu olacaktır.” Willett, pazarda fazla sayıda oyuncu olduğuna ve çetin bir rekabetin sürdüğüne de inanmıyor, “Tüm uluslararası devlerin pazarda olduğunu belirttiniz. Peki kaç mağazaları var? Çok az... Türkiye gibi bir pazarda bu sayı hiç gibi bir şey” şeklinde konuşuyor. Best Buy, Türkiye’de eğitimli insan kaynakları, uygun fiyatlı ürün paketleri ve satış sonrası çağrı merkezi, tamir servisleri gibi hizmetleri ile rekabette fark yaratmayı planlıyor.
Willett, tüm Türkiye planlarını İzmir, Ankara ve Bursa’da açılacak ilk üç mağazanın gidişatına göre belirleyeceklerinin de altını çiziyor. Bu mağazalardaki satış rakamları, Best Buy’un Türkiye’de hangi mağaza formatıyla nerelerde ve ne hızla yayılacağının ana göstergesi olacak. “Pazar payı ile oluşan tabloya bakmak çok geleneksel, eskiden kalma” diyen Willett, Best Buy için önemli olanın müşterilerinin cüzdanlarından alınan pay olduğunu açıklıyor: “Tek bir satış çoğu zaman daha kârlı olabilir, ama biz daha çok müşterinin elektronik harcamalarından ne kadarını alabildiğimize bakıyoruz. Bu rakiplerimizden çok farklı bir yaklaşım” diye konuşuyor.
Türkiye’deki yatırım rakamları, pazar payı hedefleri gibi ‘hassas’ konularda ser verip sır vermeyen Best Buy International CEO’su Robert  Willett ile Türk pazarına giriş kararlarını, sektördeki rekabeti ve gelecek planlarını konuştuk:  
Capital:  Dünyanın en büyük teknoloji marketlerinin bulunduğu ender pazarlardan biri Türkiye haline geldi. Bu rekabetin, Türkiye pazarına verilen önemin arkasında ne var? Best Buy olarak sizin için Türkiye’nin önemi ne?
Öncelikle şöyle bir gerçek var: Ancak bir pazarda büyüme gördüğünüz zaman girmeye karar verirsiniz. Türkiye pazarı da geçen yıllar içinde çok büyük bir potansiyele sahip oldu.
Best Buy olarak Amerika’daki 35 yıllık varlığımızdan sonra başka ülkelere yatırım kararı aldık. Bu hızlı, 5 dakikalık bir karar değil.
Türkiye pazarına girmek, güçlü bir yönetim ekibi oluşturmak, tüm altyapıyı kurmak uzun süreçli planlar. Türkiye’de pazar, son yıllarda gayet iyi gidiyordu ve giderek daha da büyüyecek. Genç nüfusunuz teknolojiyi seviyor, teknolojik ürünlere ihtiyaçları var. Yaptığımız tüm araştırmalar, Türkiye’de müşterilerin şu anda sektördeki mevcut oyunculardan memnun olmadığını gösteriyor. Pazarda iyi hizmet ve çok seçenek olmadığına inanıyorlar. Bu da bizim için büyük bir fırsat.     
Tüm uluslararası devlerin pazarda olduğunu belirttiniz. Peki kaç mağazaları var? Yani MediaMarkt’ın ya da diğerinin kaç mağazası var ki? Çok az... Türkiye gibi bir pazarda bu sayı hiç gibi bir şey... Yani evet, tüm büyükler bu pazarda olabilir. Ama pazara nasıl baktığınız önemli. Potansiyeli var diye bu pazara giriyorlar. Bu çok da iyi bir gelişme, çünkü Türk tüketicisine daha fazla seçenek veriyor. Bizim de onlara sunacak önerilerimiz var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz