Kitleleri peşinden sürükleyen futbol, iş insanlarını da etkisi altına almış durumda. Ancak çoğu, son zamanlarda futbolda bir keyifsizlik iklimi olduğunu düşünüyor. Maç izlemek için eskisi kadar sık stadyuma gitmiyorlar. Bunun nedenleri ise değişiyor: Kimi Passolig uygulamasından kimi maçlarda edilen küfürlerden kimi de futbolun ayrıştırıcı etkisinden rahatsız. Statlara ilgi azalsa da renklere olan tutku halen devam ediyor. CEO’ların hepsi gönül verdikleri takımın bu yıl şampiyon olmasını istiyor.
Türk Telekom, Avea'da İş Bankası ve diğer ortakların sahip olduğu yüzde 10 payı satın almak için bağlayıcı olmayan teklif verdi.
Austrian Post, Aras Kargo'daki payını yüzde 25'ten yüzde 75'e yükseltmeyi planlıyor. İşte şirketten yapılan açıklama...
Sabancı Holding, Kordsa'da pay satışı için 20-29 Nisan tarihleri arasında yatırımcı toplantıları yapmayı planlıyor.
Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde düzenlenen CEO Club buluşmaları kapsamında Dijital Bankacılık Zirvesi gerçekleştirildi.
CELAL ÇAĞLAR, OYAK’ta hem çimento hem otomotiv grubunun başında. 14 şirketin yönetiminden bizzat sorumlu. Yönettiği büyüklük ise 15 milyar TL’yi aşıyor. Geleceğe dönük tek hedeflerinin her yıl kârlı biçimde büyümeye devam etmek olduğunu söylüyor. Büyüme planında ise hem organik hem inorganik yatırımlar var. Nissan yatırımı da bunlardan biri… Düğmeye basmak için doğru zamanı beklediklerini söyleyen OYAK Otomotiv ve Çimento Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar, “OYAK – Nissan olarak Türkiye’ye 500 milyon dolarlık bir ortak yatırım yapılacak. Sadece doğru zamanı ve doğru konjonktürü bekliyoruz” diyor.
Boyner CEO’su DERAN TAŞKIRAN, görevinde birinci yılını doldurdu. İlk icraatlarından biri müşteriyi yönetim masasına oturtmak oldu. Bunun için üst yönetimde müşteri mutluluğundan sorumlu genel müdür yardımcılığı pozisyonunu oluşturdu. Müşteri deneyimine kafayı öyle taktı ki antropologlarla çalışmaya başladı. Boyner’i değiştirip dönüştürecek pek çok projeyi gündemine aldı. 2014’te şirketi yüzde 18 oranında büyütmeyi başardı. Onun liderliğindeki Boyner’in asıl sıçramayı 2015 ve sonrasında yapması bekleniyor. Taşkıran, “Boyner’i sıçratacak bir değişimin zamanı geldi. Önceliklerimiz arasında moda algımızı yukarıya çekmek, amiral gemimiz olacak bir Boyner mağazası açmak, tüm kanallardan müşteri deneyimini yönetmek, müşteri odaklı ve verimli büyümek var” diyor
Google, bir müşterisinden ayda ortalama 45 dolar kazanıyor. Twitter’ın müşteri başına aylık kazancı ise 3,5 dolar seviyesinde. Müşteri başına gelir artışında en başarılıysa Twitter. Son 2 yılda müşteri başına gelirini tam 3 kat yükseltti. Türkiye’de de yeni ürün ve kategori geliştiren markalar, müşteri başına kazançlarını katladı. Perakendede Mudo Concept, 5 yıl önce bir müşterisinden 65 TL kazanırken bu rakamı 144 TL’ye çıkardı. GSM’de ise müşterisi başına gelirini en çok Vodafone ile Avea artırdı.
Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, bekar olan pilotların bir an önce evlenmelerini istedi.
Cook, Robert F. Kennedy Center adlı yardım kuruluşu adına 'Adalet ve İnsan Hakları' için bağış toplamak amacıyla düzenlenen açık artırmada gönüllü oldu.
Vodafone Türkiye CEO’su GÖKHAN ÖĞÜT, son 1,5 yıldır “Dijital Dönüşüm Hareketi”ne odaklanmış durumda. 5 milyon kişiyi dijitalleştirdiklerini söyleyen Öğüt, 770 bin şirketin dijitalleşmesine de katkıda bulunduklarını belirtiyor. Önümüzdeki dönemde bu rakamları daha yukarı çıkarmak isteyen Öğüt’ü en çok heyecanlandıran ise 4G ve getireceği değişim 4G’nin gelecek yıl hayata geçmesiyle, oyunun değişeceğini, rekabetin internete kayacağını ifade ediyor. Rekabetle ilgili çok net olduklarını vurguluyor ve “Bizim gücümüz, yapmak istediklerimiz rakibimizle çok alakalı değil. Stratejimiz, rakipten bağımsız” diye konuşuyor.
Son 10 yılda pek çok sektörde ve kategoride yeni bir oyun oynanıyor. Çünkü rakipler hem sayıca artıyor hem çeşitleniyor. Ayakkabı, mobilya, beyaz et, hazır giyim gibi bazı alanlarda rakip sayısındaki artış, yüzde 100’leri aştı. Üstelik bu yeni rakipler, geleneksellere hiç mi hiç benzemiyor. Online satıyorlar, hem rakip hem iş ortağı olarak konumlanıyorlar. Üstelik maliyetleri de çok düşük. İşte bu gerçekler, bütün sektörlerde iş modellerini derinden etkiliyor.
Amerika’da General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv devleri son 5 yılda satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri ise yüzde 15 oranında büyüttü. Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft ve Procter&Gamble satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5 küçülttü. AT&T, Citigroup, Delta Air, JP Morgan, Yahoo gibi şirketlerde ise küçülme yüzde 6 düzeyine ulaştı. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar var. İşte Mercedes- Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar…
8 yıl boyunca Avrupa Merkez Bankası’nın başkanlığını yapan JEAN CLAUDE TRICHET, göstergelerin Avrupa’da daha dinamik bir büyümeye işaret ettiğini söylüyor. AB’nin bu yıl yüzde 1,5 büyüyeceğini öngören Trichet, şayet yapısal reformlar yapılırsa bir sonraki yıl bu oranın yüzde 2 olacağını belirtiyor. Trichet, “2015, dünya ekonomisi için dinamik bir yıl olacak. Petrol fiyatlarındaki düşüşle birlikte bu yıl özellikle gelişmiş ülkelerdeki ekonomik büyüme yeniden hareketlenecek” diye konuşuyor.
IMF'nin eski başkanlarından Rodrigo Rato kara para aklamakla suçlanıyor. İşte detaylar...