Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


HANGİ SEKTÖRDE ETKİLİ?
Müşteriler yaşam tarzları, ihtiyaç ve beklentileri, satın alma davranışları ve değerleri gibi bir çok farklı açıdan gruplandırılabilir. Ancak, bu segmentasyon türlerinin bir çoğundan aynı anda faydalanmak yalnızca perakende satış ve finansal hizmetler gibi müşteri bilgisi zengin olan sektörlerde mümkün. Dayanıklı tüketim malları ve otomotiv gibi satın alma aralığı yüksek sektörlerde ise çok daha kısıtlı müşteri bilgisi olduğu için daha odaklı bir segmentasyon türü seçilmesi gerekiyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz