30 yıllık yolculuk

Zirveye çıkanların sırları arasında akıllı yatırımlar, güçlü sermaye, inovasyon ve global düşünmek var.

1 EYLÜL, 20100
Paylaş Tweet Paylaş
30 yıllık yolculuk


DEVLERE KAFA TUTANLAR
Dünya veya Avrupa sıralamasında ilk 3’te yer almasa da bulundukları pazarlarda istikrarla yükselen yerli devler de var. Onlar, şimdi olmasa da orta vadede birinci lige yükselmeyi amaçlıyor. Örneğin İstikbal Mobilya, ev mobilyası üretiminde dünyanın ilk 5 üreticisinden biri. Boydak Holding Dış Ticaret Genel Müdürü Murat Bozdağ, 53 yıllık şirketin bu noktaya kolay gelmediğini söylüyor ve ekliyor:  “Yakın coğrafyada ve Kuzey Avrupa’da mağaza açma planlarımız sürüyor. 2011 sonunda 300 mağazayı geçmiş olmayı hedefliyoruz.” Avrupa’nın en büyük 5’inci bira üreticisi Efes’in hedeflerini ise Efes Bira Grubu Kurumsal İlişkiler ve Regülasyon Grup Direktörü Saltuk Ertop, anlatıyor:  “10 yıl önceki hedefimiz, Adriyatik’ten Çin sınırına kadar olan coğrafyada var olmak ve bu yolla büyümekti. Bu hedefimiz önemli ölçüde gerçekleşti. Ama sürekli gelişimi sağlayacak projelere ve yeni pazarlar üzerinde çalışmaya devam ediyoruz.” Kastamonu Entegre ise ahşap levha sektöründe dünyada 10’uncu, Avrupa’da ise 6’ncı sırada. Şirket, özellikle son 3 yılda yaptığı kapasite artırımları ve satın almalarla dikkat çekiyor. Şirketin global hedeflerini pazarlama müdürü Naci Güngör, anlatıyor:  “Ana hedefimiz 1-2 basamak daha yukarı çıkabilmek. Romanya, Bulgaristan, Rusya ve Ukrayna’da büyüyerek Karadeniz ve Akdeniz havzasında bölgesel güç olmayı amaçlıyoruz. Her yıl en az 100 milyon dolarlık yatırım yapacağız.”
Dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından birine sahip olan Brisa da kendi pazarında yükselen yerli oyunculardan. Brisa, şu anda Avrupa’nın 7’nci büyük lastik üreticisi. Hedefi ise dünyanın en büyük 10 lastik devi arasına girmek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.