İŞ DÜNYASI

Söyleşiler

“Bireyselin payı 10 yılın zirvesinde”

Bankacılıkta sorunlu alacaklar tırmandıkça varlık yönetim şirketleri hız kazanıyor. 2025’in ilk yarısında bankaların sattığı anapara yüzde 70 artarak 25 milyar TL’ye dayandı. Yüzde 27 payla pazarın lideri Gelecek Varlık’ın genel müdürü Sezin Ünlüdoğan, ana para satışlarında bireysel segmentin yüzde 80 ile 10 yılın zirvesine çıktığını belirtiyor ve “Yıl sonunda yüzde 70-80 bandı korunur” diye konuşuyor.

9 EKİM, 2025

Araştırmalar

Sıkışıklık Alarmı!

Üretim sektörlerinde sıkışıklık alarm veriyor. Beyaz eşyada iç satışlarda yüzde 8, ihracatta yüzde 5 düşüş söz konusu. Tekstilde kapasite kaybı yüzde 25’e ulaşmış durumda. Hazır giyim ihracatı yüzde 6,5, AVM’lerde ziyaretçi sayısı yüzde 2 geriledi. Ambalajda ihracat fiyatı yüzde 1,9 azaldı. Kimyada tedarik sorunları, lojistikte regülasyonlar, mobilyada konkordato dalgası sektörleri zorluyor. Ortaya çıkan tablo, bilançolarda bozulma, yatırımlarda erteleme ve ihracatta gerilemeye neden oluyor.

7 EKİM, 2025

Söyleşiler

“2025’te Depara Kalkıyoruz”

Şölen’de 3. kuşağı temsil eden CEO Erdoğan Çoban, görevinin üçüncü yılında şirketi yüzde 30 büyüterek 580 milyon dolar ciroya taşıdı. Şimdi 100 milyon Euro’luk yatırımla kapasite artışı ve 500 kişilik istihdam planlıyor. Çoban, “2025’te depara kalkıyoruz, 2026’ya büyük bir sıçramayla gireceğiz. Hedefim Türkiye’den dünya markası çıkarmak” diyor.

7 EKİM, 2025

Söyleşiler

“Hedef 1 Milyar Müşteri”

Bir zamanlar önceliği Türkiye’de hızla büyümek ve metrekareleri artırmak olan Koton, bugün rotasını yurt dışına çevirdi. Fiziksel mağazalardan çok e-ticaret üzerinden globalleşmeye odaklanan marka, Hindistan ve Amerika’yı büyüme vizyonunun kritik eşiği olarak görüyor.

3 EKİM, 2025

Söyleşiler

“Yeni Alanlar Radarımızda”

Kibar Holding, 2024’te yakaladığı 8,1 milyar dolarlık kombine ciro ve 100’den fazla ülkeye yaptığı 3 milyar 260 milyon dolarlık ihracatla globalleşme yolunda hız kesmedi. Avrupa ve ABD’de yeni tesis yatırımlarını gündemine alan grup, 40’tan fazla yapay zeka projesi ve 200 milyon doları aşan dijitalleşme yatırımıyla geleceğe hazırlanıyor.

2 EKİM, 2025

Söyleşiler

“2030 Hedefimiz Net"

Saint-Gobain SEMEA CEO’su Thierry Bernard ve Türkiye CEO’su Aykut Aydoğan, şirketin düşük karbonlu üretim vizyonunu ve Türkiye’nin bu dönüşümdeki stratejik rolünü Capital'e anlattı.

2 EKİM, 2025

Söyleşiler

"Büyüme Dönemindeyiz"

Zorlu Enerji’nin yeni CEO’su Elif Yener, doğal gazdan çıkışın ardından yatırımları hızlandırdıklarını belirtiyor. Bu yıl yaklaşık 6 milyar TL ile geçen yılın iki katı yatırım yaptıklarını ve tümünü kendi kaynaklarıyla finanse ettiklerini söyleyen Yener, “Şu anda tamamen organik büyüyoruz” diyor.

2 EKİM, 2025

Söyleşiler

“Savunma teknolojimizle geleceği şekillendiriyoruz”

SYS Grup Genel Müdürü C. Utku Aral, “Kurumsal dönüşüm ve ileri teknoloji vizyonuyla Türkiye’nin savunma sanayiinde küresel yükselişinin en başarılı örneklerinden biri olma yolunda ilerliyoruz” diyor. Aral, teknolojiyi yalnızca üretimde değil organizasyon yapısının her katmanında kaldıraç olarak kullandıklarını vurguluyor.

18 EYLÜL, 2025

Söyleşiler

Taşpınar cesur adımlarla büyüyor

Üşenmez Holding’in departman mağazacılığı markası Taşpınar, 61 şube ve toplam 350 bin metrekareyi aşan büyüklüğe sahip. Ankara, İç Anadolu ve en son İstanbul’da yatırımlar yapıyor. Üşenmez Holding Perakende Grup Başkanı Ramazan Üşenmez, “Ankara ve çevresindeki başarımızı artık İstanbul’a taşıyoruz. Türkiye çapında bir perakende gücüne dönüşme yolculuğunda sağlam adımlarla ilerliyoruz” diyor.

18 EYLÜL, 2025

Araştırmalar

Kârı Eriten Gider Oranı

Giderler, şirketlerin kârlılığını eriten en kritik kalem. Ciroda gider oranının yüzde 20-25 bandında kalması ideal kabul edilse de birçok sektörde bu oranlar hızla yukarı çıkıyor. Fast food ve turizmde gider oranı yüzde 90’a, restoran ve kafelerde yüzde 85’e, tekstilde ise yüzde 60’a ulaşmış durumda. Uzmanlara göre artan iş gücü, enerji ve hammadde maliyetleri karşısında giderleri kısmak da giderek zorlaşıyor. Bu tablo, CEO’ları verimlilik odaklı yatırımlar, teknoloji kullanımı ve yurt dışı açılımıyla yeni çözüm arayışına yöneltiyor.

15 EYLÜL, 2025

Araştırmalar

Karar Trafiğinde Müthiş Artış

Güncel verilere göre CEO’ların günlük karar sayısı son 5 yılda ortalama yüzde 38 ila 42 oranında arttı. Stratejik kararların oranı yüzde 45’e ulaşırken operasyonel yük halen CEO gündeminin üçte birinden fazlasını oluşturuyor. Bu artan yoğunluk, karar kalitesinde düşüş ve zihinsel tükenmişlik riskini beraberinde getiriyor. Strateji dışı alanlarda yetki devri yapan liderler ise daha sürdürülebilir ve verimli bir yönetim modeli inşa ediyor.

8 EYLÜL, 2025

Kobi

SPK, 11 şirketin borçlanma aracı ihraç başvurusunu onayladı

Sermaye Piyasası Kurulu’nun (SPK) 2025-47 numaralı bülteni yayımlandı. Bültende 11 şirketin borçlanma aracı ihracına onay verildiği duyuruldu.

6 EYLÜL, 2025

Söyleşiler

“Satın almalara devam edeceğiz”

Besin değeri yüksek süt, yumurta ve piliç eti ürünleriyle tüketicilerin birinci tercihi olmayı hedeflediklerini belirten Matlı Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, “Yörsan ve Keskinoğlu’nu satın alarak perakende hayalimizi gerçekleştirdik” diyor. Türkiye’nin en büyük protein üreticisi konumuna geldiklerini açıklayan Matlı, yeni marka yatırımları ve satın almalarla hızlı büyümeye devam edeceklerini söylüyor.

5 EYLÜL, 2025

Araştırmalar

Aile modeli çözülüyor mu?

Dört ay önce Güler Sabancı, Sabancı Holding yönetim kurulu başkanlığını ilk kez aile dışından bir profesyonel olan Hayri Çulhacı’ya devretti. Hemen ardından Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker, Yıldız Holding’in başkanlığından ayrılıp koltuğunu Mehmet Tütüncü’ye bıraktı. Yine Banu Dedeman da daha önce başkanlığı bir profesyonele bırakmıştı. Türkiye’nin köklü aile şirketlerinde art arda yaşanan bu değişimler “kurucu model”in sonuna mı gelindi sorusunu gündeme taşıyor.

5 EYLÜL, 2025

Söyleşiler

“Savunma yarı yarıya pay alacak”

Kale Grubu savunma sektöründeki iddiasını sürdürüyor. Türkiye’nin ilk yerli turbojet motorunu geliştirip Brezilya’ya ihraç eden grup, savunma sanayinde teknoloji ortaklığı modelini benimsiyor. Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Osman Okyay farklı ülkelerde montaj ve test hatları kurarak ürün satışının ötesine geçen, kalıcı iş birlikleri kurmayı amaçladıklarını söylüyor.

4 EYLÜL, 2025