Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


Artık yeni yaklaşımlar kullanılıyor. Bunlardan biri de hücresel segmentasyon. Bazı ortak özelliklere sahip müşterilerden oluşan daha küçük müşteri grupları belirleniyor. Az sayıda segment belirlemek yerine çok daha fazla alt grup segmentler ortaya çıkıyor. Örneğin 1 milyon müşterili bir şirket bin 500 ayrı segment oluşturabiliyor.

ETKİN YAKLAŞIMLAR
Bunun dışında şirket veri tabanı ve pazarlama araştırması entegrasyonu sonucu ileriye yönelik model oluşturma imkanı sağlayan sistemler de kullanılıyor. Bu yeni yaklaşımlarla arka planda çok daha gelişmiş ve karmaşık algoritmaların kullanıldığı, ancak pazarlamacılar açısından da bir o kadar kullanımı kolay ve etkin yaklaşımlar hayata geçiyor.

MÜŞTERİYİ ANLAMAK KÂRLILIK İÇİN KRİTİK

KÂR İÇİN SEGMENTASYON
Günümüzde artan rekabet şartları ve tüketici beklentileri firmaların müşteri elde etme, elde tutma ve geliştirme süreçlerini giderek zorlaştırıyor. Bu şartlar nedeniyle dünyanın lider şirketleri ürün odaklı yapıları bırakıp müşteri odaklı yapılar benimsediler. Bu şirketler müşterilerin en değerli varlıkları olduğunu ve ihtiyaçlarını anlamanın kârlılık için kritik olduğunu deneyimleriyle öğrendiler. Bu amaca hizmet eden en etkin metodolojilerden biri segment yönetimidir.

HANGİ MÜŞTERİ AKTİF?
Müşteri segment yönetimi benzer özelliklere göre ayrıştırılmış müşteri gruplarının ortaya çıkarılmasını sağlar. Ayrıca, bu grupların müşteriye olan faydaları ve işletmenin uzun vadedeki kârlılığını maksimize edecek şekilde yönetilmesini kolaylaştırır. Örneğin müşteriler, ürün ve servis ihtiyaçlarına, satın alma davranışlarına ve potansiyel kârlılıklarına göre gruplara ayrılabilirler. Bu yöntem şirketin portföyü içindeki hangi müşterileri aktif olarak yönetmesi gerektiğini belirlemesini sağlar.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz