Aynı hızla büyümemeli

Mustafa Sarıgül’le Levent-Maslak hattındaki yoğunluğu, bölgenin bu yoğunluğu kaldırıp kaldıramadığını konuştuk.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Aynı hızla büyümemeli
İstanbul'da son yılların en gözde iş merkezleri Levent-Maslak hattında yer alıyor. Türkiye'nin devleri olarak nitelendirilebilecek birçok şirketin ve özellikle de bankaların yönetim binaları ve genel müdürlükleri Maslak'ta sıralanıyor. Bölgeye giderek artan bu ilgi ciddi bir yoğunluğu da beraberinde getiriyor. Şişli Belediye Başkanı MUSTAFA SARIGÜL, Levent-Maslak hattının gelişmeye devam edeceğini söylüyor. Yine de önümüzdeki 10 yılda bu ölçüde bir büyümenin olmaması gerektiğine vurgu yapıyor ve "O zaman kent bu yoğunluğu kaldırmakta zorlanır" diye konuşuyor. Levent-Maslak hattı, özellikle son 10 yıl içinde rezidansların, büyük otellerin, sanayi kuruluşlarının ve çok uluslu büyük şirketlerin yatırım merkezi haline geldi. İş ve finans sektörünün yoğun ilgi gösterdiği bölgenin en önemli sorunları arasında trafik, otopark ve atık giderler yer alıyor. Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, özellikle Büyükdere Caddesi üzerinde trafiğin önemli bir problem olduğunu, bunun çözümü için hem yerel yönetimlere hem de Büyükşehir Belediyesi’ne önemli görevler düştüğünü söylüyor. Sarıgül, bölgenin daha da gelişmesi için İstanbul genelinde düşünülen kentsel dönüşüm projelerinin bölgede de yaygınlaşması gerektiğinin altını çiziyor. Mustafa Sarıgül’le Levent-Maslak hattındaki yoğunluğu, bu bölgede gelecekte neler olacağını, bölgenin bu yoğunluğu kaldırıp kaldıramadığını konuştuk:

Capital: İstanbul'da iş merkezlerinin en yoğun olduğu yer Maslak-Ayazağa hattı çevresi. Sizce bölge bu yoğunluğu kaldırabiliyor mu?
- Özellikle Maslak, uzun zamandan beri iş merkezleri ve alışveriş merkezlerinin, büyük ölçekli firmaların bulunduğu bir bölge. Bu durum ister istemez ciddi bir yoğunluk yaratıyor. Özellikle trafik açısından bu yoğunluk daha da fazla. Ancak metropollerde bazı bölgelerde, Maslak'ta olduğu gibi iş ve finans sektörünün yoğunlaşması kaçınılmaz oluyor. Hızlı nüfus artışı, bu yoğunluğun en önemli nedenlerinden biri. Yoğunluğa uygun bir altyapı hazırlarsanız, sorun yok. Ancak, bu yoğunluğu karşılayacak bir altyapınız yoksa, o zaman büyük sorunlarla karşı karşıya kalıyorsunuz. İki konu bu açıdan çok önemli, biri trafik ve otopark, diğeri de kanalizasyon gibi atık giderler. Maslak hattında özellikle son yıllarda artan iş yeri ve bina yoğunluğu ister istemez Büyükdere Caddesi üzerindeki trafik yoğunluğunu artırdı. Her ne kadar metro hattının devreye girmesi bu yoğunluğun bir kısmını tolere ettiyse de yeterli olmadı. Özellikle işe geliş ve gidiş saatleri olan sabah ve akşam saatlerinde Büyükdere Caddesi üzerinde trafik yoğunluğu yaşıyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğü ve Büyükşehir Belediyesi’nin son dönemde yaptırdığı bazı kavşaklar, alt geçitler ve tüneller, bu yoğunluğu hafifletmeye yönelik düzenlemeler. Tabii 20 milyona yakın nüfusu olan bir metropolde sorunların bir anda bitmesi de mümkün değil. Yerel yönetim olarak, gerek ilçe belediyelerine gerekse Büyükşehir Belediyesi’ne özellikle trafik düzenlemesi konusunda büyük sorumluluklar düşüyor.~

"Her bölgede durum farklı”
Capital: İş merkezlerinin İstanbul genelinde yaygınlaştırılması mı yoksa belirli bölgelerde toplanması mı gerekiyor?
- İhtiyaca göre karar Aslında buna ihtiyaca göre karar vermek gerekir. Tabii konutların daha yoğun olduğu, yerleşimin daha eski yıllara dayandığı bölgelerde büyük iş merkezleri yapmak zor, ayrıca çok doğru da değil. İhtiyaçlar önemli Bu nedenle süreç içinde İstanbul'da da iş merkezleri belirli bölgelerde toplanır hale gelmiş. Her bölgede ve her ilçede durumun farklı olduğunu söyleyebiliriz. Bölgenin sosyo-ekonomik yapısı, ihtiyaçları göz önünde bulundurularak hareket edilmesi lazım.

Capital:
Bölgenin gelişmesi için neler yapılması gerekir?
- Bölgenin daha da gelişmesi için İstanbul genelinde düşünülen kentsel dönüşüm projeleri burada da yaygınlaşmalı. Ancak biraz önce söylediğim gibi üst yapıdaki bu gelişme ve yoğunluğa paralel bir altyapı planlaması da eksiksiz olarak hayata geçirilmeli. Biz, bölgemizde yeni yapılan her binada, mutlaka yeterli sayıda otopark inşa edilmesine dikkat ediyoruz. Çünkü, en önemli sorunlardan birisi bu. Türkiye’nin çok önemli birçok şirketinin ve bankasının yönetim binaları, genel müdürlükleri Maslak bölgesinde buluyor. Yeni bağlantı yolları yapılmasına, çevre düzenlemelerine ve trafik sirkülasyonuna dikkat etmek gerekiyor. Büyük binalara karşı değiliz, ancak çevresinde yeterli ölçüde yeşil alan bırakılması şartıyla.

Capital: Bölgenin 10 yıllık geleceğine baktığınızda neler görüyorsunuz?
- Geride bıraktığımız 10 yıla baktığımızda, sanırım önümüzdeki 10 yıla da bir ayna tutmuş sayılırız. Dediğimiz gibi artık Levent-Maslak hattı, rezidansların, büyük otellerin, sanayi kuruluşlarının ve bir kısmı çok uluslu büyük şirketlerin yatırım merkezi haline geliyor. Bundan geriye dönüşün olacağını da sanmıyorum. Önümüzdeki 10 yılda tabii bu ölçüde bir büyümenin olmaması lazım. Çünkü o zaman kent bu yoğunluğu kaldırmakta daha da zorlanır. Daha planlı hareket edilecek ve belli bir kapasitenin üzerindeki yoğunluğa karşı temkinli olunacaktır. Ama tüm bu gerçeklere rağmen, Maslak ve çevresi, İstanbul’un en önemli merkezlerinden birisi olma yolunda hızla ilerliyor.

Capital: Son dönemde Mecidiyeköy bölgesinde ciddi bir hareket var. Bu bölge özelinde neler söylemek istersiniz?
- Sadece Mecidiyeköy değil, Şişli ilçesi stratejik konumu gereği İstanbul’da büyük öneme sahip. Bunu şunun için söylüyorum: Bir kere Anadolu ve Avrupa Yakası’nı birbirine bağlayan çevre yolu Şişli ve Mecidiyeköy’den geçiyor. Yine Şişli, iş yerlerinin çok yoğun olduğu bir ilçe. Şişli’nin gece nüfusu 300 bin, ancak gündüz 3 milyondan fazla insan yaşıyor. Ve biz her gün bu insanlara hizmet vermekle sorumluyuz. Mecidiyeköy ise bu yoğunluğun tam göbeğinde yer alıyor. Bundan dolayıdır ki özellikle günün belirli saatlerinde trafik yoğunluğu Me-cidiyeköy’de oldukça fazla. Mecidiyeköy de yine diğer örneklerde olduğu gibi özellikle iş ve finans dünyasının kalbinin attığı bir konumda. Büyük alışveriş merkezleri, bankalar, büyük holdingler burada bulunuyor. ~

Levent-Maslak hattının avantajları

- Levent-Maslak hattı çok hızlı gelişen bir bölge.
- Hem Boğaziçi Köprüsü hem Fatih Sultan Mehmet Köprüsü bağlantı yolları güzergahında olması en büyük avantajı.
- Yoğunluk olmasına rağmen merkeze ulaşım kolay bir şekilde sağlanabiliyor.
- Otoyollara yakın olması da yine nakliye konusunda burada yer alan şirketler için büyük avantaj sağlıyor.
- Maslak ve çevresi, İstanbul'un en önemli merkezlerinden birisi olma yolunda hızla ilerliyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz