Yenilenen 21 logoyu baz alarak gerçekleştirdiğimiz anketimize 108 şirketin pazarlamadan sorumlu iş lideri katıldı.


"Guerrilla Marketing" (Gerilla Pazarlama) kitabının yazan, ünlü pazarlama gurusu Jay Conrad Levinson, şirketlerin marka stratejilerini oluştururken, logolarını en az 20 yıl içinde değiştirmek üzerine oluşturmaları gerektiğine inanıyor. Ona göre değişen iş ortamı, teknoloji, müşteri alışkanlıkları ve iş yapma biçimleri, logoların yıllar içinde yenilenmesini zorunlu kılıyor. Pazarlama gurusu Levinson, “En az 20 yıl” diye öneriyor ama şirketlerin logo değiştirme eğilimi ve logoların “yaşam süresi”, sektör ya da şirketlerin kültürlerine göre farklılık gösteriyor. Örneğin Amerikan TV kanalı CBS, içinde “göz” unsuru bulunduran logosunu 60 yıldır değiştirmiyor. ’ American Airlines, logosunu 45 yıl sonra ilk kez 2013 yılında değiştirdi. Nivea ise 1925’ten bu yana koruduğu logosunda, ilk değişikliği çok yeni gerçekleştirdi. Rekabetin yoğun ve yeniliğin hızlı olduğu teknoloji gibi bazı sektörlerde ise logo değişikliği süresi 10 yıla kadar inebiliyor. Bunun örneğini ise Türkiye’deki GSM şirketlerinden Avea ile Turkcell sergiledi.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?