Vodafone 770 bin çiftçiye ulaştı

Lütfullah Kitapçı’yla Vodafone’un çiftçilere özel hizmetlerini konuştuk.

1.06.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Vodafone 770 bin çiftçiye ulaştı
Vodafone, 2009 yılında hayata geçirdiği Vodafone Çiftçi Kulübü ile 770 bini aşkın çiftçiye ulaştı. Vodafone Çiftçi Kulübü’nün, ürün ve servisleri sayesinde çiftçilere yıllık olarak 100 milyon Euro’yu aşan fayda sağladığını söyleyen Vodafone Türkiye Pazarlama Direktörü Lütfullah Kitapçı, şirket olarak tarımsal ve kırsal kalkınmaya katkıda bulunmayı amaçladıklarını belirtiyor. Kulübün birçok avantajı bulunduğuna değinen Kitapçı, beklentilerinin üzerinde bir ilgi ile karşılaştıklarını vurguluyor.

Vodafone Çiftçi Kulübü ile 770 bini aşkın çiftçiye ulaşan Vodafone, bunun yanında Çiftçi Tırı’yla Türkiye’yi dolaşarak eğitimler veriyor. Vodafone Çiftçi Tırı'nın bugüne kadar 62 ili ve 307 beldeyi ziyaret ettiğini belirten Vodafone Türkiye Pazarlama Direktörü Lütfullah Kitapçı, yaklaşık 175 bin kişiye de eğitim verdiklerini söylüyor. Kitapçı, önümüzdeki dönemde de çiftçilerin iş ve yaşam kalitelerini artırmak üzere çalışmalara devam edeceklerinin altını çiziyor. Lütfullah Kitapçı’yla Vodafone’un çiftçilere özel hizmetlerini konuştuk:

Vodafone'un çiftçilere özel sunduğu imkanlar neler?
Türkiye’nin sürdürülebilir geleceğine katkıda bulunmak amacıyla, “çifte sorumluluk” anlayışımız doğrultusunda, ticari faaliyetler kadar sosyal yatırımlara da büyük önem veriyoruz. Mobil teknolojilerin birçok sektörde sürdürülebilir gelişmeye çok büyük katkıları olduğuna inanıyoruz. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri işbirliğiyle 2009 yılı sonunda hayata geçirdiğimiz Vodafone Çiftçi Kulübü’yle öncelikle çiftçilerin bilinçlendirilmesini amaçlıyoruz. Bu yolla tarımsal ve kırsal kalkınmaya katkıda bulunmak da hedeflerimiz arasında...

Bu kulübün avantajları nedir?
2434 Çiftçi Haber Paketi’yle Vodafone Çiftçi Kulübü üyeleri, tamamen ücretsiz olarak, kendilerini ilgilendiren tüm haberleri herkesten önce öğrenebiliyor. ilçeye özel hava tahmini yorumları, ürüne özel hastalık ve zararlı uyarıları, tarımsal destekler, hibe ve yatırım destekleri, ürünün hal ve piyasa fiyatları, tarım sektöründen son gelişmeler, ücretsiz fuar davetiyeleri ve ille ilgili tarımsal haberler 2434 Çiftçi Haber Paketi'nde sunuluyor. Tüm Vodafone Çiftçi Kulübü üyeleri, Ergo Sigorta tarafından ücretsiz olarak 10 bin TL teminatla sigortalanıyor. Üstelik tüm bu ayrıcalıklı ferdi kaza sigorta hizmeti için hiçbir ek ücret ödemiyorlar.~

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın yürürlüğe koymuş olduğu yeni yönetmelikler, düzenlemeler, haberler ve diğer bilgilendirme mesajları, Vodafone Çiftçi Kulübü üyelerine kısa mesaj yolu ile ücretsiz olarak aktarılıyor. Kulüp kapsamında Vodafone ve Şekerbank’m ortaklaşa hayata geçirdiği “Tüm Yıl Konuş Hasat Zamanı Ode” Kampanyası üçüncü yılında da Şekerbank Hasat Kart sahibi çiftçilerimizin Vodafone faturalı hatlarını tüm yıl konuştuktan sonra, yılda bir kez faizsiz ödemesine olanak sağlıyor.

Hasatta ödeme imkanı sunduğunuz başka hizmetleriniz var mı?
Evet, 14 Mayıs Dünya Çiftçi Günü’nde yine Türkiye’de bir ilke imza atarak faturasız hat kullanan çiftçilerimizi her ay yükleme yapmak zorunluluğundan kurtardık. “Hasatta Ode, Tüm Yıl Konuş” kampanyasını hayata geçirdik. Artık çiftçilerimiz hasatta yükleyecekleri 200 TL karşılığında tüm yıl boyunca 5 bin dakika her yöne konuşabiliyor. Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında ayrıca Cep Çiftçi tarifesinde yer alan aboneler arasında yapılan çekilişlerle bugüne kadar 6 adet Case IH traktör sahibini buldu. Önümüzdeki dönem 6 traktör daha yeni talihlilerle buluşacak.

Çiftçilerin satış yapmasına katkı sağlayacak hizmetler de sunuyor musunuz?
Kulüp üyeleri, 2434 Çiftçi ilan Servisi’ni kullanarak, yetiştirdikleri ürünleri tek bir SMS ile cepten Türkiye’nin 81 iline satabiliyor. Çiftçilere tamamen ücretsiz olarak sunulan 2434 Çiftçi ilan Servisi üzerinden verilen ilanlar, Türkiye’nin ilk ve en büyük tarımsal e-ticaret ve iletişim sitesi olan www.tarimsalpazarlama.com’da ve çeşitli tarım dergileri ve gazetelerde ücretsiz olarak yayınlanıyor. Programımızın bir diğer önemli odağını ise çiftçilerimizi iş süreçlerinde daha bilinçli, daha donanımlı kılmak adına gerçekleştirdiğimiz eğitim çalışmaları oluşturuyor. Tüm Türkiye’yi dolaşan Çiftçi Tırı, çiftçileri köylerinde ziyaret ederek, mobil teknolojiler aracılığıyla iş yapma süreçlerinin nasıl kolaylaştırabileceğine, nasıl daha efektif hale getirilebileceğine dair bilinçlendirme çalışmaları gerçekleştiriyor.

Ücretsiz olarak sunduğumuz Vodafone Çiftçi Kılavuzu uygulaması sayesinde çiftçilerimiz ilçe bazlı hava durumu bilgilerine, tarımsal haberlere, hal fiyatlarına ve ürün borsasında işlem gören ürünlerin piyasa fiyatlarına Android işletim sistemli cihazlarından kolayca ulaşabiliyor. Ayrıca, 4 binden fazla indirilen uygulama kapsamında ücretsiz olarak fotoğraflı ilan verilebiliyor.

Gelecek döneme ilişkin hizmet projeleri var mı?
Altyapısını hazırladığımız Vodafone Süt Kayıt Sistemi Projesi ile çiftçiler, hangi köyde, ne zaman, ne miktarda süt teslim ettiklerini cep telefonlarına anlık olarak gelen SMS’lerle takip edip sorgulayabilecek. Böylece tüm üretimlerini dijital ortamda kayıt altında tutabilecekler.~

Gelen talebi nasıl değerlendiriyorsunuz, ilgi yoğun mu?
Projemizle gördüğümüz ilgi beklentilerimizin üzerinde. Bu bizi çok mutlu ediyor. Gün geçtikçe daha çok çiftçiye ulaşıyoruz.

Bu uygulamalarla kaç kişiye ulaştınız?
Türkiye'de Vodafone Çiftçi Kulübü'ne üye olan 770 bini aşkın çiftçimiz çok daha verimli şekilde iş yapabilmelerine imkân sağlayan hizmetlerden faydalanarak gelirlerini artırmaya devam ediyor. Çiftçi Tırı’yla da bugüne kadar 62 ili ve 307 beldeyi ziyaret ettik. 39 fuar ve festivale katıldık. Bu faaliyetler sırasında toplam 174 bin kilometre yol yapan aracımızı, 7,2 milyon kişi ziyaret etti. Eğitim verilen çiftçi sayısı ise 174 bin 914 oldu.

En çok hangi uygulamalar rağbet görüyor?
Çiftçi Haber Paketi, şimdiye kadar gönderdiği 430 milyonu aşkın SMS ve 660 bini aşan farklı içerik zenginliğiyle çok değerli ve güvenilir bir bilgi platformu haline geldi. Şu ana kadar 29 bini aşkın ilan, Çiftçi ilan Servisi üzerinden verildi. Bu uygulamayla yetiştirdikleri ürün ve mahsulleri aracısız bir şekilde, cepten tüm Türkiye’ye satan çiftçiler, geniş bir ölçekte işlerini büyütme ve kârlarını artırma fırsatı buluyor. Bugüne kadar sadece Çiftçi ilan Servisi aracılığıyla satılan tarımsal ürünlerin toplamının 9 milyon TL’ye ulaşmış durumda.

Peki mobil uygulamalar çiftçilerin hayatlarını ne kadar kolaylaştırıyor ve iş yapış şekillerini nasıl etkiliyor?
Program kapsamında sunduğumuz hizmetler, tarife ve kampanyalarla sınırlı kalmıyor. Çiftçilerimizin hayatına çok daha geniş bir ölçekte temas etmeyi hedefliyoruz. Bu bağlamda, marka ortaklıklarıyla sağlanan hizmetlerden kırsal alanda su kullanımı ve tarımsal verimlilik hakkında bilinçlendirme çalışmalarına uzanan geniş bir yelpazede, çiftçilerin iş ve yaşam kalitesini artıracak bir hizmet ve çözümler bütünü sunuyoruz. Bu bütünlüklü programla çiftçiler, iş süreçlerini nasıl daha efektif şekilde yönetebilecekleri hakkında bilinçlenmiş oluyor. Bu bilinç, tüm iş yapış şekillerine yansıyor ve beraberinde verimlilik ve tasarruf sağlıyor.

Bu uygulamalarla ne kadar tasarruf sağlanabiliyor?
Çiftçilerimiz için sağladığımız faydayı sadece tasarruf olarak değil, giderlerdeki düşüş ve gelirlerdeki artışın kümülatifi olarak ele almayı daha doğru buluyoruz. Bu bağlamda, gerçekleştirdiğimiz hesaplamalarda, Vodafone Çiftçi Kulübü’nün, ürün ve servisleri sayesinde çiftçilerimize yıllık olarak 100 milyon Euro’yu aşan fayda sağlayabildiğimizi gururla söyleyebiliriz.

Önümüzdeki dönemde yenilikler olacak mı?
Bu konuda bazı öngörülerimiz var. “Connected Agriculture Araştırmasının ortaya koyduğu verilere göre, 549 milyon kişinin Vodafone’un sunduğu 12 fırsat alanından faydalanması halinde, 2020 itibarıyla Vodafone’un faaliyet gösterdiği 26 ülkede tarımdan elde edilen gelir 138 milyar dolar oranında artacak. Karbon salımı 5 mega ton oranında, sulama sürecinde kullanılan temiz su kaybı ise yüzde 6 oranında azalacak.

Araştırmanın sunduğu fırsat alanları arasında en yoğun şekilde “mobil finansal servisler” ve “mobil bilgi platformu” kalemlerinin çiftçilerin gelirinin artmasına katkıda bulunması bekleniyor. Tarım sektöründeki gelir artışının yüzde 75’inin bu iki alanda kat edilecek mesafe ile sağlanacağı öngörülüyor. Tüm bu öngörülerle tarım sektörünün ciddi bir yenilenme sürecine girebileceğine, bu değişimin sektörü çok daha ileri bir noktaya taşıyacağına ve uzun vadede dünya kaynaklarını koruma ve geliştirme vizyonuna katkı sağlayabileceğimize inanıyoruz.~

Memnuniyeti  ölçüyoruz
YÜZDE 90 MEMNUN

Düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz memnuniyet araştırmasında kulüp hizmetlerinden faydalanan çiftçilerimizin yüzde 90’ının çok memnun olduğunu tespit ediyoruz. Bunun da müşteri bağlılığı olarak iş sonuçlarımıza yansıdığını görüyoruz. Ayrıca, hem ulusal hem uluslararası arenada aldığımız ödüller ve tespit ettiğimiz çiftçilerimizin başarı hikayelerini gördükçe projemize olan inancımız daha da artıyor.
ÖDÜL ALDIK
Vodafone Çiftçi Kulübü iletişim alanının dünya çapındaki yıldızlarını ödüllendiren Mercury Ödülleri’nde, 2012’de "Topluluk ilişkileri" ve "Pazar Büyümesi" kategorilerinde gümüş ödüle layık görüldü. Dünyanın saygın gazetelerinden The Guardian’ın her yıl kurumsal sürdürülebilirlik alanında en yenilikçi projeleri ödüllendirmek amacıyla düzenlediği iş Sürdürülebilirliği Ödülleri’nde yine Vodafone Çiftçi Kulübü’yle, adaylar listesinde yer alma başarısı gösterdi.
EN İYİ ÖRNEKLERDEN
Londra’da 2012’de düzenlenen Dünya iletişim Ödülleri’nde projemiz sosyal is modellerinin en iyi örneklerinden biri olarak gösterildi ve “sosyal katkı” kategorisinde değerlendirildi. Yine 2012 yılında, Hermes Yaratıcılık Ödülleri’nde “Topluluk ilişkileri” kategorisinde altın heykel ve Digital PR Ödülleri’nde “Mobil inisiyatifler” kategorisinde ödüle layık görüldük.


Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz