Çift yönlü dönüşüm

Xerox CEO’su Ursula Burns ve Barnes&Noble CEO’su William Lynch ile yaptığımız söyleşiyi sizlere aktarıyoruz

1 MAYIS, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Çift yönlü dönüşüm


4- KAPASİTELERİ ‘A’ VE ‘B’ ORGANİZASYONLARI ARASINDA PAYLAŞTIRMAK
Yeni kurulmuş şirketlere kıyasla bir avantaj oluşturacak şekilde oturmuş organizasyonların sunabileceği kaynakları olduğu göz önüne alındığında, biz bu kaynaklardan bazılarının paylaştırılmasının çok önemli olduğu sonucuna vardık. Peki siz ne tür kaynakları paylaşmıştınız?
William Lynch:

Elbette ki yayıncı kuruluş ilişkilerini paylaşmıştık. Yayınevleri halen bize tek bir şirketmişiz gibi bakıyor. Bugün bu şirketin birim satışlarının üçte biri dijital formda ve bu durum yayıncılar bakımından çok büyük bir ekonomi anlamına geliyor. Bu yüzden piyasaya birlikte tek bir ses olarak girdik. Aynı zamanda gayrimenkullerimizi de paylaştık. Ancak burada sadece fiziksel perakende mağazalarımızın değil aynı zamanda bn.com’un da pazarlama ve satış kanallarından faydalandık.

Bunlar aslında ABD perakende pazarının tamamında en yoğun trafik çeken kanallardan bazıları. Ursula, sen bize AR-GE’niz, markanız ve global varlığınız olmak üzere üç büyük aktifiniz olduğundan bahsetmiştin. Peki bu aktiflerin paylaşımı veya teknolojiden hizmetler seviyesine aktarılması işini nasıl başardınız?

Bu iş nasıl oldu?
Ursula Burns:

Tabii ki insanlardan kurulu ekipler aracılığıyla. Servis şirketimizi ilk kurduğumuzda ölçeğini çok küçük tutmuştuk. Ancak mesela ACS’yi satın aldığımızda, onların düzenli işlerinden yola çıkarak insanlar için özel bir ofis ortamı oluşturmak zorunda kalmıştık. Biz aslında onların Xerox adındaki büyük bir şirketle ACS adındaki diğer bir büyük şirket arasındaki etkileşimi yönetmelerini sağlamaya çalışıyorduk. Burada işin en kolay tarafı AR-GE’ydi. Bu arada satış servisinde çok zorlanmıştık. Şu anda dünyanın dört bir yanında kurulu 5 tane araştırma merkezimiz var (en meşhurları ise Palo Alto ile Fransa’daki Grenoble’dekiler). Bu iki merkez etnografya araştırmaları yapıyor, yani insanların süreçlerle ve dokümanlarla nasıl etkileşime girdiklerini inceliyorlar. Aynı zamanda matematiksel analizler de yapıyorlardı. Yani bu iş, aslında tıpkı “Aman Tanrım, sonunda benim de bu yetenekli insanları gerçekten değerlendirebileceğim bir yerim oldu” demek gibiydi.

5- ÜSTÜNKÖRÜ BIR MONTAJA DEĞİL UZUN BİR YOLCULUĞA HAZIRLIK
Ursula, sizin dönüşüm sürecinizin tarihi 10 yıldan eskiye dayanıyor. Peki bu sürecin bitip bitmediğini nerden anlayacaksınız?
Ursula Burns:

Şu anda yaklaşık yolun yarısını tamamladık. Ancak iş süreçlerinin dış kaynaklandırılmasında ve BT’nin dış kaynaklardan temin edilmesinde halen yapacağımız çok iş var. Bu 500 milyar dolarlık bir endüstri ve bu yüzden pazarı tam doyum noktasına ulaştırmadan önce önümüzdeki kat edilmesi gereken uzun bir yol var. Bu yolda ilerlerken kanıt noktaları sergiliyoruz. Çünkü gerçeklikten kaçamazsınız. Bu iş tamamıyla bu geçiş sürecini yönetmekten ibaret olduğundan eskiden nefret ettiğiniz bir noktaya gelecekte aşırı derecede aşık olmazsınız.

Şimdiye kadar aynı anda gerçekleşen iki dönüşüm sürecinden bahsettik. Peki şimdi çekirdek iş dönüşümü ile ilgili finansal ölçümler için neler söyleyebilirsiniz?
William Lynch:

Perakendede, ‘sınırlar’ artık ortadan kalktığı için bizim kıyaslamalı mağaza satışlarımız olağanüstü arttı. Eğer bu artan hacmi bir de perakende modelinin sabit maliyetleriyle desteklerseniz çok güzel şeyler olur. Ancak bu durum, fiziksel kitapların inişte olduğu ve bizim işimizin giderek daha küçük bir kısmını oluşturduğu kemerli kısmında bir değişiklik yaratmaz. Dijital alanda şu anda e-kitap pazarının yüzde 27’sine hakimiz. Düşündüğümüzden çok daha hızlı büyüdük, ancak bu iş bize zannettiğimizden çok daha pahalıya patladı (Amazon’a karşı rekabet etmek). Dönüşüm ve değişim gerçekten çok zor işler. Hem finansal hem kültürel anlamda başarılması fevkalade zor işler. Ancak artık bizim hayatta kalıp kalmamaya kafa yormak gibi bir sorunumuz veya endişemiz kalmadı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.