En yararlı araştırma

Bu isabetli araştırmalar, markaların pazarda rekabet avantajı elde etmesine neden oldu...

12.05.2016 15:31:080
Paylaş Tweet Paylaş
En yararlı araştırma
SONUÇLARA ETKİSİ BÜYÜK
Son dönemde gerçekleştirilen birçok araştırma, markaların süreçlerine ve iş sonuçlarına olumlu katkı yaptı. Türkiye’de istediği iş sonuçlarını elde edemeyen KFC Türkiye, geçen yıl gerçekleştirdiği Mind Decoder&U&A araştırmasıyla Türkiye’deki tüketicilerin hızlı yemek restoranlarındaki davranışlarını gözlemledi. Araştırmanın sonunda tüketicilerin KFC markasına yakınlaşmak istediğini öğrendiklerini söyleyen KFC Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeliha Şeker, “Tüketicilerimiz kendi dilinde konuşan bir KFC görmek, okuduğunu daha iyi anlamak istiyordu. Biz de bu doğrultuda pek çok aksiyon aldık. Tüm menülerimizi Türkçeleştirdik. Türk damak tadına uygun ürünler sunarak, restoran sayılarımızı artırdık” diyor. Son dönemde en detaylı müşteri ve tüketim araştırmaları yapanlar arasında kuşkusuz e-ticaret siteleri de var. GittiGidiyor, her ay düzenli olarak NPS (Net Tavsiye Skoru) araştırmasını yapıyor. Bu ankette müşterilerine nasıl bir alışveriş süreci yaşadıklarıyla ilgili detaylı sorular sorduklarını belirten GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı, son günlerde bu araştırmalara ek olarak “Müşteri Yolculuğu” projesini başlattıklarını belirtiyor. Kantarcı, yaptıkları yeni araştırmalar sayesinde müşterilerin siparişlerinin belirtildiği sürede kargolanmadığıyla ilgili aldıkları yorumlarda artış olduğunu gördüklerini ve buna karşı aksiyon aldıklarını söylüyor. Kantarcı, “Bu doğrultuda sadece bazı kategorilerde geçerli olmak üzere ‘Esnek SRS’yi (Sıfır Risk) projelendirdik. Artık satıcılar, ürünlerini 3 iş günü içerisinde değil, farklı süreler doğrultusunda kargolayabiliyor” diyor.
TASARRUF ÖNE ÇIKTI
Markalar hedeflerine yönelik yaptığı araştırmaları da son derece faydalı buluyor. Son 4 yıldır, Türkiye’nin Tasar
ruf Eğilimleri Araştırması’nı hayata geçirdiklerini belirten ING Bank Türkiye Genel Müdürü Pınar Abay da “Tasarruf Eğilimleri araştırmamız bankamızın Türkiye’nin lider tasarruf bankalarından birisi olma hedefinde çok önemli rol oynuyor” diyor. Türkiye’de tasarruf kavramını sahiplenmeyi bir marka stratejisi olarak benimseyen AvivaSA da birkaç yıldır düzenli olarak tüketicilerin tasarruf tutumlarını araştırıyor. Son dönemde gerçekleştirdikleri araştırmalar içinde en verimlilerinin tasarruf ile müşteri memnuniyeti araştırmaları olduğunu belirten AvivaSA CEO’su Meral Eredenk Kurdaş, “Tasarruf Tutumları Araştırması, kritik sonuçlarıyla marka konumlamamıza stratejik olarak yön veriyor” diyor. Dünyada en fazla araştırma yapan kurumlar arasında doğrudan satışçılar da var. Satış noktası yerine tüm dünyada bireysel girişimcilerle ürünlerini tüketiciyle buluşturan Amway, yıl boyunca çok sayıda araştırma yapıyor. Bunlar arasında en önemlisi ise ülkelere göre girişimcilik ruhunu izledikleri Amway Global Girişimcilik Raporu (AGER). Yıllık olarak hazırlanan araştırma, 44 farklı ülkede gerçekleştiriliyor. Geçen yıl AGER kapsamında dünyada yaklaşık 50 bin, Türkiye’de ise toplam bin 235 kişiyle görüşüldü. Amway Avrupa Dış İlişkiler Müdürü Candan Çorbacıoğlu, bu geniş araştırmanın kendilerine ülkelere göre girişimcilik potansiyeliyle ilgili çok önemli ipuçları verdiğini belirtiyor.
SÜREÇLER YENİLENDİ
DHL Express’in son bir yılda başlattığı en yeni ve verimli çalışması müşteri memnuniyeti çalışmaları kapsamında yürütülen sesli müşteri görüşmeleri araştırması oldu. Bu yeni araştırma kapsamında DHL’de her gün iki ekip çalışanı müşterileri aradı ve onlardan tek soruda şirketin sunduğu hizmetleri puanlamasını istedi. Araştırma kapsamında, geçen yıl toplam 19 bin 131 müşteriye ulaşıldı ve 17 bin 308 müşterinin markayı puanlaması sağlandı. DHL Express Türkiye Pazarlama, Müşteri İlişkileri Direktörü Nil Keskin Keleş, “2015’te bu araştırmayla müşterilerimizin sesini dinledik. Bu sayede aldığımız geri bildirimler doğrultusunda 70’e yakın aksiyonla süreçlerimizi müşterilerimizin isteği doğrultuda yeniden tasarlayıp güçlendirdik” diyor. UPS de her yıl farklı konularda yaptığı araştırmalarla ürün gamını ve sunduğu hizmetleri yeniliyor. UPS’in yaptığı çokça araştırma arasında yoğunlaştığı ve verimlilik sağladığı alan e-ticaret. Şirket, geçen yıl UPS Pulse of the Online Shopper Araştırması kapsamında 6 bin 200 tüketicinin online alışveriş alışkanlıklarını araştırdı. UPS Türkiye Genel Müdürü Ufku Akaltan, 6 Avrupa ülkesinde yürütülen araştırma sonrasında eve gönderi teslimi konusunda yoğun tüketicilere esnek bir alternatif sunmak amacıyla Avrupa’da ve Kuzey Amerika’da 22 bin UPS Access Point’i kullanıma açtıklarını belirtiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz