Kalıcı strateji mucizesi

THY küresel marka olma, Teknosa yaygınlık, BİM düşük maliyet, LC Waikiki ise odaklanma stratejisinden uzun yıllardır taviz vermiyor...

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kalıcı strateji mucizesi


VAHAP KÜÇÜK/TEMA MAĞAZACILIK YKB.
DEĞİŞMEYEN STRATEJİMİZ ODAKLANMAK"
BAŞARININ FORMÜLÜ

Değişmeyen stratejilerimiz odaklanmak, temel değerlere bağlı kalmak, yenilikçi olmak, profesyonel yönetim tarzını benimsemek. Kuruluşumuzdan beri bu stratejileri uyguluyoruz ve uygulamış olduğumuz stratejilerin kalıcı olmamıza destek verdiğini düşünüyorum.
TEK BİR SEKTÖRE YATIRIM
Sektörümüzün dışında başka bir sektöre yatırım yapmadık. Tüm enerji, zaman ve kaynaklarımızı ana işimiz olan moda perakendesi sektörüne ayırdık. Karar alma süreçlerimiz şirketin temel değerlerine göre şekillendi. Yenilikçilik bizim için çok önemli. Değişime önem veriyoruz, esnek ve hızlı bir yapımız var.
YÜKSEK BÜYÜME
Tüm bunların sonucunda şirketimizi son 10 yıldır her yıl ortalama yüzde 40 büyüterek markamızı sektörün lideri haline getirdik. 2011 yılında ciromuz 2 milyar 900 milyon TL'yi buldu. Türkiye'nin 70 ilinde 358 mağazaya ulaştık. 8 yıldır da LC Waikiki olarak hazır giyim sektöründe Türkiye'nin en büyük markasıyız.

LİDERLER KOTLER'İN İZİNDE

Sön dönemde küresel marka olmak ve odaklanmak büyük şirketlerin "değişmez stratejileri" arasında ön plana çıksa da maliyetleri düşük tutmak, operasyonel mükemmeliyetçilik, farklılaşmak, hızlı karar almak, yerel dinamiklere uyum sağlamak, krizde dahi yatırım yapmak, müşteriye yakınlık, ürün liderliği de uzun soluklu stratejiler arasında başı çekiyor. Dünyada Wal-Mart, Türkiye'de ise BİM ve Pegasus yıllardır maliyet liderliği stratejisinden taviz vermiyor. Bu sayede perakendede Migros'u geçip pazar lideri olan BİM'in icra kurulu üyesi Haluk Dortluoğlu, liderliği getiren stratejilerini "Büyüme stratejimizin temelinde, bizi rakiplerimizden farklı kılan ve Türkiye'nin koşullarına son derece uygun, özgün bir iş modeli yer alıyor. Bu model, kaliteden ödün vermeden maliyetleri düşük tutmayı mümkün kılıyor" diye özetliyor. Yönetim danışmanları ise pazar lideri olan şirketlerin bu konumlarını korumak için genellikle Philip Kotler'in 3 ana stratejisini izlediğini söylüyor. Buna göre pazar lideri şirketlerin değişmez stratejilerinin başında toplam pazarı büyütmek, halihazırdaki pazarı korumaya çalışmak, pazar payını büyütmeye odaklanmak bulunuyor. Pazar lideri olan Sütaş'ın da uzun yıllardır değiştirmediği temel stratejisi toplam pazarı büyütmek. "Türkiye'de süt ve süt ürünlerinin üretimini ve tüketimini geliştirmeyi hedefliyoruz" diyen Sütaş Genel Müdürü Serpil Veral, bunun sonucunda hem pazarın lideri olduklarını hem de sektörün en güvenilir ve en beğenilen markası seçildiklerini söylüyor. Veral, "Sütçülüğe olan inancımızla gerçekleştirdiğimiz istikrarlı çalışmalarımızın bizim için en büyük ödülü de tüketicilerimizle kurduğumuz bağ ve oluşturduğumuz güven oldu" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz