Kalıcı strateji mucizesi

THY küresel marka olma, Teknosa yaygınlık, BİM düşük maliyet, LC Waikiki ise odaklanma stratejisinden uzun yıllardır taviz vermiyor...

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kalıcı strateji mucizesi

Yıldız, "Bu sayede hem sektörümüzün açık ara ihracat şampiyonu olduk hem de dünyanın en büyük panel üreticileri arasına girdik" diyor ve ekliyor: "Doğru strateji ve hedefleri belirlemek, bunda da başarılı olmak, Kastamonu Entegre'yi sektöründe Avrupa'nın en itibarlı 3-4 şirketinden biri haline getirdi. Artık hedefimiz Avrupa'nın sektöründe ilk 4 şirketinden biri olmak."

ODAKLANMA İTİBARI ARTIRDI
Büyüme dendiğinde genelde akla yeni sektörler, farklı alanlara yatırım geliyor. Ancak uzmanlara göre sürdürülebilir büyümeyi sağlayan şirketlerin değişmez stratejilerinden biri "esas işe odaklanmak". Ünlü yönetim gurusu Jim Collins, "İyiden Mükemmele" adlı kitabında bu durumu "kirpi" stratejisi olarak özetliyor. Collins'in kirpi stratejisine göre her bir şirketin kendi iş koluyla ilgili konulara odaklanması sürdürülebilir büyümeyi sağlıyor. Dünyanın önde gelen yönetim uzmanlarından, Bain&Company Global'in strateji direktörü Chris Zook da şirketlerin büyüme stratejisini araştırdığı "Beyond The Core" isimli kitabında en istikrarlı ve en hızlı büyümenin odaklanma yöntemiyle gerçekleştiğini söylüyor. Zook ve Collins'in "Kendi işinizin etrafındaki fırsatları görün" felsefesini benimseyen ve uzun yıllardır esas iş koluna odaklanan şirketlerden biri de LC Waikiki markasının sahibi Tema Mağazacılık. Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük yıllardır değişmeyen stratejilerinin odaklanmak olduğunu söylüyor. "Bugüne kadar hazır giyimin dışına yatırım yapmadık" diyen Küçük'e göre bu stratejiyi değiştirmemenin en büyük ödülü itibarı ve kârı artırmak olmuş. Küçük, "LC Waikiki, kurulduğu günden bu yana bu strateji sayesinde her yıl itibarını ve büyümesini artırmayı başardı. Türkiye'nin en beğenilen ve en çok çalışılmak istenen şirketleri arasına girdi" diyor. Odaklama stratejisini değiştirmeyen şirketlerden biri de Şekerbank. 5 yıl önce oluşturdukları stratejik iş planı doğrultusunda "Anadolu Bankacılığı" gibi güçlü oldukları alanlara odaklanma kararı aldıklarını söyleyen Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin, bu sayede aktif büyüklüklerini 4'e, öz kaynaklarını ise 10 katına çıkardıklarına dikkat çekiyor. Uluşahin, "Odaklı ilerleyiş rekabet gücümüze katkı yaptığı gibi bankamızın marka değerini de yükseltti" diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz