İsabetsiz CV sendromu

Deyim yerindeyse şirketler, adeta CV bombardımanına tutuluyor. Ancak bu başvuruların önemli bir bölümü “çöp”.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
İsabetsiz CV sendromu


Yılda ortalama 50 bin başvuru alan global sigorta devi Axa Sigorta da Türkiye’deki sektör liderliğinin yanı sıra çalışanlara sunduğu global/lokal kariyer fırsatları, yurtdışı rotasyon imkanları ve eğitim olanakları nedeniyle iş arayanların radarında.

Başvuruların yarısının ihtiyaçlarıyla örtüştüğünü söyleyen şirketin İK direktörü ve icra kurulu üyesi Esra Güller, “Başvuruların büyük çoğunluğunu ‘hayalleri gibi çalıştığı yerin de büyük olmasını’ tercih eden adayların oluşturduğunu düşünüyoruz” diyor. Yılda 10 bin başvurunun sadece yüzde 10’u beklentileriyle örtüşen JTI Türkiye de Axa gibi global bir şirket olması ve gençlere uluslararası tecrübe sunması nedeniyle ilgi görüyor.

DENEMEK İŞE YARIYOR MU?
Türkiye’nin en büyük şirketlerine ve kurumsal itibarı yüksek kurumlarına yapılan rastgele başvurular, maalesef çoğu zaman değerlendirmeye bile alınmadan filtreleniyor. Bir başka deyişle “Şansımı bir deneyeyim” düşüncesi maalesef işe yaramıyor.

2013 yılında gelen 100 bin CV’nin sadece yüzde 5’ini değerlendirmeye alan AvivaSA da kurumsal çekiciliğinin bedelini ödüyor. Şirketin İK genel müdür yardımcısı Murat Bayburtluoğlu, “Kurumsal yapımızın bilinirliği nedeniyle arayışımızla örtüşmeyen başvurular alabiliyoruz” diyor.

Yılda aldığı 45 bin başvurunun ancak yarısını dikkate değer bulan Deloitte Türkiye’nin İK direktörü Ebru Pilav da adayların şirkette çalışma beklentisinin ilgili ilgisiz birden fazla pozisyona başvurma motivasyonunu artırdığını söylüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.