Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, Doğtaş markasının yaşadığı büyük değişimi Capital'e şöyle anlattı.
Doğtaş,
aslında orta ve alt gelir grubuna hitap eden mütevazı bir markaydı.
Ancak 5 yıl önce büyük bir zıplama gerçekleştirdi. Katma değerli ürün
grubuna yatırım yapan marka, A'dan Z'ye her konuda kendini yeniden
tanımladı. Büyük değişim, A ve B gelir grubunu markayla tanıştırdı.
Doğtaş Şirketler Grubu Başkanı DAVUT DOĞAN, "Sektörde ciro ve pazar payı
sıralamasında 6-7'lerdeyken şu anda 3'üncü sıraya geldik. En beğenilen
marka kategorisinde de 3'üncülükten 1 'inciliğe çıktık" diyor. Bundan 5
yıl önce Doğtaş, orta ve alt gelir grubuna hitap eden mütevazı bir
mobilya markasıydı. Yerel öğelerin ağır bastığı markada, son 5 yıldır
ciddi bir değişim gözleniyor. Şirketin yönetim kurulu başkanı Davut
Doğan, 5 yıl önce Türkiye ve dünya mobilya sektörünü analiz ettiklerini
ve özellikle katma değeri yüksek ürünlerde boşluk gördüklerini
anlatıyor. O tarihten itibaren farklılaşmaya başlayan marka, 3 yıl önce
"exclusive mağazacılık" konseptine yatırım yapmaya başladı. Kurumsal
kimlikten hedef kitleye kadar pek çok konuda radikal değişikliklere
gidildi. Tasarım ve AR-GE'ye daha fazla önem verildi. Şirket, bu
değişime son 3 yılda 20 milyon dolarlık harcama yaptı. Sonuçlar ise
oldukça çarpıcı. Müşteri kitlelerinin daha önce C ve D gruplarından
oluştuğunu anlatan Davut Doğan, şimdi C1 ve B'ye doğru yöneldiklerini,
daha önce hiç müşterileri arasında yer almayan A grubundan da yüzde
10'luk pay aldıklarını söylüyor ve ekliyor: "Son 3 yıldır yüzde 22, 26
ve yüzde 32 oranında büyüyoruz. Sektörde ciro ve pazar payı
sıralamasında 6-7'lerdeyken şu anda 3'üncü sıraya geldik. Marka
araştırmalarında da en çok güvenilen, en kaliteli marka kategorisi
denilince 1'inci markayız. En beğenilen marka kategorisinde de
3'üncülükten 1'inciliğe çıktık." Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut
Doğan, Doğtaş markasının yaşadığı büyük değişimi Capital'e şöyle
anlattı:
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?