Satın alma arayışımız sürüyor

Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, yeni döneme dair planlarını Capital’e anlattı...

11.11.2016 16:12:130
Paylaş Tweet Paylaş
Satın alma arayışımız sürüyor
“CARREFOURSA’YI EN İYİ ZİNCİR YAPACAĞIZ”
ÇOK DAHA İYİ BİR YAP
I Carrefour ile ortaklığımız 20 yılı geçti ve çok iyi bir ortaklığımız var. Sabancı’nın yönetim kontrolünü almasıyla CarrefourSA’da çok daha iyi bir yapıya kavuştuk ve ortağımızla çok yakın çalışıyoruz. Hedefimiz CarrefourSA’yı Türkiye’nin en iyi market zinciri yapmak ve bunu mutlaka başaracağız.
KÂRLI BÜYÜYECEK CarrefourSA’yı perakendede ana işimiz olarak görüyoruz. CarrefourSA’nın kârlılık içinde büyümesini sağlayacağız. 2017 yılında CarrefourSA’da çok başarılı sonuçlara kavuşacağımızı düşünüyorum. Teknosa’da da iyi bir 2017 bekliyoruz.
ENTEGRASYON KOLAY DEĞİL Bu yılın son üç ayında Carrefoursa’da yüzde 3 EBİTDA’ya ulaşmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl için yüzde 5 EBİTDA hedefliyoruz. Zaten sektördeki başarılı şirketlerin seviyesi 6-6,5 civarında. Kiler satın alması da bize önemli bir büyüme sağladı. Kiler’in mevcut yapıya entegre edilmesi kolay olmadı, bu yıl entegrasyon çalışmalarını yapıyoruz.
KAPAMALAR OLDU Tüm yapıya tekrar baktık. Bazı mağazaları kapatıyoruz, bununla birlikte yeni mağazalar da açıyoruz. Bu değerlendirmeyi yaptıktan sonra kârlılık içinde nasıl büyüyeceğimize bakacağız. Amacımız CarrefourSA’nın sektöründe müşterilerine en iyi hizmeti veren markası olması. Ülkemizde özellikle gıda perakendeciliği her yıl yüzde 15 büyüyor.
SATIN ALMALARI SİNDİRECEĞİZ Carrefoursa bu sektördeki en önemli iştirakimiz ve böyle olmaya devam edecek. Carrefoursa’da bu yıl büyük satın almalar yaptık. Planlarımız bu satın almaları sindirmek ve CarrefourSA kalitesine getirmek.
TEKNOSA LİDER Teknosa şirketimiz ise pazar liderliğini bu dönemde de sürdürdü. Aynı mağazalardaki satışlar bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19 seviyesinde büyüdü. Özellikle teknosa.com’daki büyüme hızımız artarak devam etti. Teknosa ile teknoloji marketlerindeki pazar payımız geçen yılın aynı dönemine göre 5 puan artış göstererek yüzde 35’e yükseldi.

KURTUL’UN AJANDASINDA ÖNE ÇIKAN KONULAR NELER?
EN AZ YÜZDE 15 BÜYÜME
Sabancı Holding’in özsermaye kârlılığını yüzde 18’e çıkarmak orta ve uzun vadeli hedefimiz. Her yıl en az yüzde 15 gibi bir büyüme hedefimiz var. Reel olarak her yıl Türkiye ekonomisinin ortalama 2 misli kadar büyümeyi hedefliyoruz. Önceliğimiz her zaman kârlılık. Bu büyüme hedefi organik, ayrıca satın almalarla daha hızlı büyüyebiliriz.
NAKİT POZİSYONU ARTIYOR Her yıl 700 milyon liranın üzerinde temettü gelirimiz var. Bu rakamlar yıllar itibarıyla büyümeye paralel artacak. Harcamalarımıza baktığımızda ise en önemli kalem olarak her yıl 300 milyon TL dağıttığımız temettü var. Dolayısıyla Sabancı Holding’in nakit pozisyonu artıyor. Bunu yatırıma dönüştürmemiz lazım. Bu hem mevcut şirketlerde yatırımlarla hem satın almalarla olabilir.
SİNERJİ YARATMALI Satın almada önceliğimiz sanayi ve hizmetler sektörü. Yeni bir satın alma yapılacaksa şirketlerimize sinerji yaratmamız önemli. Bu sinerji yeni pazarlar, müşteriler olabilir, kârlılık katkısı olabilir, hatta olmadığımız bir bölgede faaliyet yapma imkanı sağlayabilir veya teknolojimizi geliştirme imkanı verebilir.
YENİ SEKTÖRE GİREBİLİRİZ Önümüzdeki yıllarda fırsatlara bağlı olarak yeni sektöre girmeyi de düşünebiliriz. Her satın alma fırsatını inceliyoruz. Yeni bir sanayi koluna girebiliriz, yeni teknolojilerle ilgili fırsatları düşünebiliriz. Faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde hem organik hem inorganik büyüme fırsatlarını değerlendirmeye devam ediyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz