Metro Dünya CEO'su Jovel Saveusse, grubun Türkiye performansını ve pazardaki rekabeti değerlendirdi.
Metro
Group, 2010'da Türkiye'de 1,7 milyar Euro ciro yaptı. Yükselen
pazarlara odaklanan şirket, Türkiye'yi gelecek vaat eden en önemli pazar
olarak görüyor. Metro Dünya CEO'su JOVEL SAVEUSSE, "Bu şu anlama
geliyor: Daha çok mağaza açacağız ve daha çok yatırım yapacağız.
İstanbul dolduğunda İstanbul dışında da mağazalar açmaya devam edeceğiz"
diyor. Türkiye'de perakendecilik alanında büyük gelişimler olduğuna
dikkat çeken yönetici, BİM'in sektörü değiştirdiğine dikkat çekiyor ve
ekliyor: "BİM yokken yeni oyuncuya ihtiyaç var mı deseydiniz, yok
derdim. Ama BİM öyle bir geldi ki şu anda başka oyuncuya gerek varmış
diyebiliyoruz." Almanya merkezli Metro, bugüne kadar ağırlıklı olarak
Avrupa ülkelerinde operasyonlar gerçekleştirdi. Şirket şimdiyse yükselen
pazarları radarına almış durumda. Bu ülkeler arasında Türkiye de ön
sıralarda... Türkiye'deki performanslarından ve rekabetten memnun
olduklarını belirten Metro Dünya CEO'su Jovel Saveusse, "Türkiye çok
daha stabil bir ekonomi. Enflasyonu çok görürdük, şimdi görmüyoruz. 5
yıldır çok daha büyüyen bir pazara sahibiz. Bu açıdan yatırımcıları
çekiyor. Bu bizim iş yapış şeklimizi de çok pozitif yönde etkiliyor"
diyor. Metro Cash&Carry'nin 30 ülkede faaliyet gösterdiğini
hatırlatan Saveusse, Türkiye'yi Avrupa'da gelecek vaat eden en önemli
pazar olarak gördüklerinin altını çiziyor. Hemen ardından da şöyle
konuşuyor: "Bu şu anlama geliyor, daha çok mağaza açacağız ve daha çok
yatırım yapacağız. Burası kesinlikle var olmak istediğimiz ve mutlu
olduğumuz bir pazar. İstanbul dolduğunda İstanbul dışında da mağazalar
açmaya devam edeceğiz."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?