İlk öğretmenim

Capital, Türkiye’nin en önemli aile şirketlerinin babadan çocuğa devir hikayelerini araştırdı.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İlk öğretmenim


MÜGE ÇEVİK / ŞAPKA DANIŞMANLIK KURUCUSU
TÜM DENEYİMLER DEVREDİLMELİ

Şapka Danışmanlık Kurucusu Müge Çevik ise tüm iyi ve kötü ticari tecrübelerin, yasal konuların, rakiplerle ilgili geçmiş tecrübelerin ve tüm bilgi birikiminin devredilmesi gerektiğini söylüyor. Çevik şöyle devam ediyor: "Ancak, işin teknik boyutlarını ve tecrübesini ders gibi aktarmak çok doğru değil. Önemli olan, kademeli olarak şirketin en altından geleceği pozisyona kadar olan süreçleri yaşatmak o tecrübeyi o pozisyonda yaşamasını sağlamak.”

DR. İLHAMI FINDIKÇI / DEĞER DANIŞMANLIK YÖNETİM KURULU BAŞKANI
"BABALAR ÇOCUKLARA BAŞARIYI AKTARMALI"
SIRRI YAŞATMAK GEREK

Babaların, genel bir ilke olarak kurumu başarılı kılan temel özellikleri yaşayarak ve yaşatarak çocuklara aktarması çok önemli. Kurumun kuruluşu belirli bir noktaya gelmiş olduğuna göre ortada bir başarı vardır. Bu başarının arkasındaki sırrı çocuklara yaşatmak gerekir. iş yapma biçimleri, pazarlama, üretim, müşteri ilişkileri aktarılmalı. Ama en önemlisi, kurumu o kurum yapan temel aile ve işletme değerlerinin aktarılması.
LİDERLİK MÜCADELESİ
Devir sürecinde liderlik mücadeleleri önemli bir sorun alanı. Çünkü ilk kuşak kimi zaman yetkiyi devretmeyip sorumluluğu devrediyor. Bir önemli sorun da gençlerin işe yeterince hazır olmamaları. işe hazırlık, işin akademik eğitimi kadar pratik eğitimini de mutlaka gerektirir.
KÜÇÜK YAŞTA BAŞLAMALILAR
Bunun için gençlerin küçük yaşlardan başlayarak işin içinde yetişmesi çok önemli. Bir de her iki kuşakta da zamanla oluşan “benlik şişmesi devir sürecinde sorun oluyor. Çünkü böyle bir durumda bireyler kendilerini işlerin ve ilişkilerin merkezinde görür ve gerçekten çok büyütürse geçiş bundan zarar görür.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.