En yararlı araştırma

Bu isabetli araştırmalar, markaların pazarda rekabet avantajı elde etmesine neden oldu...

12.05.2016 15:31:080
Paylaş Tweet Paylaş
En yararlı araştırma
İBRAHİM ARIT / LC WAİKİKİ STRATEJİK PLANLAMA DİREKTÖRÜ
“ÜRÜNLERİMİZİ GRUPLANDIRDIK
BULUNAMAYAN ÜRÜN

Geçtiğimiz yıl, ilk kez müşterilerimizin mağazalarımızda kendi tarzlarına uygun ürün bulabilme konusundaki düşüncelerini almak için kapsamlı bir araştırma gerçekleştirdik. Araştırma sonucunda müşterilerimizin önemli bir bölümü iletişim araçlarında karşılaştıkları ürünleri çok beğendiklerini ancak bunları mağazalarımızda bulma konusunda zorlandıklarını belirtti. Hatta çoğu müşteri de bu şekilde zorlandığında ürün almaktan vazgeçme noktasına geldiğini ifade etti.
“MÜŞTERİLERİ GRUPLADIK”
Bu araştırma sonrasında ilave bir araştırmayla müşterilerimizi beğenileri, tarzları, moda yönelimleri ve giyim alışkanlıkları gibi kriterler bazında gruplara ayırdık. Ürünlerimizi mağazalarımızda sunma sistemimizi bu müşteri gruplarına göre tekrar revize ettik.
SATIŞ ARTTI
Böylece belli bir beğeni, tarz ya da moda yönelimi olan bir müşteri mağazaya geldiğinde kendine uygun olabilecek koleksiyonlarımıza eskiye göre daha kolay ulaşabildi. Bu çabalarımızın sonucunda müşterilerimiz mağazalarımızda kendilerine uygun moda ürünlerine eskiye göre daha kolay ulaşmaya başladı. Bunun da hem müşteri memnuniyetine hem de satışa olumlu etkisi oldu.

MEHMET TÜFEKÇİ / ARÇELİK TÜRKİYE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
“NÖROTESTE YÖNELDİK”
FARKLI METODOLOJİLER 

Ürünün fikir aşamasından tüketicinin evine girene kadar geçen süreçte yenilikçi ve farklı metodolojilerle araştırmalar gerçekleştiriyoruz. Bu araştırmalarımızı Türkiye dahil 30’dan fazla ülkede hayata geçiriyoruz. 
BAYİ VE MÜŞTERİLER 
Yıllardır düzenli olarak müşteri ve bayi memnuniyeti araştırması yapıyoruz. Müşteri memnuniyeti araştırmasında, markalarımızla sektör ortalamasının üzerinde bir memnuniyet seviyesi yakalamayı hedef olarak alıyoruz ve bu hedefin takipçisi oluyoruz. 
REKLAMDA İYİLEŞME 
“Nöro pazarlama’ alanındaki gelişmelerin araştırma dünyasına yansımalarını da yakından takip ediyoruz. 2015’te Türkiye’de bir markamızın reklamlarını Nöroteste sokarak, reklamın tüketicilerimizin zihninde yarattığı etkileşimi saniye saniye inceledik. Bu çalışma sonucunda, belirli reklam karelerinde iyileştirmeler yaparak vermek istediğimiz mesajları güçlendirdik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz