Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


Ford Otosan Pazarlama Stratejileri Süpervizörü Kağan Dağtekin, “Sınıflandırmada öncelikle tercih edilen araç tipi ve donanımlar, araç sayısı, aile bilgileri, servis bilgileri kriterlerini göz önünde bulunduruyoruz. Mesela sahip olunan araç sayısı, modelleri ve donanımları yaşam stili ve alım gücü ile ilgili ipuçları içeriyor.

Bu segmentasyon, yeni araç lansmanlarında ilk harekete geçecek müşteri grubunun seçimi ve iletişim etkinliği bakımından önemlidir” diye anlatıyor. Ford Otosan, yakın bir zamanda CRM çalışmasını devreye alacak. Dolayısıyla yukarıda okuduğunuz deneyimlere dayanarak hazırlanan segmentasyon daha detaylı bir şekilde yapılabilecek.

Otelciler iş dünyasını izliyor

Otelcilik sektörü de konuk ettikleri misafirleri yakından takip ediyor. Onlar için otellerinde kimlerin, neden kaldığı çok önemli. Çünkü, bu bilgi pazarlama çalışmalarına yön veriyor.

Turizm sektörünün önemli yerli gruplarından biri olan Dedeman da misafirlerini gruplandırıyor.

Otel, toplam 8 ana segment altında 35 kırım kullanıyor. Dedeman Satış ve Pazarlama İletişimleri Direktörü Sarhan Keyder, 2000’den önce daha az kırım kullandıklarına dikkat çekiyor. Sarhan Keyder, “Geçmişte gruplandırmayı misafirlerimizin geliş kanallarına göre belirliyorduk.

Yeni yöntemde misafirlerimizin geliş nedenlerine de bakıyoruz. Değişen misafir profil ve beklentilerine daha doğru cevap verebilmek amacı ile bu değişikliğe gittik” diye anlatıyor. Dedeman özellikle şirket segmentine öncelik veriyor. Giderek yükselen ve uluslararası bir boyut kazanan iş ortamı bu grubu öne çıkarıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz