Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


Migros bu verilerin ışığında müşterilerini takip ediyor. Başlangıçta bir tek ana segment kullanılıyordu. Değer piramidi olarak adlandırılan bu segment müşterileri sağladıkları faydaya göre 6 farklı grupta inceliyordu. Daha sonra yaşam evresi-yaşam tarzı, davranışsal ve aktif-pasif analizi olmak üzere 3 ana segment daha eklendi.

İkinci segment olan yaşam evresi ve yaşam tarzı müşterinin satın aldığı ürünlere göre hangi tür yaşam tarzına yakın olduğunun tespiti için kullanılıyor. Diyetseverler, gurmeler, bebekliler, bakımlılar gibi Migros müşterilerinin toplam 14 yaşam tarzı bulunuyor.

Migros yetkilileri, bu gruplar içinde gurmeler, diyetseverler, sağlığına dikkat edenler, bebekli ve çocuklu ailelerin ziyaret sıklıklarının ve harcamalarının daha yüksek olduğunu söylüyor.

Müşterinin ziyaret ettiği saatler, mağaza tipleri, aldığı temel ürün grupları gibi farklı kriterlere bakılarak yapılan üçüncü segmentasyon ise davranışsal olarak adlandırılıyor.

Aktif-pasif segmentasyon modelinde ise müşterilerin aktifliği ölçülüyor.

Otomotivde segmentasyon zor

Otomotivde müşteri segmentasyonu diğer alanlara göre daha zor. Çünkü, makro ekonomik değişkenler satın alma kararında çok etkili oluyor. Tüketim sıklığının düşüklüğü de işi zorlaştırıyor. Bu da firmaları daha çok ürüne dayalı sınıflandırmaya yöneltiyor.

Sektörün lider şirketlerinden Ford Otosan, müşterilerini 4 ana segment ve bunları ise 7 alt grupta inceliyor. 4 ana grup kayıp müşteriler, değerli müşteriler, kamyoncular ve yeni müşteriler olarak adlandırılıyor. Örneğin kamyoncular ana segmenti kısa ve şehir içi taşımacılar, uzun yolcular ve damperciler olarak 3 alt gruba ayrılıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz