"Pladis'in global dönüşüm planı"

Erica Coletta, şirkette gerçekleştirdiği büyük dönüşümü ve bu dönüşümün kaç aşamada gerçekleşeceğini şöyle anlattı...

10 ŞUBAT, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Pladis'in global dönüşüm planı
Hande Yavuz
hyavuz@capital.com.tr

Bisküvi, çikolata, şekerleme işlerini, ‘pladis’ adıyla tek bir global şirket altında birleştiren Yıldız Holding, global arenada güçlü bir oyuncu olmak için yeni stratejilerini uygulamaya geçiriyor. Bunun için şirketin öncelikle insan kaynakları ve kültüründe önemli bir dönüşüm başlatılmak üzere düğmeye basıldı. Bu doğrultuda global şirketlerde önemli deneyime sahip olan ERICA COLETTA, insan kaynakları başkanlık poziyonuna getirildi. Şimdi GOAL21 adını taşıyan önemli bir dönüşüm projesi hayata geçiriliyor. Coletta, “Global bir şirketi kurabilmenin temelinde organizasyon ve yetenek kültürü yer alıyor. Biz de bu değişimi çevik biçimde gerçekleştirebilme fırsatına sahibiz” diyor.
Yıldız Holding’in global şirket yaratma konusundaki en kritik adımlarından biri pladis. Grubun şekerleme ve bisküvi alanında faaliyet gösteren İngiltere merkezli şirketi olan pladis ile Yıldız Holding global bir oyuncu olarak dünya liginde yer aldığını önümüzdeki günlerde daha fazla hissettirmek istiyor. Bu hedef doğrultusunda da insan kaynağını yapılandırıyor. Ciddi bir kültürel değişim de gerektiren bu yapılandırmaya liderlik eden isim ise Erica Coletta. pladis’te insan kaynakları başkanı olarak geçtiğimiz günlerde göreve gelen Coletta, Y GOAL21 adını taşıyan bir değişim programını hayata geçirmeye çalışıyor. Bu değişim sürecinin 3-5 aylık değil en az 3 yıl devam edeceğini belirten Coletta, GOAL21’de farkındalık çalışmalarını tamamladıklarını şimdi adaptasyon sürecine geçtiklerini söylüyor. Coletta’nın şirkette önemli bir misyonu da bürokrasiyi azaltmak. Yalınlaşmanın yolunun da akıllı teknolojileri kullanmak olduğunu dile getiren Coletta, “Bu nedenle sistemler üzerinde ve BT platformlarını, süreçleri basitleştirmek için çalışıyoruz” diyor. pladis’in İK başkanı Erica Coletta, şirkette gerçekleştirdiği büyük dönüşümü ve bu dönüşümün kaç aşamada gerçekleşeceğini şöyle anlattı:
* pladis’in İK başkanlığına çok yeni getirildiniz. Öncelikli olarak ilk planlarınız nedir?
 Bu zamanları pladis’in çok heyecanlı zamanları olarak tanımlayabilirim. Bana global yolda ilerleyen şirkette bu fırsatın verilmesinden çok onurlandım. Öncelikli olarak globalleşme yolculuğundayız. Bunun anlamı şu; yapmamız gereken çok fazla şey var. İlk olarak organizasyonu globalleşmeyi gerçekleştirecek şekilde kurmalıyız. İkincisi, büyük yetenek ajandasını incelememiz gerekiyor. Eğer bisküvi, çikolata ve şekerleme kategorisinde büyümek istiyorsak, geçmişte de ne öğrendiğimizi bilmeli ve bu öğrendiklerimizi devam ettirmeliyiz. Yetenek ajandasına baktığımızda bence pladis içinde çok büyük fırsatlara sahibiz. Bu da özel görevler verebileceğimiz ve proje paylaşımları yapabileceğimiz çok büyük fırsatımız var demek oluyor. İK’da buradan dışarıya ihraç edebileceğimiz çok konu olduğunu görüyorum. Bir örnek vereyim, dünya karmaşıklaşmaya başladıkça ve daha değişken daha kompleks hale geldikçe, elinizde var olan yeteneğin bu karmaşayla ve belirsizlikle başa çıkabilmesi gerekiyor. Yeni global bir şirketi kurabilmenin temelinde organizasyon ve yetenek kültürü yer alıyor. Geçen yıl ocak ayında yapacağımız işlerin merkezinde GOAL21 diye tabir ettiğimiz stratejiyi açıkladık. Bu stratejinin harflerinin anlamı şöyle: G-Goya yani Murat Ülker’in de benimsediği ‘Gez oturma yerinde artık’ diye özetlediği yönetim yaklaşımı, O-0 defect (hata), A-Alignment (Amaç birliği), L-Leadership (Liderlik), 2-2’nci, 1-1’inci demek.
* Peki GOAL21 tam olarak ne işe yarıyor?
 İki şey yapıyor. Birincisi, amaçlarımızın kökeni olan mutluluğu her ısırıkta sağlamak. Her ısırıkta mutluluk, şirketin en temelinde yatan şey. Bu şirketi kuranları düşünürseniz, mutluluk teması devam ettireceğimiz en önemli konulardan biri. Bu müşteri mutluluğu, faaliyetlerimizi gerçekleştirdiğimiz yerlerdeki toplum ve çalışan mutluluğu demek. GOAL21’in ikinci büyük hedefi ise mutluluğu ve kültürü yaratmak için amaç ve araçları belirlemek. İş perspektifinden bakıldığı zaman pladis dünyanın en hızlı büyüyen bisküvi, şekerleme ve çikolata şirketi. Kimse 3’üncü olmak istemez. Biz birinci ya da ikinci olmak istiyoruz. GOAL21’in hedeflerinin içinde bu da var. Ajandam, yönetici ekiple beraber vizyon oluşturmanın yanı sıra aynı zamanda bu vizyona nasıl ulaşacağımızla da ilgili. GOAL21 bununla ilgili. Örneğin G-Goya: müşteriyi anlamak, pazarı anlamak, pratikten öğrenmek... 0-sıfır hata: Eğer Murat Ülker’i dinlediyseniz, yapabileceğinizin en iyisini yapmaktan bahsettiğini bilirsiniz. A-Alignment (amaç birliği) en önemli maddelerden biri. Çünkü bu birçok başka şeyle de ilgili. Kültürü başkalarını da dinleyip onların bakış açısından kurgulayabilmek gerekiyor. Avrupa’da çok zaman geçirdim. Yeni Amerika’dan geldim. Son 11 yıldır global bir işte çalışıyorum. Çeşitlilik (diversity) çok önemli bir konu. Ulusların çeşitliliğe, cinsiyet çeşitliliğine ve ırk çeşitliliğine çok önem veriyoruz. Amacımız bu çeşitlilik bakış açısından düşünmek ve davranabilmek. Bu CEO’muz Cem Bey’in de önem verdiği bir konu... Diğeri hızlı olabilmek. Hakkaniyetli bir karar verme mekanizması oluşturabilmek için farklı bakış açılarını çok önemsiyoruz. Bu da şu demek. Kararlarımızı çok net belirlemek istiyoruz. Herkesin bu son kararın arkasında olmasını bekliyoruz. İşte bu bizi ileriye götürür. Sonuncusu L-Leader: GOAL21’de liderlik değil lider önemli. Bu her kişinin lider olması, yaptığımız her işte lider olmamız demek. Rekabet açısından agresif bir iş ajandası ve mükemmel bir fırsat yaratıyoruz. Köklerimizle ve girişimciliğimizle farklılaşıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz