Sınıf atlatan büyük değişim

Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, Doğtaş markasının yaşadığı büyük değişimi Capital'e şöyle anlattı.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sınıf atlatan büyük değişim

CİDDİ HEDEFLER
2012'de yüksek büyüme var, çünkü hala bayi taleplerinde belirlenmiş ve bekleyen lokasyonlar var. Onları tamamlamak istiyoruz. Yurtdışında da ciddi hedeflerimiz var. Örneğin önümüzdeki dönem yurtdışı hedefimiz 30 milyon dolar. 2011'de bu rakam 22 milyon dolardı.
MAĞAZALAŞMA HEDEFİ
Önümüzdeki yıl yurtiçinde 16 lokasyonda yurtdışında 14 lokasyonda olmak üzere toplamda açacağımız 30 tane yeni mağaza ile yüzde 40 büyüyeceğimizi düşünüyoruz. Yurtiçinde 130 satış noktamız var. Yurtdışında 65 ülkeye ihracat yapıyoruz. Toplam mağaza sayımız da 92. Yurtdışında 92 olan mağazamızın 50 tanesi Doğtaş konsepti ile mobilya satıyor. Diğer 40 tanesi zincir mağazalarının içinde.
YURTDIŞI PLANLARI GAFTA
(Büyük Arap Serbest Ticaret Bölgesi) ülkelerinin olduğu bölgede fabrika kurmak istiyoruz. GAFTA ülkelerinin kendi aralarında sıfır gümrük var. Biz buradan yüzde 40 gümrükle gönderiyoruz. Sıfır gümrüğe tabii olmak için fabrika açmak istiyoruz. Böylelikle ciddi bir rekabet avantajı elde edeceğiz. Eğer işler Mısır'da iyi gitmezse alternatif ülkemiz Ürdün olacak. Bu yıl içinde yabancı ortaklık görüşmelerimiz devam ediyor. Bu da 2-3 ay içinde sonuçlanır. Eğer yabancı ortaklık olamazsa bu süreç içinde tüm eksikleri tamamlamış olacağız.

DIŞARIYA DÖNÜK STRATEJİ
Doğtaş olarak dünya markası olma yönünde ilerlediğimiz için sadece iç pazara değil Avrupa'ya da hitap eden ürünler yapmamız gerekiyordu. İşte bu nedenle bu yıl ülkemizdeki ünlü tasarımcılar Atıl Kutoğlu ve Ece Sükan'ın yanında İtalyan tasarımcı Federico Delrosso ile çalıştık. Almanya'da bayilerimiz var. Hollanda'da 3 tane kendi mağazamızı açtık. Paris'te mağazalarımız var. Dolayısıyla oradaki kültüre uygun, yani Türk-İtalyan-Avrupa kültürünü bütünleştirici çalışmalar yaptık. O nedenle ürünlerimizi Avrupa'da rahatlıkla satabiliyoruz. Bunlar da bize değer kattı. Tanıtıma daha fazla değer vermeye çalıştık. Bundan sonraki süreçte de pazarlama giderlerimizi artırmayı hedefliyoruz.

ŞİRKET İÇİNDE NE DEĞİŞTİ?

Özellikle 2011 yılında dış ticaret ve pazarlama departmanında bazı değişiklikler yaptık. Sektörde deneyimli isimleri bünyemize katmakla birlikte Doğtaş'ta uzun süredir görev alan isimleri, yenilenen ve genişleyen ekiplerimizin yönetimine getirdik. Satış gibi farklı birimlerde uzun süredir görev yapan Kenan Mete, Doğtaş Pazarlama Müdürü olarak yeni görevine başladı. Dış ticarette ve pazarlamada daha operasyonel davranan, sahayla iletişim halinde olan, inovatif düşünen ve müşteri taleplerini iyi anlayan ekipler kurduk. Reklam, PR, kreatif uygulamalar, kurumsal kimlik çalışmaları, kampanyalar, ürün yönetimi, iç mimari gibi uzmanlık alanlarına göre ekiplerde görev dağılımı gerçekleştirdik.

"Taklit edilen şirket olduk"
AR-GE KADROSU

25 kişilik bir AR-GE ve tasarım kadromuz var. Bu sektör ortalamasının çok üzerinde. Genelde sektörde küçük şirketler taklit ediyor. Türkiye mobilya sektöründe şu anda ilk 1000 şirket arasında yer alan 9 şirket var.
MARKA SAYISI
Türkiye'deki marka sayısı 9-10. Biz bunlar arasında kalite ve güvende 1 numaralı şirket olarak algılanıyoruz. Büyüklük açısından da 3'üncü şirketiz. Tasarımda taklit edilen bir şirket haline geldik.
GENÇLERE DESTEK
3 yıl önce sektörde unutulmaya yüz tutmuş beyazı biz tekrar çıkardık. Daha kalın mobilyaların öncülüğünü yaptık. Üniversitelerin tasarım bölümleriyle yarışmalar sonucunda tasarım gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bu sayede gençlere destek de oluyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz