Google, bir müşterisinden ayda ortalama 45 dolar kazanıyor. Twitter’ın müşteri başına aylık kazancı ise 3,5 dolar seviyesinde. Müşteri başına gelir artışında en başarılıysa Twitter. Son 2 yılda müşteri başına gelirini tam 3 kat yükseltti. Türkiye’de de yeni ürün ve kategori geliştiren markalar, müşteri başına kazançlarını katladı. Perakendede Mudo Concept, 5 yıl önce bir müşterisinden 65 TL kazanırken bu rakamı 144 TL’ye çıkardı. GSM’de ise müşterisi başına gelirini en çok Vodafone ile Avea artırdı.
Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, bekar olan pilotların bir an önce evlenmelerini istedi.
Cook, Robert F. Kennedy Center adlı yardım kuruluşu adına 'Adalet ve İnsan Hakları' için bağış toplamak amacıyla düzenlenen açık artırmada gönüllü oldu.
Vodafone Türkiye CEO’su GÖKHAN ÖĞÜT, son 1,5 yıldır “Dijital Dönüşüm Hareketi”ne odaklanmış durumda. 5 milyon kişiyi dijitalleştirdiklerini söyleyen Öğüt, 770 bin şirketin dijitalleşmesine de katkıda bulunduklarını belirtiyor. Önümüzdeki dönemde bu rakamları daha yukarı çıkarmak isteyen Öğüt’ü en çok heyecanlandıran ise 4G ve getireceği değişim 4G’nin gelecek yıl hayata geçmesiyle, oyunun değişeceğini, rekabetin internete kayacağını ifade ediyor. Rekabetle ilgili çok net olduklarını vurguluyor ve “Bizim gücümüz, yapmak istediklerimiz rakibimizle çok alakalı değil. Stratejimiz, rakipten bağımsız” diye konuşuyor.
Son 10 yılda pek çok sektörde ve kategoride yeni bir oyun oynanıyor. Çünkü rakipler hem sayıca artıyor hem çeşitleniyor. Ayakkabı, mobilya, beyaz et, hazır giyim gibi bazı alanlarda rakip sayısındaki artış, yüzde 100’leri aştı. Üstelik bu yeni rakipler, geleneksellere hiç mi hiç benzemiyor. Online satıyorlar, hem rakip hem iş ortağı olarak konumlanıyorlar. Üstelik maliyetleri de çok düşük. İşte bu gerçekler, bütün sektörlerde iş modellerini derinden etkiliyor.
Amerika’da General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv devleri son 5 yılda satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri ise yüzde 15 oranında büyüttü. Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft ve Procter&Gamble satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5 küçülttü. AT&T, Citigroup, Delta Air, JP Morgan, Yahoo gibi şirketlerde ise küçülme yüzde 6 düzeyine ulaştı. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar var. İşte Mercedes- Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar…
8 yıl boyunca Avrupa Merkez Bankası’nın başkanlığını yapan JEAN CLAUDE TRICHET, göstergelerin Avrupa’da daha dinamik bir büyümeye işaret ettiğini söylüyor. AB’nin bu yıl yüzde 1,5 büyüyeceğini öngören Trichet, şayet yapısal reformlar yapılırsa bir sonraki yıl bu oranın yüzde 2 olacağını belirtiyor. Trichet, “2015, dünya ekonomisi için dinamik bir yıl olacak. Petrol fiyatlarındaki düşüşle birlikte bu yıl özellikle gelişmiş ülkelerdeki ekonomik büyüme yeniden hareketlenecek” diye konuşuyor.
IMF'nin eski başkanlarından Rodrigo Rato kara para aklamakla suçlanıyor. İşte detaylar...
Milli Piyango ihalesinde ek süre isteyen Net Holding'den yeni bir açıklama geldi. İşte şirketten KAP'a yapılan açıklama...
Milli Piyango şans oyunlarını işletmek için lisans sözleşmesini imzalamak üzere 15 Nisan'a kadar ek süre alan Net Holding sözleşmenin belirlenen tarihte imzalanmayacağını açıkladı
Deloitte’un raporuna göre Türkiye'den üç şirket net satışlarda dünyanın ilk 250 firması arasına girmeyi başardı.
Doğan Gazetecilik ve Hürriyet Gazetecilik hisseleri birleşme kararı sonrası tavan yaptı.
Capital Dergisi'nin düzenlediği Capital 500 araştırmasına katılımlar başladı...
Altınbaş Holding, Vega Okulları'nı önümüzdeki dönemde zincire dönüştürmeyi planlıyor.
Hanzade Doğan Boyner 1999’da kurduğu Doğan Online’ı 2014 sonunda cirosu 2 milyar TL’yi aşan bir grup haline dönüştürdü. Grubun en büyük şirketi Hepsiburada.com, ortağı Abraaj’la geleceğe hazırlanıyor. 5 yıl içinde e-ticaretin yüzde 1 olan payının yüzde 5’e çıkacağını söyleyen Boyner, “Bu dönüşümde görevin büyük kısmı Hepsiburada’ya düşüyor” diyor. Bu sürede cirolarını 5 kat büyüteceklerini de ekleyen Boyner, “Ortadoğu’daki fırsatlara bakıyoruz. Global değil ama bölgesel oyuncu olabiliriz” diye konuşuyor.