Ulaştıkları nokta sayısı 100 binleri geçiyor...
Coca-Cola
Türkiye'de 310 bin, Yıldız Holding ise 200 bin noktaya dağıtım yapıyor.
ÖMudo, 29 bin ürün çeşidini tüketiciyle buluşturuyor. Migros da dağıtım
ağıyla 16 bin ürün çeşidini marketlere ulaştırıyor. Özellikle hızlı
tüketim malları, gıda ve perakende alanındaki dev şirketler, dağıtım
ağlarının gücüyle dikkat çekiyor. Pazarda rakiplerine bu özellikleriyle
fark atıyorlar. Dağıtım ağı büyüdükçe bu işin bütçesi de artıyor.
Örneğin, Pınar markalı ürünlerin dağıtımını gerçekleştiren Yaşar
Birleşik Dağıtım, 1,3 milyar TL ciro ile çalışıyor. Aynı şekilde yayın
dağıtımda lider Yaysat'ın da 2010 yılı cirosu 681 milyon TL'ye ulaşmış
durumda.Günümüzde rekabet avantajı, sadece fiyat ve ürün kalitesiyle
değil, müşteriye ulaşma hızı, ulaşma maliyeti ve ürünün ilk seferde
istenen şartlarda doğru tedariğiyle sağlanabiliyor." Bu sözler,
Türkiye'de beyaz eşya alanının en büyük oyuncularından Vestel'in genel
müdür yardımcısı Filiz Künüralp'e ait. Gerçekten de artık dağıtım,
şirketler için hayati fonksiyonlardan biri... Mal ve hizmetin
lojistiğinin doğru yönetilmesi şirketin sağlıklı büyümesi ve müşteri
memnuniyeti için giderek daha çok önem kazanıyor. Hatta güçlü ve kârlı
bir dağıtım ağı ile çalışan şirketler rekabette bir adım öne geçiyor.
Teknosa Lojistik ve Müşteri Hizmetleri Grup Müdürü Nezih Alten de aynı
düşüncede: "Ancak bu şekilde şirketinizin lider olarak kalmasına katkıda
bulunabilirsiniz" diyor. Türkiye'de dağıtımda şirketler, direkt dağıtım
kanallarını tercih ediyor. Direkt dağıtım kanallarını İstanbul Bilgi
Üniversitesi Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Bölümü Koordinatörü
Yrd. Doç. Dr. Ruhet Genç şöyle açıklıyor: "Bir şirket dağıtımı kendi
çatısı altında ayrı bir departmanla yapabilir. Ana faaliyet dalı dağıtım
olan bir şirket kurabilir. Ya da lojistik firmaları aracılığıyla
dağıtımını outsource edebilir." Türkiye'deki lider şirketler de bu üç
yolla dağıtım yapıyor. Yıldız Holding, Yaşar Holding gibi büyükler,
kendi dağıtım ağlarını kurarak, aynı holding çatısı altında farklı bir
şirket kanalıyla satış noktalarına ulaşıyor. Hedef Alliance, İpragaz ve
Yaysat gibi zaten dağıtımı ana faaliyet alanları arasında görenler
içinse tüm lojistik ve nakliye işleri şirket çatısı altında
gerçekleştiriliyor. Vestel, Turkcell, Mudo, Migros, Efes, BSH ve JTI
gibi şirketler ise dağıtımı outsource etmeyi tercih ediyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?