Krizler kuralları artırdı

Uzmanlara göre gelecekte şirketlerin sosyal medya kullanımı ile kuralları daha da artacak.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Krizler kuralları artırdı
İş saatlerinde Facebook'ta Farmville, Texas Hold'em oynayanlar, YouTube'da sinema seyredenler artıyor. Ancak patronlar bu durumdan hiç de hoşnut değil... İş haricinde sosyal medya kullanımını sınırlandırıp kurallar koyuyorlar. Bu konuda hazırlanan sosyal medya kılavuzlarının sayısı artıyor. Amaç işte sosyal medya kullanımından doğabilecek verimlilik kaybı, güvenlik gibi riskleri minimize etmek. Uzmanlara göre gelecekte şirketlerin sosyal medya kullanımı ile kuralları daha da artacak. Hatta işe girerken çalışanların şirketlerle yaptığı sözleşmelere "sosyal medya kullanım sorumlulukları"eklenecek. Yaklaşık 4 yıl önce bir Burger King çalışanı bulaşıkların yıkandığı lavaboda banyo yaptığı görüntüyü Youtube'da paylaştı. Markaya sosyal medyada büyük tepkiler geldi. Burger King CEO'sunun izlediği akıllı strateji sayesinde kriz uzamadan çözüldü. Ancak benzer olayların çok geçmeden Domino's Pizza ve Godaddy'nin başına gelmesi sosyal medya kullanımı konusunda sınırlamaları artırdı. Robert Half Tecnology'nin gerçekleştirdiği araştırmaya göre Amerika Birleşik Devletleri'ndeki şirketlerin yüzde 54'ü, çalışanlarının sosyal medya mecralarına ulaşımını yasakladı. Bir başka araştırmaya göre ise İngiliz şirketlerinin yüzde 50'si sosyal medya kullanımını yasaklamış durumda. Sadece ABD ve İngiltere'de değil Türkiye'de de sosyal medyanın kullanımı arttıkça bu konudaki kuralların, çıkan yönetmeliklerin sayısı artıyor. Türkiye Personel Yöneticileri Derneği'nin (Peryön) 2011'de yaptığı sosyal medya kullanımı anketinin sonuçları da bunu gösteriyor. Türkiye'nin önde gelen 123 şirketinin insan kaynakları yöneticisinin katıldığı anketin sonuçlarına göre şirketlerin yüzde 55'inde sosyal medya kullanımı yasak. TEM proje yöneticisi Zeynep Armağan Şa-han, "Kısıtlamalar sosyal medya kanallarının artmasına paralel olarak artıyor" diyor.

MÜŞTERİ İLK SIRADA

İş gereği sosyal medya araçlarını aktif olarak kullanan şirketlerin bu konuda getirdiği en önemli kural ise müşteri memnuniyetini sağlamak oluyor. Facebook'ta 480 bin hayranı olan Teknosa'nın İK'dan sorumlu genel müdür yardımcısı Asena Yalınız, sosyal medya politikaları için "Müşteri ile temas içinde olduğumuz sosyal medyanın her noktasında onlarla değer yaratan bir iletişim kurmayı hedefliyoruz" diyor. Sosyal medyada etkin bir takipçi ve hayran kitlesi yaratmaya odaklanan şirketler, çalışanların markayla ilgili paylaştıklarına da çok sayıda kural koyuyor. Çalışanlardan sosyal medyada rakip markanın ismini bile kullanmaması isteniyor. Sosyal medya uzmanı Alemşah Öztürk, "Şirketler özellikle sosyal medyada markalarıyla ilgili konuşmalara kurallar getiriyor" diyor. SAP Türkiye İK Direktörü Hande Genç de profesyonel amaçlı bile olsa sosyal medyada çalışanlardan marka adına paylaşım yapmamalarını istediklerini söylüyor. Genç, "Sosyal medyada SAP ismini kullanarak paylaşım yaptıkları zaman bunların bireysel yorumlar olduğunu özellikle vurgulamalarını istiyoruz" diyor. Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Uğur Erkan da kurumsal kimlikle ilgili risklerden ötürü sosyal medyada çalışanlardan marka, ürün ve işle ilgili unvanlarını paylaşmamalarını istediklerini söylüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz