P&G: Hızlı büyüyeceğiz

P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı TANKUT TURNAOĞLU, ekonomideki tabloya rağmen şirketin büyümesinden memnun

15 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
P&G: Hızlı büyüyeceğiz
P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu’nun gündemi çok yoğun. Bir yandan çift haneli büyümeyi sürdürmek için tüketici trendlerini sıkı takipte. Diğer yandan ekonomik ve siyasi gelişmeleri an be an izleyip bütçe senaryolarını güncelliyor. Öte yandan oturduğu koltuğun tam karşısına, masasının hemen üstüne kurulan dev ekranlardan P&G’nin sosyal medyadaki durumunu izleyip tüketiciyle interaktif ilişkiyi sürdürüyor. Ve kurumsal sosyal sorumluluk projelerine ve sivil toplum kuruluşlarındaki görevlerine de önemli vakit ayırıyor. En çalışkan CEO’lardan biri olan Turnaoğlu, belki de iş yaşamının en aktif dönemini yaşıyor. Üç önemli önceliği olduğunu söyleyen Turnaoğlu, “Türkiye’deki P&G çalışanlarının globalde güçlü görevlere gelmelerini sağlamak en önemli amacım. İkincisi sektörün sağlıklı ve verimli gelişimini sağlamayı hedefliyorum. Hızlı tüketim ürünleri sektöründe lider bir şirket olarak buradaki duruşumuz, attığımız adımlar, etik davranışımız, rekabete ve inovasyona olan inancımız da önemli” diyor. 2016’da Vicks markasıyla Türkiye’de ilk kez sağlık kategorisine gireceklerini belirten Turnaoğlu, yine Türkiye’de olmadıkları deodorant ve temizlik kağıdı kategorilerine de girebileceklerinin sinyalini veriyor. 2015’te çift haneli büyümeyi sürdürdüklerini ifade eden Turnaoğlu, Avrupa’da P&G’nin en hızlı büyüyen ülkesinin Türkiye olduğunun altını çiziyor ve bu liderliğin gelecek 10 yılda devam edeceğini söylüyor. Turnaoğlu, büyümenin nereden geleceğini şöyle açıklıyor: “Türkiye’nin doğusu çok hızlı büyüme potansiyeline sahip. Diğer bir önemli büyüme alanı üniversiteli gençler. Kişisel bakım kategorisine çok ciddi hareket getirdiler. Bunun devam edeceğini düşünüyorum.” P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu’nun sorularımıza verdiği diğer yanıtlar şöyle: 
* Kafkasya ve Türkiye’den sorumlusunuz. Bölgedeki önceliğiniz nedir? 
Önceliğimiz her zaman Türkiye. Türkiye bizim ana işimizin çok büyük kısmını oluşturuyor. Üç önemli amacım var. Türkiye’deki P&G çalışanlarının P&G globalde güçlü görevlere gelmelerini sağlamak en önemli amacım. İkincisi, sektörün sağlıklı ve verimli gelişimini sağlamayı hedefliyorum. Hızlı tüketim ürünleri sektöründe lider bir şirket olarak buradaki duruşumuz, attığımız adımlar, etik davranışımız, rekabete ve inovasyona olan inancımız da önemli. 
* Dünyada 10 kategoride 65 markayla 5 milyar tüketiciye ulaşıyorsunuz. Türkiye’de olmadığınız hangi kategoriler var? Yeni planlar neler? 
 178 yıllık bir şirketiz ama Türkiye’de yeni sayılırız. 28 yılda varlığımızı her haneye taşıdık. Hanelerin yüzde 95’inde en az bir markamız var. Toplamda Türkiye’de 8 kategoride 20 markamızla bulunuyoruz. Deodorantta ve temizlik kağıdında Türkiye’de yokuz. 
* Peki 2016’da Türkiye’de yeni gireceğiniz kategoriler olacak mı? 
Tabii yeni kategorilere girmeyi düşünüyoruz. Vicks ile sağlık bakım kategorisine giriyoruz. Vicks zaten Türkiye’de ama lisans olarak Eczacıbaşı üzerinden gidiyordu. Şimdi Eczacıbaşı bizim dağıtım ortağımız olarak bütün eczanelerde faaliyete devam edecek ama Ocak 2016’dan itibaren marka yönetimi bize geçiyor. Sağlık kategorisinde yurtdışında pek çok markamız var. Vitaminlerimiz ve sağlıklı gıda olarak ifade edilen besinlerimiz var. Müsli barlarımız da bulunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.