CEO'ların büyük veri formülü

Devasa boyutlara ulaşan veri tsunamisini doğru yönetmek için CEO’lar da yoğun çaba içinde...

11.03.2016 15:14:160
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'ların büyük veri formülü
AKSİYONA DÖNÜŞENLER
Peppers and Rogers Group Direktörü Yavuz Tunç, şirketlerin yüzde 95’inin çok boyutlu müşteri verisini topladığını ancak bunların sadece yüzde 20’sinin bu veriyi anlamlandırarak fırsatları aksiyona dönüştürebildiğini belirtiyor. Dolayısıyla verinin aksiyona dönüştürülmesi ve bu aksiyonların sonuçlarının ölçülmesi CEO’lar için son derece kritik. Hopi Genel Müdürü Onur Erbay, 7 ay önce hayata geçirdikleri Hopi teknolojisiyle büyük veriden yararlanıp kampanyaları kişiselleştirerek müşteriler ve markalar için değer yarattıklarını söylüyor. ING Bank Operasyon ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Görkem Köseoğlu, “Özellikle akan veriyi dinleyerek müşteriye özel teklifler sunmak son dönemde öncelik verdiğimiz konular arasında yer alıyor. Buna yönelik altyapıları kurup farklı veri kaynaklarını dinleyebilir durumdayız” diyor. Benzer yapıların riskli durumların tespiti için de kullanılabildiğini ifade eden Köseoğlu, böylece bir olay gerçekleşmeden önce sinyallerini alıp doğru zamanda aksiyon alabildiklerini belirtiyor. Sonuçta kurum içinden ve dışından toplanan veriler hızla çalışanlarla paylaşılıp aksiyona dönüştürülüyor. Perakendede de pazardan ve tüketicilerden gelen veriler sayesinde müşteri davranış ve taleplerini iyi anlayarak uygun koleksiyonlar hazırlamak mümkün oluyor. Faik Sönmez Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez “Satış ve müşteri bilgilerimizi eşleştirerek müşteri kitlemize en uygun koleksiyonu sunmak için ürün kategorilerini özellik ve fiyat olarak tekrar dizayn ediyoruz” diyor.

AZİZ TORUN / TORUNLAR HOLDİNG YKB
"VERİYİ GÜNLÜK TAKİP EDİYOUM"
“HIZLI AKSİYON ALIYORUZ” 

Bizim için perakende ve gayrimenkul verileri çok önemli. Perakendeden gelen veriyi günlük takip ediyorum. Her akşam alışveriş merkezlerimizdeki günlük giriş rakamlarına bakıyorum. Sürpriz bir veri olduğunda da ilgili yöneticilere dönüp soruyorum. Veriyi günlük takip ettiğimiz için hızlı aksiyon alabiliyoruz. 
“PARA TARAFI ÖNEMLİ” 
Gayrimenkulle ilgili konut satışlarına, faiz oranlarına düzenli bakıyorum. Ancak tüm bu veriler arasında kişisel olarak en çok takip ettiğim işin para tarafı. Bu nedenle faiz oranları ve döviz kurlarıyla ilgili verileri yakından takip ediyorum.
 “KURLARI YAKINDAN İZLERİM” 
Özellikle döviz kurları Türkiye’de insanların kriz algısını da etkiliyor. Bizim insanımız döviz kurlarına çok duyarlı. Döviz kurları yükseldiğinde ‘Kriz var’ endişesiyle tedirginliğe kapılır. Kurlar düştüğünde ise harcama hevesi artar. Birde döviz borçlu olduğumuz için döviz kurları bizi çok ilgilendiriyor. Onun için kurlarla ilgili verileri her zaman takip ederim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz