Kârlı Temizlik

Önümüzdeki dönemde daha diri ve dinç olma ihtiyacı hisseden şirketlerde temizik sürecinin devam edeceği düşünülüyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kârlı Temizlik


Unilever stratejik bir değişikliğe giderek 1.400 markalık ürün portföyünü küçültme kararı aldı.Marka sayısını 400’e indirdi Starbucks,son 2 yılda dünya genelinde 661 mağazasını kapattı,500 milyon dolar tasarruf etti.Dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden Ford,97 olan model sayısını 20’ye düşürmeye çalışıyor.Bu 3 şirketin ortak noktası,ciddi bir temizlik süreci yaşamaları.Kriz ve şekillenen yeni rekabet ortamında sektörün  devi birçok şirket stratejisini değiştiriyor. Çok fazla dağıldığını düşünen
Unilever, artık daha verimli bir ürün portföyüyle ilerlemek

niyetinde. Starbucks, tasarrufu ön plana çıkararak verimsiz mağazalardan kurtuluyor. Ford’un hedefi ise daha çevik bir şekilde ilerleyerek global arenada pazar payını artırmak.
Her ne kadar odaklanma son yılların trendi olsa da uzmanlara göre krizle birlikte birçok şirket kendisine daha yakından bakma fırsatı buldu. Bugünün yeni iş ortamında uzmanlar, artık verimsiz bulunan hiçbir sürecin tolere edilemediğini söylüyor. Şirketlerin geniş çaplı temizlik hareketini de doğru bir karar olarak yorumluyor. “Zorlu zamanlar, iyi performans göstermeyen her şeyden kurtulmak için mükemmeldir” diyen ünlü yönetim danışmanı  Jeffrey Fox, “Krizde birçok Amerikan şirketi, organizasyonda küçülmeye gitti, çalışan sayısını azalttı, verimli olmayan mağazaları kapattı, bazı tedarikçileriyle yollarını ayırdı, kârlı bulmadıkları pazarları ve ürünleri terk etti. Böylelikle hem krizde ayakta kalmayı başardı hem daha sağlıklı bir yapıya kavuştu” diyor.


VERİMSİZ MAĞAZALAR GİTTİ

Türkiye pazarına baktığımızda da son yıllarda pazarda ciddi bir temizlik yaşandığını görüyoruz. Öncelikle krizle birlikte agresif büyüme süreçleri rafa kalktı. Hız kontrol altına alındı. Son birkaç yılda farklı sektörlerden birçok şirket, istediği verimi alamayan mağaza ve bayileri kapatma konusunda her zamankinden daha hızlı davrandı. Özellikle AVM’lerle birlikte hızlı bir mağazalaşma sürecine giren hazır giyim perakendeciliği bu konuda en atak sektörlerden biri oldu. Örneğin Park Bravo 10, Kiğılı 8, Avva 5, Batik 4,İnci Deri 3 mağazasını kapattı. Verimsiz mağazalardan kurtulanlar, kapatılanların yerine farklı lokasyonlarda yenilerini açtı. Sadece hazır giyimciler değil mobilyadan otomotive her sektörde bu anlamda bir gözden geçirme yaşandı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz