Avrupa’da
uzun yıllar telekom sektörüne sağladığı hizmetler ve altyapının
ardından, 2006 yılında türkiye pazarında faaliyete geçen T-systems,
Türkiye’nin önde gelen kurumsal şirketlerine bilgi teknolojileri ve
telekom hizmetleri sunuyor. 2011 yılından itibaren bilgi teknolojileri
hizmetlerine odaklanmaya başlayan şirket, bu yapıyı türkiye’de de kurma
kararı aldı. Tüm dünyada 9 milyar euro’luk ciro rakamına ulaşan
T-systems, 2013’te Türkiye’de cirosal olarak yüzde 20 büyümeye
hazırlanıyor. 50’den fazla ülkede 2 bini aşan şebeke erişim noktası ve
46 bin çalışanıyla dünyada telekom sektöründe en önemli markalardan biri
olan T-Systems, 2006 yılından bu yana Türkiye’de alternatif telekom
hizmetleri ve altyapısı sağlayan şirketlerden biri. 2012 yılında
uluslararası MPLS hizmetlerinde büyük başarılara imza atarak çok uluslu
hizmet veren büyük kurumsal Türk şirketlerini dünyaya bağlayan
T-Systems, açılımlarıyla birlikte organik anlamda 2013 yılında yüzde
20‘lik bir cirosal büyüme hedefliyor. T-Systems Türkiye Genel Müdürü
Sinan Kılıçoğlu, bu yıl da yatay ve dikey olarak adlandırdıkları
hizmetlerini çözüm ortaklarına büyük bir titizlikle sunacaklarını dile
getirirken, Türkiye pazarının global gelişim içindeki önemini
vurgulamaktan geri kalmıyor. büyük şirketlerine, BT hizmetleri ve
lisanslı bir telekom operatörü olarak telekom hizmetleri veriyor. MPLS,
Clear Channel POP’ları ve alt yapısını diğer ülkelerdeki alt yapımızla
birleştirerek kurumlara, tek noktadan tüm telekomünikasyon hizmetlerini
sağlıyoruz. Dünyada bugün 2 binin üzerinde erişim noktamız bulunuyor.
MPLS omurgamız, dünyada 46 petabyte aylık IP trafiği taşıyor. Üç kıtada
network operasyon merkezlerimiz ile Türkiye’deki müşterilerimize, 7/24
en üst seviyede hizmet sağlıyoruz. Bugün Türkiye’den hangi kurumun,
dünyanın hangi noktasında telekomünikasyon ve erişim ihtiyacı
bulunuyorsa bu hizmetleri, en doğru teknik altyapı ve maliyetlerle
müşterilerimize sunabiliyoruz. 2012 yılında özellikle uluslararası MPLS
hizmetlerinde büyük başarılara imza atarak çok uluslu hizmet veren büyük
kurumsal Türk şirketlerini dünyaya bağladık. Aynı zamanda finans
sektöründe de müşterilerimizin iletişim maliyetlerini azaltırken aynı
zamanda daha perfomaslı bir iletişim altyapısına sahip olmalarını
sağladık.~
Şirket olarak dünyadaki konumunuzdan biraz bahsedebilir misiniz? Sizi sektördeki diğer şirketlerden ayıran noktalar neler?
- T-Systems, Deutsche Telekom’un T-Home ve T-Mobile ile birlikte üç ana
markasından biri. Deutsche Telekom, T-Home markası ile tüketici
pazarında sabit ve geniş band iletişim hizmetlerini, T-Mobile markası
ile mobil iletişim hizmetlerini, T-Systems markası ile de kurumsal
müşterisine BT ve telekom hizmetlerini sunuyor. Bu üç marka ile hizmet
vermekte olan Deutsche Telekom, 2012 yıl sonu itibariyle 58 milyar Euro
gelir ile Avrupa’nın 1, dünyanın 3 numaralı telekom operatörüdür.
T-Systems ise dünyada 46 bin çalışan, 9 milyar Euro gelir, 50’den fazla
ülkede 2 bini aşan şebeke erişim noktası, 1,5 milyon SAP kullanıcısı ve
1,1 milyon masaüstü kullanıcı desteğiyle dünyanın ve Avrupa’nın önde
gelen bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon, hizmet sağlayıcılarından
biri. Portföyümüzde bulunan 50 civarındaki ürün ve hizmet sayesinde,
müşterilerimize hem temel altyapı hizmetleri veriyor hem de BT dahil
olmak üzere bulundukları sektörlere spesifik endüstri çözümleri
sağlıyoruz.
2013 için telekom sektöründe beklentileriniz neler? Sektör ne kadarlık bir büyüme gösterir?
Son 2-3 yılda telekom ve bilgi teknolojileri hızlı gelişmelere sahne
oldu. Akıllı cep telefonları, tablet bilgisayarlar, üçüncü nesil, IPTV,
mobil internet gibi gelişmeler günlük iletişim hayatımızı daha
hızlandırıp son yıllarda sektörü derinden etkiledi. 2013 yılında da bu
gelişmeler günlük hayatımıza daha fazla entegre olmaya devam edecek.
Sektörün cirosal anlamda büyümesini mevcut rekabet koşullarını göz önüne
alarak Türkiye’nin ekonomik büyümesine paralel bir büyüme göstereceğini
öngörmekteyiz.
T-Systems olarak 2013 hedefleriniz neler? Bu yıl içinde neler yapacaksınız?
Global anlamda sunduğumuz hizmetleri en genel anlamda iki şekilde
kategorize etmekteyiz. Yatay hizmetler dediğimiz sektör bağımsız tüm
şirketlere sağlayabildiğimiz hizmetler ve dikey hizmetler dediğimiz
sektörlere yönelik sağladığımızı hizmetler. Yatay hizmetlere baktığımız
zaman en temelde kurumların iletişim ihtiyacını karşılamakta olan
telekomünikasyon hizmetleri, onun bir üzerinde kuramların temel BT
ihtiyaçlarım karşılamaya yönelik veri merkezinden başlayarak uç
kullanıcıya kadar uzanan hizmet gamı. Yataylarda zaten halihazırda
oluşmuş portföyümüz bizim kurumlara ulaşarak belli ihtiyaçlarını
adreslememizi sağlıyor. 2013 yılında bu alanlardaki faaliyetlerimizi
devam ettirerek ölçeğimizi daha da büyütmeyi hedefliyoruz.~
Bu bağlamda dikey hizmetlerinizden bahsedebilir misiniz?
Dikey hizmetlere baktığımızda da 2012 yılından itibaren odaklanmaya
başladığımız sağlık ve enerji sektörüne yönelik çözüm ve
faaliyetlerimizi devam ettiriyor olacağız. ICT (Information
Communication Technology-Bilgi İletişim Teknolojisi) uzmanlığımızın yanı
sıra enerji ve sağlık sektörü süreçlerinde sahip olduğumuz derin bilgi
birikimi ve know-how ile uluslararası pazarda enerji ve sağlık
sektörleri şirketlerinin yeni iş modelleri uygulamasına ve şirketlerin
bu alanda verimliliklerini artırmasına yardımcı oluyoruz. Bu bilgi
birikimini de Türk enerji ve sağlık sektörü oyuncularına aktarmaya
hazırız. Bütün bu açılımlarla birlikte organik anlamda
“TÜRKİYE, GLOBAL BÜYÜMEDE EN ÖNEMLİ PAZARLARDAN BİRİ”
2006 yılından bu yana alternatif bir telekom hizmet sağlayıcısı olarak
Türkiye’de faaliyette bulunan T-Systems, mevcut durumda GSM hizmetleri
dışında kalan telekomünikasyon hizmetlerini müşterilerine sağlayabilecek
lisans ve altyapıya sahip. Bununla birlikte 2011 yılından itibaren BT
hizmetlerine odaklanmaya başladıklarını belirten Sinan Kılıçoğlu,
sonuçta T-Systems’in dünyada hem BT, hem de telekom anlamında hizmetler
sağladığından dolayı aynı yapıyı Türkiye’de de kurmak için yatırım
kararı aldıklarını belirtiyor. “Türkiye gibi gelişen pazarlar
şirketimizin geleceğe yönelik global büyüme stratejilerinde önemli bir
yere sahip. Gelecekte şirketimizin global büyümesinin daha çok gelişen
pazarlardan sağlanacağını öngörüyoruz” diyen Kılıçoğlu, dolayısıyla
Türkiye’nin kendileri için çok önemli bir pazar olduğunun altını
çiziyor.
“TRENDLERE UYGUN HİZMETLERİMİZİ 3 ANA BAŞLIK ALTINDA SUNUYORUZ”
T-Sytems’in sektördeki trend değişikliklerine uygun bir hizmet portföyü
oluşturduğunu ve bu değişiklikleri üç temel hizmet altında desteklemeye
çalıştığını belirten T-Systems Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu,
bunlardan ilkinin 'Cloud ICT - Bulut Bilişim’ hizmetleri olduğunu
söylüyor. “Bu hizmet gamında veri merkezi ve altyapı sağlamaktan,
uygulama desteğine kadar pek çok farklı hizmet bulunuyor. Diğerleri ise
artan şeffaflık, müşterilerin ve çalışanların artan ihtiyaçları, kısalan
ürün döngülerini desteklemek amacı ile kurum içi ve kurum dışı iş
birliğini destekleyen ve artıran çözümler, ki bu alanda T-Systems
kurumlar arası entegre platformlar sağlayarak çözüm oluşturuyor” diyen
Kılıçoğlu, son olarak ise giderek artan mobiliteyi desteklecek 'Mobile
Enterprise -Mobil Kurum’ çözümleri ve hizmetleri sunduklarını dile
getiriyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?