"1 milyon takipçiye ulaştık"

Galip Tözge ile Akbank'ın sosyal medya politikalarını konuştuk...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
1 milyon takipçiye ulaştık
Akbank, 2 yıl içinde sosyal medyada 1 milyon takipçiye ulaştı. Sosyal medyadaki başarılı kampanyaları sayesinde Global Finance"Bestin Social Media in Europe"ve GalaxyAwards"GoldforSocial MediaTraining" ödüllerini kazandı. Sosyal medyadaki başarıların iş sonuçlarına da olumlu yansıdığını söyleyen Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel MüdürYardımcısı Galip Tözge,"Sosyal medyada yürüttüğümüz Oscar kampanyası döneminde internet şubesi müşteri sayımız yüzde 25'in üzerinde arttı" diyor. Sosyal medya bugün halkla ilişkiler ve pazarlama terimlerini birleştirdi. Birçok marka, iş yapış şekillerini, organizasyonunu bu yeni mecraya göre yeniden dizayn etti. Sadece bu alana yönelik içerik oluşturan birimler kuruldu. Son dönemde sosyal medyada başarılı kampanyalara imza atan ve bunu iş sonuçlarına yansıtan markalardan biri de Akbank oldu. 2 yıl gibi kısa bir sürede sosyal medyada 1 milyon takipçiye ulaştıklarını söyleyen Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, "Akbank olarak sosyal medyayı aktif olarak kullanıyoruz" diyor ve ekliyor: "Başta Facebook ve Twitter olmak üzere sosyal medyada 16 farklı hesabı yönetiyoruz." Tözge, son dönemde sosyal medyada en çok ilgi gören kampanyalarına ise Oscar'ı örnek gösteriyor. "Oscar kampanyamız son zamanlarda sosyal medya ayağına en çok ağırlık verdiğimiz kampanyamız oldu" diyor ve ekliyor: "Oscar kampanyası döneminde internet şubesi müşteri sayımız yüzde 25'in üzerinde arttı" Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge ile Akbank'ın sosyal medya politikalarını konuştuk:

Capital:
Akbank olarak sosyal medyayı nasıl yönetiyorsunuz?
- Sosyal medya çalışmalarımız kurumsal iletişim bölümüze bağlı dijital iletişim birimimiz ve alternatif dağıtım kanalları bölümümüz tarafından gerçekleştiriliyor. Oldukça genç bir ekipten oluşan her 2 bölümümüz bankamızın bu alandaki içeriklerini hazırlıyor.

Capital:
Sosyal medya uygulamaları ne zaman başladı?
- Sosyal medyada aktif olarak 2010 Temmuz ayında başlattığımız Facebook.com/Akbank sayfamız ile yer almaya başladık. Bugün ise sosyal medyada başta Facebook ve Twitter olmak üzere 16 ayrı hesabı yönetir hale geldik.

Capital:
Akbank'ın sosyal medya stratejisi nedir?
- Sosyal medya üzerinden yaptığımız çalışmaların daha etkin olarak izlenmesi için bir dizi promosyon kampanyası geliştirerek uygulamaya koyduk. Facebook'taki ilk interaktif uygulamamız, Facebook sayfamızda yayınlanan "İhtiyacım Var" oldu. Bu yarışma kapsamında kullanıcılar ihtiyaçlarının fotoğraflarını sisteme yükleyerek paylaştı. Yarışma sonucunda en çok tıklanarak beğeni kazanan "ihtiyaçlar"a Teknosa'dan hediye çeki armağan ettik. Ayrıca sosyal medyada "Akbank Caz Festivali T-shirt Tasarım" yarışması ve katılımcıların en şık Oscar kombinasyonunu hazırladıkları "Oscar Modası" yarışması da takipçilerimiz için ğlendirici ve interaksiyonu yüksek uygulamalar oldu. Özellikle Oscar kampanyamız son zamanlarda sosyal medya ayağına en ağırlık verdiğimiz kampanyamız oldu. Oscar kampanyasında müşterilerimize sadece bir uçak bileti ile Los Angeles'a gidiş değil, Vogue Türkiye işbirliği ile Dilek Hanif ve Nihat Odabaşı gibi işlerinde uzman isimlerle Kırmızı Halı deneyimi sunduk.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz