Yalınlığın gelecekteki sınırları

Yalın üretim teknikleri son 50 yıldır üretim faaliyetlerinde her gün yeni bir devrim yaratıyor.

10 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yalınlığın gelecekteki sınırları


Önümüzdeki yıllarda hizmet ve ürün şirketleri de benzer şekilde giderek daha büyük bir oranda uzun vadede, bir şirketle olan bütün yaşam döngüleri ya da yolculukları boyunca doğrudan müşteriler tarafından tanımlanan bir hedef olan yani atıkları sıfırlama hedeflerine ulaşabilecekler.1-^ Örneğin artık makine telematikleri sayesinde eşi benzeri görülmemiş boyutlarda ürün-performans verilerine erişilebiliyor.

Bu küçük veri sensörleri sahada kurulu bütün ekipmanları takip ediyor ve ürünlerin nerelerde nasıl kullanıldıkları, nasıl performans gösterdikleri, içinde bulundukları koşullar ve niçin ve nasıl bozuldukları hakkında şirketlere öngörüler sunuyorlar.

Birkaç havacılık ve endüstriyel ekipman şirketi bu bilgilerden faydalanmaya başladı bile. Onlar daha şimdiden devasa deniz makineleri ve madencilik ekipmanlarının güvenilirlikleri veya otoban kamyonlarının farklı hava koşullarındaki yakıt verimlilikleri hakkında doğrudan müşteri deneyimine dayalı bilgiler topluyor.

Yalınlığın geleceği
Yalınlığın geleceği fevkalade heyecan verici. Onların atıkları yok etme ve müşterilerce tanımlanan değeri artırmaya yönelik araçları sayesinde şirketlerin müşteri davranışları hakkında toplayabilecekleri bilgilerin, faaliyetlerle entegre edilebilecek pazarlama öngörülerinin değerinin ve müşterilerin ihtiyaçlarıyla isteklerine yönelik psikolojik öngörülerin çok yönlülüğünün hacminde ve kalitesinde devasa kazanımlar elde ediliyor.

Bu ilerlemeler klasik yalınlık vecizesi olan “görmeyi öğrenmek” deyimine yeni bir anlam katıyor. Şirketlerin şu anda oldukları yer ile 20 yıl sonra olacakları yer arasındaki tezatlık aslında statik bir renkli fotoğrafla yüksek çözünürlüklü üç boyutlu bir video arasındaki fark kadar net olacakmış gibi görünüyor.

Bir sonraki adım ise geri dönüp bu bilgileri ürün tasarımıyla pazarlamada kullanmaktır, örneğin ürünlerde müşterilerin onları kullandığı çevresel koşullara tam anlamıyla uygun düşecek değişiklikler yapmak gibi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.