"Şimdi temkinli olma zamanı"

Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Ahmet Kırman ile dev grubun büyüme stratejisini konuştuk.

23 KASIM, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Şimdi temkinli olma zamanı
Şişecam, Türkiye’nin en büyük sanayi gruplarından. 2014 yıl sonu verilerine göre Capital 500 listesinde 25’inci sırada yer alıyor. Bu yıl 80’inci yaşını kutlayan köklü grup, dünya liginde de cam sektörünün en güçlü oyuncuları arasında bulunuyor. Öyle ki faaliyet gösterdiği 4 alanın 3’ünde dünyanın en büyük 5 üreticisi arasında. Global oyuncu olmak, Şişecam’ın değişmeyen hedefi. Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Ahmet Kırman, bu hedefe istikrarlı ve sürdürülebilir bir stratejiyle ulaşacaklarını söylüyor. Şirketin büyüme yolculuğu, rakamlara da yansıyor. 2014 yılını 6,9 milyar TL ciro ve 494,5 milyon TL kâr ile kapatan şirketin net satışları, 2015’in ilk 6 ayında 3,5 milyar TL’yi aştı. Aynı dönemdeki net kâr ise 421 milyon TL oldu. İlk 6 ayda, tüm belirsizliklere rağmen başarılı bir performans gösterdiklerini belirten Ahmet Kırman’a göre asıl zorluk 2016’da yaşanacak. Hem Türkiye hem küresel pazar açısından durağan bir döneme girildiğini söyleyen deneyimli yönetici, kariyeri boyunca çok sayıda kriz gördüğünü, ancak bu tarz bir krizle karşılaşmadığını ifade ediyor ve ekliyor: “Aynı anda bu kadar çok girdisi olan bir kriz daha önce görmemiştim. Dolayısıyla idare edilebilirliği açısından da daha zor bir süreçteyiz.
Herkes aynı durumda. Yapılabilecek tek şey var: Maksimum risk algınızı yükseltip, risklerin nereden çıkabileceğini görüp, daha esnek ve hızlı çözümler üretmek.” Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan  Vekili ve Genel Müdürü Ahmet Kırman ile dev grubun büyüme stratejisini, aldıkları tedbirleri ve global pazardaki hedeflerini konuştuk.
* Şişecam için bu yılın ilk 6 ayı nasıl geçti? Sonuçlardan memnun musunuz?
Performansımız açısından olumsuz bir şey yok. İlk yarıda net satışlarımız 3,5 milyar TL’yi aşarken, net kârımız ise 421 milyon TL olarak gerçekleşti. Yılın ilk yarısında topluluğumuzun yurtiçi ve yurtdışındaki kuruluşlarında toplam 2,1 milyon ton cam, 1,1 milyon ton soda ve 2 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirildi. Aynı dönemde 372 milyon dolar tutarında ihracat yaptık.
* Hedeflerinizi tutturabildiniz mi?
Hedeflerimize ulaştığımızı söyleyebiliriz. Ancak hedefleri tutturmak sadece rakamsal anlamda olmuyor. En önemli konu kontrol yeteneğidir. Şu bir gerçek ki özellikle son yıllarda dünyadaki gidişatı kimsenin kontrol edebilmesi mümkün değil. Bir hedef koyuyorsunuz, hedef tutuyor ama sizin öngörmediğiniz nedenlerle tutuyor. Veya tamamen öngörülemeyen nedenlerle tutmayabiliyor. Örneğin İran, Irak, Suriye düzelecek derken hiç mal satamaz hale geliyorsunuz. Veya “Avrupa artık toparlayacak” diyorsunuz ve hedefleri bu öngörüye göre yapıyorsunuz, ama bir bakıyorsunuz ki Avrupa başka türlü gitmeye başlamış. Özetlersem, ilk 6 ay açısından rakamsal hedefleri tutturmuş gözüküyoruz. Öte yandan ne dolar kurunu tutturabildik ne Euro kurunu... Böyle bakınca da aslında kimsenin bir şey tutturamadığı ortada... Hem iç hem dış nedenlerle öyle belirsiz bir gidişat var ki, hedef tutturmaktan çok sürdürülebilir bir şirket performansı daha çok önem kazanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz