Önümüzdeki yıllarda hizmet ve ürün şirketleri de benzer şekilde giderek
daha büyük bir oranda uzun vadede, bir şirketle olan bütün yaşam
döngüleri ya da yolculukları boyunca doğrudan müşteriler tarafından
tanımlanan bir hedef olan yani atıkları sıfırlama hedeflerine
ulaşabilecekler.1-^ Örneğin artık makine telematikleri sayesinde eşi
benzeri görülmemiş boyutlarda ürün-performans verilerine erişilebiliyor.
Bu küçük veri sensörleri sahada kurulu bütün ekipmanları takip ediyor ve
ürünlerin nerelerde nasıl kullanıldıkları, nasıl performans
gösterdikleri, içinde bulundukları koşullar ve niçin ve nasıl
bozuldukları hakkında şirketlere öngörüler sunuyorlar.
Birkaç havacılık ve endüstriyel ekipman şirketi bu bilgilerden
faydalanmaya başladı bile. Onlar daha şimdiden devasa deniz makineleri
ve madencilik ekipmanlarının güvenilirlikleri veya otoban kamyonlarının
farklı hava koşullarındaki yakıt verimlilikleri hakkında doğrudan
müşteri deneyimine dayalı bilgiler topluyor.
Yalınlığın geleceği
Yalınlığın geleceği fevkalade heyecan verici. Onların atıkları yok etme
ve müşterilerce tanımlanan değeri artırmaya yönelik araçları sayesinde
şirketlerin müşteri davranışları hakkında toplayabilecekleri bilgilerin,
faaliyetlerle entegre edilebilecek pazarlama öngörülerinin değerinin ve
müşterilerin ihtiyaçlarıyla isteklerine yönelik psikolojik öngörülerin
çok yönlülüğünün hacminde ve kalitesinde devasa kazanımlar elde
ediliyor.
Bu ilerlemeler klasik yalınlık vecizesi olan “görmeyi öğrenmek” deyimine
yeni bir anlam katıyor. Şirketlerin şu anda oldukları yer ile 20 yıl
sonra olacakları yer arasındaki tezatlık aslında statik bir renkli
fotoğrafla yüksek çözünürlüklü üç boyutlu bir video arasındaki fark
kadar net olacakmış gibi görünüyor.
Bir sonraki adım ise geri dönüp bu bilgileri ürün tasarımıyla
pazarlamada kullanmaktır, örneğin ürünlerde müşterilerin onları
kullandığı çevresel koşullara tam anlamıyla uygun düşecek değişiklikler
yapmak gibi.