Yaratıcı 40 ürün şirkete ne kattı?

Pek çok şirket yeni ürün stratejisini yenilikçilik üzerine kurmuş durumda. İnovatif yeni ürünleriyle fark yaratırken, cirolarını ve pazar paylarını artırıyorlar. Üstelik kullanabiliyor.

28.08.2014 22:21:420
Paylaş Tweet Paylaş
Yaratıcı 40 ürün şirkete ne kattı?


YURTDIŞINDA BAŞARI
Bazen yenilikçi bir ürün, şirketlerin yeni pazarlara giriş anahtarı oluyor. Muratbey, bu yenilikçi şirketlerden biri. Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, lezzeti ve şekliyle bir ilk olan Muratbey burgu peyniri Türkiye’deki çocukların peynir tüketimindeki zorlukları dikkate alarak geliştirdiklerini söylüyor.

Erol şöyle konuşuyor: “Burgu, süt ve peynir sevmeyen çocuklar için ideal bir çözüm oldu. Burgunun toplam satışlarımız içindeki payı sürekli artıyor. Burguyu Helix Cheese ismiyle yurtdışında birçok ülkede tescilli olarak üretiyoruz. Bu da ihracatımızda ciddi artış sağladı. ihracatımız ciromuzun yüzde 11 ’lik dilimine ulaştı.”

Ege Endüstri de pek çok yenilikçi ürünüyle ihracatta başarı elde eden şirketler arasında yer alıyor. Ege Endüstri, ticari araçlarda kullanılan dingil ve dingil parçalarını üretiyor. Bu parçaları, güvenilirliğini azaltmadan hafifletmek, otomotivin diğer alanlarına kıyasla ticari araçlarda daha hayati bir konu.

Ege Endüstri de son iki projesinde parçaları hafifletmeyi hedefledi ve bunu başardı. Ege Endüstri Genel Müdürü Ayhan Özel, “Her birinde yüzde 10 ağırlık avantajı yakaladığımız bu ürünlerimizle ilgili patentlerin tescil süreci devam ediyor” diyor. Ürünlerinin eski doğu bloku ülkelerinden birinden talep gördüğünü söyleyen Özel, şöyle devam ediyor: “Bugüne kadar bu ülkede pazar payımız oluşmamıştı. AR-GE yoluyla bu pazara girmeyi başarmış olacağız.”

YENİ İŞ MODELİ YARATTI
Yenilikçilik sadece ürünle değil yeni bir hizmetle de gerçekleşiyor. Örneğin Borusan Lojistik’in Mart 2013’te lansmanını yaptığı yeni şirketi ETA (Etaşımacılık), Türkiye'de alanında ilk ve tek olarak 5 milyon dolar yatırımla kuruldu. ETA ile iş modeli inovasyonu yapan Borusan Lojistik, Türkiye’de ilk ve tek olarak nakliye hizmetini e-ticarete taşıdı.

Borusan Holding Strateji, iş Geliştirme ve inovasyon Genel Müdür Yardımcısı Lale Ergin Arat, “Kurmuş olduğumuz sistem, binlerce aracın daha verimli hareket etmesini sağlayan ve verimlilikten elde edilen kazancı tüm partilere değer olarak sunan yeni bir iş modeli” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz