Yalınlığın gelecekteki sınırları

Yalın üretim teknikleri son 50 yıldır üretim faaliyetlerinde her gün yeni bir devrim yaratıyor.

10 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yalınlığın gelecekteki sınırları


Uyanık şirketler, bu verilerden müşterilerin kendilerinin daha farkında bile olmadıkları karşılanmamış ihtiyaçlarını onlara göstermek veya onlara kullanışlı gelmeyen ürün ya da hizmet kapasitelerini ortadan kaldırmak için faydalanacak.® Pazarlama, ürün geliştirme ve faaliyetlerin bu ara yüzeyinde ortaya çıkan tüm bu yeni öngörülere yalın teknikler uygulanması sayesinde şirketler kendi müşterilerini memnun etme ve üretkenliği artırma süreçlerinde önemli bir mesafe katetmiş olacaklar.

Müşteriler hakkında bilgiler sadece sensörler veya ve-ritabanlarından gelmeyecek. İnsanları nelerin mutlu ettiğinin anlaşılmasında dramatik boyutlarda adımlar atılıyor ve şirketler artık her geçen gün kendi faaliyetlerinde psikolojiye daha çok veriyorlar.(4) Örneğin Disney, ziyaretçilerin kendi tema parklarındaki farklı duygusal çağrılara günün farklı zamanlarında farklı tepkiler verdiklerini keşfetmiş ve hemen bu farkındalığı kendi faaliyetlerinin içine doğru bir şekilde iliştirmişti.

Örneğin sabahları Disney çalışanları parktaki günlerine yeni başlamış hevesli ailelerle aynı havayı yakalamaları için daha ilham verici bir iletişim kurmaya teşvik edilirler. Öğleden sonra geç saatlerde yani çocukların yorulduğu ve sinirlerin yıprandığı zamanda ise çalışanlar daha sakin ve destekleyici bir iletişim tarzı benimsemeyi hedefledi. Bu psikolojik öngörülerin Disney’in faaliyet felsefesiyle birleştirilmesi sayesinde bu şirket müşterilerce hoş görülmeyecek ve günün belirli saatlerinde istemeden de olsa onları soğutacak türden çalışan davranışlarını ortadan kaldırmayı başarabildi.

Son olarak da pazar ve tüketici öngörüleri araçları yani istatistik tabanlı regresyon analizlerinin yanı sıra ileri fiyatlandırma ve finansal modelleme araçları da artık müşterilerin nelere değer verdiği hakkında çok daha sofistike ve gerçek zamanlıya çok daha yakın, bir bakış açısı sunuyor. Bu değişiklikler henüz yeni başlıyor olabilir.

Kanallarda daha iyi entegre edilmiş veri setleri ve temas noktaları sayesinde şirketler müşterilerin ürünler ve hizmetlerle ilgili değerlendrime, satın alma, tüketme ve destek alma yolculukları hakkında çok daha eksiksiz bilgiyi çok daha kısa sürelerde alabilecekler. Mobil cihazlar ve servislerin kullanım şablonları bugün şirketler için eskisine kıyasla çok daha fazla hoşlarına gidecek bir tablo çiziyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.